  • Data: 2011-09-19 23:16:38
    Temat: Re: Kim jest Pszemol?
    Od: kakmar <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 19.09.2011 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > ZUS prawda. Nie problemy, tylko mieli całkiem słuszne opory przed użyciem
    > ekranów pojemnościowych, które są wielokrotnie mniej dokładne. Każdy
    > producent wprowadzający ekran pojemnościowy zostałby natychmiast wyśmiany.
    > Tylko Apple ze swoją zgrają fanbojów i hasłem "nie stać cię i dorabiasz
    > teorię" mogło sobie na to pozwolić. Co wcale nie świadczy o tej firmie
    > dobrze, mimo takich pozorów.

    To prawda, ale ile razy miałeś tylko 1 rękę do dyspozycji i ekran
    rezystancyjny, mnie się zdarzało często. Rysik jest precyzyjny ale
    wymaga więcej uwagi i obu rąk. A o ile da się wygodnie czytać
    z pluckera czy islio, przewijając klawiszami, to ze stronami www już
    tak fajnie nie jest.

> [...]
    > tych o produktach firmy Palm, to znajdziesz tam stosy narzekań. Bo dla
    > palmiarzy system PocketPC a później Windows Mobile był tak samo obciachowy
    > jak Windows Mobile czy Android dla Applowców. Ale jak Palm wprowadził
    > ekrany hi-res (czyli 320x320) to masowo narzekano, że co prawda wyglądają
    > przecudnie, o niebo lepiej niż poprzednie 160x160, ale mimo wszystko to
    > ciężki wstyd, żeby ten gówniany Windows Mobile na ekranie o mniejszej
    > rozdzielczości 240x320 mieścił o wiele więcej informacji, bo lepiej
    > wykorzystuje powierzchnię ekranu. Tak było.

    Nie, nie tak. System marnował rozdzielczość, ale soft już nie. Czytanie
    z 320x320 było nieporównanie wygodniejsze. Tak samo DTG, czy LyME, trzeba
    było wgrać hacka i fonty, ale była to zmiana jakości.

    > Ekrany były małe i trzeba było je dobrze wykorzystać - Windows Mobile był w
    > tym świetny. A ekrany pojemnościowe zupełnie się do tego nie nadawały.
    > Później przyszedł Stefan ze swoim wynalazkiem, gdzie nawet wpisanie
    > bardziej skomplikowanego kontaktu do ksiązki adresowej wymaga przekopania
    > się przez 3-4 kolejne ekrany, bo inaczej się nie zmieści.
    > Każdego innego spłukano by lawiną śmiechu. Ale przecież wszystko co robi
    > Stefan jest emejzing i megazajebiste.

    Po części masz rację, ale głównie kwestia dostosowania UI. Miałem Palma
    V, c3, ipaqa 3630, Zire 72, TX, pierwszego samsunga galaxy i defy.
    c3, TX i defy ciągle mam. W pracy używałem kilka modeli psiona, WorkPada
    i ipaqa, ale nie moje. Pomijam zabawki i symbiana do którego nigdy się
    nie przekonałem, mimo że Epoca lubiłem.
    Rozdzielczość ekranu robi różnicę, ekran pojemnościowy jest kompromisem,
    tak samo jak oporowy. Jednak ewolucja UI zrobiła swoje i da się często
    PDA, teraz zintegrowanego z telefonem używać 1 ręką, co robi różnicę.

    --
    kakmaratgmaildotcom