  • 81. Data: 2011-06-19 13:15:15
    Temat: Re: Kilka filmików o ... na drodze
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-19 12:09, Waldek Godel pisze:

    > Ależ nie różni się tak bardzo. Jakbyś na rondzie z filmu domalował pasy
    > zarówno takie jakie są, oraz pasy dookoła ronda, zeby była taka sytuacja
    > jak w Katowicach, miałbys identyczną sytuację.

    Jakbyś... Jakbyś domalował, to byłyby domalowane i sytuacja byłaby inna.
    Jakbyś na osiedlówce zrobił po dwa pasy z barierką po środku i poboczem
    oraz dostawił znak, to była by ekspresówka. Ale nie jest.

    > Jedyny problem w tym, że
    > pasów jest trzy, a samo rondo mniejsze, w efekcie otrzymałbyś mętlik w
    > którym nikt by się nie wyznał i byłoby jeszcze gorzej.

    Jedyny problem w tym, że porównujesz zupełnie inne skrzyżowania i
    wyciągasz na tej podstawie bzdurne wnioski.

    > Ale to nie zmienia sytuacji - jeżeli znaki nie mówią co innego, możesz
    > jechać dookoła ronda i zajmowac po każdym "skręcie" (bo to nie jest skręt)
    > tak samo swój pas. Yaris powinien wjechać więc na środkowy pas, zeby nie
    > było zmiany pasa

    Oczywiście, że jest to zmiana pasa - na zupełnie inny, bo na drodze
    poprzecznej.

    > Co zresztą widać na zdjęciu tego ronda - kolejny wjazd na to rondo ma
    > oznakowane wszystkie pasy i oznakowanie mówi dokładnie to samo.

    To rzeczywiście ciekawe, czemu P8 na tym odcinku nie ma a na innych
    jest. Ciekawe czy tabliczka pionowa jest i ci pokazuje. Tak czy owak bez
    znaczenia - nie ma P8 w lewo na pozostałych pasach - możesz w lewo tylko
    i wyłącznie z lewego pasa.

    > Skup się - masz znak C-12. TO JEST RONDO.

    No jest. I skrzyżowanie również. Nawet w nazwie znaku jest to wyraźnie
    stwiedzone, a teraz znajdź przepis, że na rondzie art 22.2 nie obowiązuje.

    > Nie wolno ci sobie tego interpretować inaczej, jakieś skrzyżowanie z wyspą
    > itp.

    Ano nie wolno. Ale dlatego, że ludzie interpretują, znaków ronda przed
    zwykłymi skrzyżowaniami nie powinno być (bo nic nie wnosi, a ludzie
    głupieją) - jeden z drugim potem twierdzą, że "to nie skrzyżowanie,
    tylko rondo".

    > Jak każdy sobie zacznie interpretować dowolnie znaki i przepisy to
    > zrobi się jeszcze gorzej na drogach niż jest.

    No właśnie ty interpretujesz. Widzisz znak ronda, to interpretujesz to
    "a na rondzie w Katowicach wolno". Widzisz gdzies w PoRD albo
    rozpoerządzeniach wykonawczych "jak na rondzie w Katowicach"? Czy znak
    nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" czy "jedź jak na rondzie w
    Katowicach"?

    > Zobacz na fotkę ronda w Katowicach.

    Bosh. Coś się tak tego ronda w Katowicach czepnął? Rondo w Katowicach
    nie ma nic do rzeczy. Tam skręcając kontynujesz jazdę swoim pasem, tu
    skręcasz na pas jedni poprzecznej. Porównujesz nieporównywalne - znak
    ronda nie ma tu nic do rzeczy.

    Shrek.

  • 82. Data: 2011-06-19 13:19:51
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-19 12:11, Waldek Godel pisze:

    > jazda dookoła ronda jest jazdą na wprost, chyba, że rondo jest wyraźnie
    > oznakowane inaczej (np. rondo turbinowe).

    No i tu jest wyraźnie oznakowane. Dla niekumatych nawet linie nie
    przekraczalną namalowano.

    > Po raz kolejny przypominam - tam jest znak C-12, więc daruj sobie jakieś
    > dziwne interpretacje.

    No i co z tego, że jest znak. Znajdź teraz jakieś przepisy, że na C-12
    znosi oznakowanie poziome. Wogole znajdź jakiekolwiek przepisy, że C-12
    znaczy cokolwiek więcej, niż że ruch odbywa się dookoła wyspy.

    Shrek.

