-
31. Data: 2019-01-26 10:21:04
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia 26 Jan 2019 04:59:44 GMT, Budzik napisał(a):
>> To jedno z najwygodniejszych aut, jakimi jeździłem.
>
> Dlatego o nim wspomniałem :)
>>
>> Ale chętnie poznam twoją definicje komfortu :)
>>
> Jest dokładnie taka :)
OK. Właśnie takim teraz jeżdżę, ale rdzewieje szybciej, niż blacharz
operuje spawarką. I bardzo trudno trafić zdrowy egzemplarz. Europejczyki są
lepiej zabezpieczone, ale praktycznie nie ma wśród nich wersji 3.8, a 3.3
nie jedzie.
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
32. Data: 2019-01-26 10:26:10
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Fri, 25 Jan 2019 20:43:21 +0100, Maciek wrote:
> Dnia 25 Jan 2019 19:37:08 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
>
>> Dokker, w podstawowej wersji, nowy.
>
> Te siedzenia z tyłu nie są pełnowymiarowe. To zwykła, wąska kanapa,
> tylko że podzielona na 3.
Faktycznie, na zdjęciu wydawało się że jest b. dużo miejsca. Mój błąd.
Spróbuję zatem jeszcze raz:
Renault Espace IV
Citroen C8
Peugot 807
Ford Smax
VW Touran
Mateusz
-
33. Data: 2019-01-26 10:59:54
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia 26 Jan 2019 09:26:10 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
> Renault Espace IV
Biorę pod uwagę, tylko że wersje 6-miejscowe (6 foteli z podłokietnikami)
są rzadkie.
> Citroen C8
> Peugot 807
J.w.
> Ford Smax
> VW Touran
Nie jeździłem, ale czy nie ciężko to u rozsądną benzynę? Czyli tak ze 2
litry bez dmuchawki?
--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl
-
34. Data: 2019-01-26 12:59:44
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Maciek d...@p...onet.pl ...
>>> To jedno z najwygodniejszych aut, jakimi jeździłem.
>>
>> Dlatego o nim wspomniałem :)
>>>
>>> Ale chętnie poznam twoją definicje komfortu :)
>>>
>> Jest dokładnie taka :)
>
> OK. Właśnie takim teraz jeżdżę, ale rdzewieje szybciej, niż blacharz
> operuje spawarką. I bardzo trudno trafić zdrowy egzemplarz.
> Europejczyki są lepiej zabezpieczone, ale praktycznie nie ma wśród
> nich wersji 3.8, a 3.3 nie jedzie.
Niestety nie miałem przyjemnosci posiadac takowego.
Choc przyznaje ze rownie mocno marzy mi sie coś w stylu t5 z obracanymi
siedzeniami itp.
Kolega własnie sprowadził ze stanow - z uszkodzeniami dachu i maski w
postaci sladów po gradzie. Zdaje sie ze poniżej 60k go to kosztowało.
Ale nie wiedziałem ze one takie słabo zabezpieczone antykorozyjnie.
Egzemplarze jezdzace po drogach (a jest tego coraz wiecej) zle nie
wygladaja.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."
Marcin Szeffer: "Dziękuję. Wolę kaski na głowę."
-
35. Data: 2019-01-26 13:24:47
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2019-01-25 o 22:45, Maciek pisze:
> Dnia Fri, 25 Jan 2019 22:37:37 +0100, Cavallino napisał(a):
>
>> W sensie, że w benzyniaku turbo, wtryski, czy dpf wytrzymują dużo
>> więcej, czy o co chodzi?
>
> W sensie, że rozmawiamy o używanych autach z okolic 2007, a więc bez tych
> elementów.
>
>
i nie oszukujmy się ale dieslowcy mają straszny ból dupy o LPG ;)
Tak wiem posypią się argumenty o awaryjności kosztach serwisu braku
bagażnika itp itd.
Macham do nich serdecznie środkowym palcem zza kierownicy 5.5 V8
zużywającego +-30zł na 100km :)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
36. Data: 2019-01-26 14:11:51
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 26 Jan 2019 13:24:47 +0100, Lewis napisał(a):
> i nie oszukujmy się ale dieslowcy mają straszny ból dupy o LPG ;)
> Tak wiem posypią się argumenty o awaryjności kosztach serwisu braku
> bagażnika itp itd.
>
> Macham do nich serdecznie środkowym palcem zza kierownicy 5.5 V8
> zużywającego +-30zł na 100km :)
No to moj tez pali ~35 zl/100km, i ma 150KM, wiec 30 mnie nie
przekonasz.
20 to by bylo cos ...
A po miescie ile ci pali ?
J.
-
37. Data: 2019-01-26 15:53:30
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: JDX <j...@o...pl>
On 2019-01-25 22:10, Irokez wrote:
> W dniu 2019-01-25 o 22:04, Maciek pisze:
[...]
