    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Kilka tysiecy zdjec
    Date: Sun, 27 Dec 2009 16:42:26 +0100

    "J.F." p...@4...com

    > Robia z innego ujecia, gazety za to placa, czytelnicy za to placa.

    Czyli coś w tych fotkach jest. :)
    A może po prostu taniej kupić od fotografa niż od TV? :)
    Może fotograf przy okazji coś jeszcze robi?
    A może po prostu wie, co robić (właśnie -- pod jakim kątem ;) i z którego
    miejsca, i w jakiej chwili -- kamera wciąż stoi nieruchomo, fotograf nie)
    i jego zdjęcia są więcej warte od zdjęć robionych przez TV...

    A może takie zdjęcia od fotografa są jakoś uduchowione?
    Może po prostu przekazują sposób widzenia fotografa.
    IMO tak, bo czasami jakiś fotograf robi identyczne zdjęcia różnym
    modelkom. Dziewczyny zmieniają się, ale tak, że tego nie widać na
    zdjęciach. :) (słabo widać? -- czasami wcale nie widać) Nic w tym
    dziwnego -- fotograf po prostu narzuca modelce swój sposób
    widzenia i niejako tworzy ją, co widać na fotkach. :)

    W moim świecie nazywa się to upgradem (lub downgradem) dziewczyny.

    Piłkarz jest mniej podatny na takie coś?
    Ależ jest -- doping publiczności wiele znaczy. :)

    Może fotograf jest i dziennikarzem, opisuje widowisko... bratankiem biskupa?

    A może po prostu jest kochankiem właścicielki gazety? ;)
    Może bratankiem biskupa? ;)
    Może synem mafiosa? ;)
    Albo początkującym fotografem, starającym się
    wejść na tak zwany rynek i robiącym fotki za freeko?
    Lub ma bogatego ojca, biznesmana, który mu refunduje trud fotograficzny?
    Nie jest wykluczone, że robi fotki za free, licząc na błogosławieństwo
    piłkarzy czy gazety...
    Robi zdjęcia dla siebie i gazeta je kupuje, skoro już są?...
    (ja tak sprzedałem zdjęcie)

    > Ale kiedys byc moze stadion zainstaluje pare lepszych kamer z
    > automatem, i bedzie sprzedawal gazecie fotki taniej niz fotograf :-)

    Gdy ktoś tu pisał o przystawce do kompaktowego aparatu a ktoś inny o UFO,
    w wyobraźni swojej zobaczyłem automaga chodzącego pomiędzy ludźmi,
    zaglądającego w oczy i strzelającego znienacka zdjęcia... :)

    Automag samoparkujący samochód jest o niebo tańszy od kierowcy. :)

    -=-

    Na moich oczach budowany jest świat, o którym marzyłem, gdy byłem w ogólniaku
    i nieco wcześniej. Pamiętam, że będąc w ogólniaku kupowałem czasopisma, czym
    dziwiłem innych, którzy jedynie czytali je w Empikach. Adaś Krętowski (syn
    lekarzy i dzisiaj lekarz) zwracał mi uwagę na to, że kupuję czasopismo,
    czytam w nim coś (na przykład opowiadanie SF) i wyrzucam, podczas gdy
    mógłbym to czasopismo przeczytać w czytelni. :)

    Aby nawiązać do tematyki grupy, zauważę, że czasopisma fotograficzne
    też kupowałem -- nawet węgierskie, bo były tam fajne fotki, zupełnie
    inne niż w polskich czasopismach. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'