  • 83. Data: 2011-06-19 14:12:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 13:15:15 +0200, Shrek napisał(a):

    > Jakbyś... Jakbyś domalował, to byłyby domalowane i sytuacja byłaby inna.

    Po pierwsze byłby chaos, bo nawet ze zdjęcia lotniczego ciężko byłoby się
    rozeznać, a zza kierownicy samochodu byłoby to niemożliwe, dlatego nie ma
    szans na kompletne oznakowanie.

    > Jedyny problem w tym, że porównujesz zupełnie inne skrzyżowania i
    > wyciągasz na tej podstawie bzdurne wnioski.

    Według prawa one są identyczne.

    > Oczywiście, że jest to zmiana pasa - na zupełnie inny, bo na drodze
    > poprzecznej.

    nie, wciąż na tym samym rondzie. Dlaczego tak uparcie znikasz ten C-12?

> [...]
    > jest. Ciekawe czy tabliczka pionowa jest i ci pokazuje. Tak czy owak bez
    > znaczenia - nie ma P8 w lewo na pozostałych pasach - możesz w lewo tylko

    może źle wyrysowali, może była tam remontowana nawierzchnia i nie
    domalowali, nie ma znaczenia. Znaku nakazu jazdy prosto nie ma = mozna
    skręcić

    > No jest. I skrzyżowanie również. Nawet w nazwie znaku jest to wyraźnie
    > stwiedzone, a teraz znajdź przepis, że na rondzie art 22.2 nie obowiązuje.

    aha.. czyli na rondzie w Katowicach jadąc prawym pasem na "wprost" (czyli
    nie do najbliższego zjazdu) popełniam wykroczenie? Po czym wnosisz?

> [...]
    > zwykłymi skrzyżowaniami nie powinno być (bo nic nie wnosi, a ludzie
    > głupieją) - jeden z drugim potem twierdzą, że "to nie skrzyżowanie,

    To jest inna sprawa - przepisy są niespójne, często sprzeczne ze sobą itp.
    Ale dokąd jest jak jest, trzeba jakoś z tym żyć. I póki co, to skrzyżowanie
    jest rondem z dwoma/trzema pasami ruchu, a w miejscu pokazanym na filmie
    nie ma nakazu opuszczenia ronda na wprost, więc można kontynuować jazdę po
    rondzie.

> [...]
    > rozpoerządzeniach wykonawczych "jak na rondzie w Katowicach"? Czy znak
    > nazywa się "skrzyżowanie o ruchu okrężnym" czy "jedź jak na rondzie w

    Nie widzę, i dlatego wszystkie ronda interpretuję dokładnie tak samo, Tobie
    też to radzę. Rondo w Katowicach przytoczyłem, żebyś łatwiej zobaczył
    absurd i sprzeczność w swoim rozumowaniu, bo właśnie twój punkt widzenia
    wymaga różnych interpretacji dla różnych rond.
    Bądż więc uprzejmy zastosować się do własnych argumentów - nie intrepretuj
    dowolnie.

> [...]
    > nie ma nic do rzeczy. Tam skręcając kontynujesz jazdę swoim pasem, tu
    > skręcasz na pas jedni poprzecznej. Porównujesz nieporównywalne - znak

    ma. Jest takim samym rondem na którym obowiązują takie same przepisy.
    Tylko tam niektóre rzeczy masz wymalowane na jezdni explicite, co ułatwia
    zobaczenie sprzeczności w twoim punkcie widzenia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 84. Data: 2011-06-19 14:13:56
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 13:19:51 +0200, Shrek napisał(a):

    > No i tu jest wyraźnie oznakowane. Dla niekumatych nawet linie nie
    > przekraczalną namalowano.

    Tak, dokładnie, żeby się nie pchać na inny pas tam gdzie nie ma na to
    miejsca. Natomiast po minięciu świateł jest już przerywana i w pełnej
    zgodzie z literą prawa mozna sobie konynuować jazdę po rondzie (w tym
    przypadku w lewo)

    > No i co z tego, że jest znak. Znajdź teraz jakieś przepisy, że na C-12
    > znosi oznakowanie poziome. Wogole znajdź jakiekolwiek przepisy, że C-12
    > znaczy cokolwiek więcej, niż że ruch odbywa się dookoła wyspy.

    DOOKOŁA WYSPY. dziękuję, o to chodziło. Dobrze, że wreszcie zaczynasz to
    widzieć.

  • 85. Data: 2011-06-19 15:13:19
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-19 14:12, Waldek Godel pisze:

    > Według prawa one są identyczne.