> Dokładnie.
> W dodatku teraz dochodzą depeefy i inne srefy.
> A jak jeszcze krótkie odcinki to już wtedy masakra.
Dokładnie. Jeśli ktoś robi 5-7 km dziennie po mieście tak jak ja, to by
mu pewnie ów świetny dizel, który na papierze pali 5 l, w rzeczywistości
palił z 15 zamiast skromnych 9-10 l, które pali mój benzyniaczek (który
normalnie w trasie pali poniżej 7 l, a wg papierów to zdaje się poniżej
6 l). Po za tym niektórzy zdają się teoretyzować bredząc coś o spalaniu
dizli 5 l (bez przybliżenia warunków użytkowania) i do tego podają ceny
ON 4,7zł i Pb95 5 zł, podczas gdy w zasadzie od jakiegoś czasu ceny
kształtują się odwrotne. :-) Np.
https://www.autocentrum.pl/stacje-paliw/carrefour/
-
38. Data: 2019-01-26 16:16:12
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 26 Jan 2019 15:53:30 +0100, JDX napisał(a):
> Dokładnie. Jeśli ktoś robi 5-7 km dziennie po mieście tak jak ja, to by
> mu pewnie ów świetny dizel, który na papierze pali 5 l, w rzeczywistości
> palił z 15 zamiast skromnych 9-10 l, które pali mój benzyniaczek (który
> normalnie w trasie pali poniżej 7 l, a wg papierów to zdaje się poniżej
> 6 l). Po za tym niektórzy zdają się teoretyzować bredząc coś o spalaniu
> dizli 5 l (bez przybliżenia warunków użytkowania)
Kilka lat temu, kiedy kupiłem diesla, sprawdziłem spalanie latem przy
jeździe typowo miejskiej i przy jeździe z znacznym udziałem autostrady
(ok. 90% jazdy 120-130 km/h). W obu przypadkach spalanie wyniosło
poniżej 5l/100. Więc zaokrąglam do 5.
> i do tego podają ceny
> ON 4,7zł i Pb95 5 zł, podczas gdy w zasadzie od jakiegoś czasu ceny
> kształtują się odwrotne. :-)
To tzw. g... prawda. Jednostkowym przykładem to sobie możesz zadek
podetrzeć. Przez ostatnich kilka lat olej był tańszy od benzyny. Przez
ostatnie dwa miesiące nie. Obecnie obserwuje się powrót do normalnej
struktury cen i przewiduję że tak zostanie na długo a przynajmniej
dopóki Niemcy nie przeproszą się z dieslami :)
--
Jacek
I hate haters.
-
39. Data: 2019-01-26 16:26:55
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-01-26 o 16:16, Jacek Maciejewski pisze:
> To tzw. g... prawda. Jednostkowym przykładem to sobie możesz zadek
> podetrzeć. Przez ostatnich kilka lat olej był tańszy od benzyny. Przez
To jest przeszłość. Nie da się do niej wrócić. To już nieważne. Ceny
paliw z przed kilku lat są nic niewarte.
> ostatnie dwa miesiące nie. Obecnie obserwuje się powrót do normalnej
> struktury cen i przewiduję że tak zostanie na długo a przynajmniej
Gdzie się obserwuje, bo u mnie w wiosce na Lotosie 95@4,67 On@4,89.
-
40. Data: 2019-01-26 16:47:04
Temat: Re: Klasycznie - co wybrać? [w końcu jest piątek]
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2019-01-26 o 10:18, Jacek Maciejewski pisze:
> Dnia Sat, 26 Jan 2019 09:29:39 +0100, Janusz napisał(a):
>
>> Też powtarzasz tą bzdurę? to nie co2 truje tylko cała reszta, i tego
>> disel więcej
>
> Kolejny cymbał który nawet do wiki nie zajrzy:
Jak zaczynasz sypać epitetami, to myślisz, że robisz się bardziej
przekonujący?
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_em
isji_spalin
> A poza tym, ekologia w kontekście spalin samochodowych to dwa oddzielne
> aspekty: Emisja CO2 która jest nieekologiczna bo prowadzi do katastrofy
> klimatycznej oraz emisja CO2 i innych zanieczyszczeń która pogarsza
> doraźnie jakość powietrza w miastach.
To "doraźnie" trwa non-stop w miastach i wszędzie, gdzie pracują silniki
spalinowe.
> Co do pierwszego aspektu, benzyniaki są znacznie gorsze. Co do drugiego,
> w przypadku NOx są nieco lepsze, a na równi w przypadku reszty
> szkodliwych związków, z wyj. CO gdzie są gorsze od diesli.
>
Emitowanie CO2 jest bardzo niedobre i nieekologiczne. Znacznie gorsze
jest emitowanie NOx, PM, benzopirenu i innych rakotwórczych substancji.