    Ile można. Tak, są identyczne wzgledem prawa, bo dotyczą ich te same
    ustawy. Nie nie mówią one, że należy się na nich zachowywać identycznie.

    > nie, wciąż na tym samym rondzie. Dlaczego tak uparcie znikasz ten C-12?

    Nie znikam, nie ma ona znaczaenia, w tej kwestii - zmieniasz pas -
    przecież to oczywiste.

    > Znaku nakazu jazdy prosto nie ma = mozna
    > skręcić

    Taak. Jasne. Bo brak zakazu znika przepisy ogólne,

    > aha.. czyli na rondzie w Katowicach jadąc prawym pasem na "wprost" (czyli
    > nie do najbliższego zjazdu) popełniam wykroczenie? Po czym wnosisz?

    Ja pierdykam. Odczep się od ronda w Katowicach. Ono nie ma nic do
    rzeczy. Jak cię na 70 namierzą jadącego 120, to też będziesz się
    tłumaczył, że jak jechałes z DC na rondo w Katowicach, to na gierkówce
    można 120? Nie rozumiesz prostego pytania? Jaki przepis powoduje że niby
    art 22.2 jest znoszony przez C13? W jakim języku mam ci zadać to
    pytanie, żebyś nie odpowiedział "a na rondzie w Katowicach"? Nie
    interesuje mnie rondo w Katowicach, tylko konkretny przepis, który
    zapewne jesteś w stanie podać. Prawda?

    > To jest inna sprawa - przepisy są niespójne, często sprzeczne ze sobą itp.

    W tym wypadku są spójne i jasne. Nawet jak ktoś ma wątpliwości, to
    jednostronnie przekraczalna linia powinna je rozwiać.

    > Nie widzę, i dlatego wszystkie ronda interpretuję dokładnie tak samo, Tobie
    > też to radzę.

    To zwróć jeszcze uwagę na oznakowanie, poza "C-13 jak na rondzie w
    Katowicach"

    > Rondo w Katowicach przytoczyłem, żebyś łatwiej zobaczył
    > absurd i sprzeczność w swoim rozumowaniu, bo właśnie twój punkt widzenia
    > wymaga różnych interpretacji dla różnych rond.

    A skąd - znak C-13 oznacza tylko i wyłącznie, że należy jechać dookoło
    wyspy. Nic więcej.

    > ma. Jest takim samym rondem na którym obowiązują takie same przepisy.

    Tak, a jak będziesz miał przed dwoma skrzyżowaniami znak przejścia dla
    pieszych, to też będą one takie same i definiuje to z którego pasa się
    na nich skręca w lewo?

    Shrek.

  • 86. Data: 2011-06-19 15:16:11
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-19 14:13, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > miejsca. Natomiast po minięciu świateł jest już przerywana i w pełnej
    > zgodzie z literą prawa mozna sobie konynuować jazdę po rondzie (w tym

    Jest, bo inna być nie może. Nie dało by się na wprost przejechać
    Popularną. A skręcić na (pomijając inne przepisy) się fizycznie nie
    bardzo da, bo nawet miniaturowa Yariska się nie zmieściła.

    > DOOKOŁA WYSPY. dziękuję, o to chodziło. Dobrze, że wreszcie zaczynasz to
    > widzieć.

    ROTFL:P I tam jest napisane, że z kazdego pasa i po ciągłych?

    Shrek.

  • 87. Data: 2011-06-19 15:18:53
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 15:16:11 +0200, Shrek napisał(a):

    > ROTFL:P I tam jest napisane, że z kazdego pasa i po ciągłych?

    z każdego pasa z którego nie jest to zabronione i po przerywanych

  • 88. Data: 2011-06-19 15:57:01
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-19 15:18, Waldek Godel pisze:

    > z każdego pasa z którego nie jest to zabronione i po przerywanych

    A z tego jest zabronione, i w dodatku po ciągłych.

    Shrek.

  • 89. Data: 2011-06-19 15:59:14
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 19 Jun 2011 15:57:01 +0200, Shrek napisał(a):

    > A z tego jest zabronione, i w dodatku po ciągłych.

    nie dogadamy się. Sugeruję najpierw do okulisty. I to szybko!

  • 90. Data: 2011-06-19 16:43:22
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-06-19 15:59, Waldek Godel pisze:

    > nie dogadamy się. Sugeruję najpierw do okulisty. I to szybko!

    I na wzajem. Yariska najechała na linie nieprzekraczalną z prawej
    strony. Niewiele, ale jednak.

    Shrek.