  • 31. Data: 2012-06-18 05:57:49
    Temat: Re: Kilka HDRow z Montrealu
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > I tak, i nie - zależnie od tego, co osiągamy. Do momentu, gdy
    > likwidujemy czarne powierzchnie, które u obserwatora ''live'' nie są
    > czarne, zbliżamy się do rzeczywistości. Po przekroczeniu pewnego
    > poziomu znowu oddalamy się od niej.

    zwykle hdr wygląda jwka współczesne realizacje muzyczne...
    ciągniemy tak mocno żeby cały czas był poziom +3

    tam też wszystko ma praktycznie tę samą luminację, powiedzmy sobie szczerze,
    w budynkach gra światłocienia jest też zwykle zaprojektowana i usunięcie
    naturalnych nawet znacznych różnic w jasności elementów fałszuje obraz
    fotografowanego obiektu.

  • 32. Data: 2012-06-18 12:02:34
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 18/06/2012 04:51, Marek Dyjor wrote:

    > hm...
    >
    > nie zgodzę sie jednak z tobą...
    >
    > w portrecie wąska głebia służy zwykle podkreśleniu a nie samej sztuce
    > dla sztuki.
    >
    > Skupiamy sie na oku czy oczach reszta jest mniej ważna oko to okno duszy
    > itd...

    Niech zgadnę, masz konta na digarcie i plfoto? ;-)

    > w tamtym przypadku mamy obraz który sprawia wrażenie kakofonii, nie
    > wiadomo na co zwracać uwagę, przeostrzony, wyciągnięte kolory które w
    > sumie nawet chyba nie są naturalnymi barwami obiektu. Imho typowa sztuka
    > dla sztuki która nic nei wnosi naszej wiedzy o fotografowanym obiekcie.

    Ah, ten Dali. Jakieś-takieś kolory dziwne, powyginane wszystko,
    przekombinowana sztuka dla sztuki.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 33. Data: 2012-06-18 14:02:44
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-06-17 05:57, ZubekPhoto pisze:
    > wiem ze HDR jest znienawidzony do potegi ale tymbardziej mi
    > sie podoba, wieksze wyzwanie.

    Nie w tym rzecz, że HDR jest znienawidzony ale w tym, że do HDR-ów
    bardzo często, ich twórcy, dodają za dużo chilli... aż wykręca mordę ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 34. Data: 2012-06-18 14:07:47
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 14:02:44 +0200, quent napisał(a):

    > Nie w tym rzecz, że HDR jest znienawidzony ale w tym, że do HDR-ów
    > bardzo często, ich twórcy, dodają za dużo chilli... aż wykręca mordę ;-)

    Z HDR jest jak z makijażem u kobiety - zrób to z głową i zachowaj umiar, a
    odbiorcy będą zachwyceni, choć nie będą do końca wiedzieli, skąd ich
    zachwyt się bierze.
    A jak się przesadzi, to efekt będzie wyglądał jak ku****

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 35. Data: 2012-06-18 16:44:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kamil wrote:

    > Niech zgadnę, masz konta na digarcie i plfoto? ;-)

    zgaduj dalej...

    > Ah, ten Dali. Jakieś-takieś kolory dziwne, powyginane wszystko,
    > przekombinowana sztuka dla sztuki.

    ho ho... weź jakiś obraz Dalego i jakiś gniot z HDRem i porównaj, potem się
    wypowiadaj...

  • 36. Data: 2012-06-18 16:49:54
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-16 18:50:21 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Pokaż mi jeden HDR, który nie jest "Umiem przestawiać suwaczki" Gdzie
    > treścią dzieła nie jest jego treść, tylko technika.
    > Ale to akurat nie jest argumentem za tym, że technika jest be. Niestety
    > jak na razie technika jest synonimem efekciarstwa, jak synonimem kiczu
    > jest jeleń na rykowisku.
    > Nie mam nic przeciw HDR-om, tylko że nie widziałem jeszcze takiego,
    > którego bym nie rozpoznał.

    Poznał, nie poznał, te są fajne:

    http://www.lonelywolf.pl/galeria/

    de Fresz

  • 37. Data: 2012-06-18 16:54:32
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-17 05:57:16 +0200, "ZubekPhoto "
    <z...@g...pl> said:

    > Dopiero zaczynam, eksperymentuje wiec wszystkie uwagi sa pomocne, szczegolnie
    > te konstruktywne, wiem ze HDR jest znienawidzony do potegi ale tymbardziej mi
    > sie podoba, wieksze wyzwanie.

    Osobiście bym radził opanowanie najpierw zasad kompozycji i operowania
    światłem, bo łapiesz się za coś trudnego nie mając opanowanych podstaw.

    de Fresz

  • 38. Data: 2012-06-18 17:34:58
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 18 Jun 2012 13:07:47 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    [...]
    > Z HDR jest jak z makijażem u kobiety - zrób to z głową i zachowaj umiar, a
    > odbiorcy będą zachwyceni, choć nie będą do końca wiedzieli, skąd ich
> [...]

    Piękne, jakiś (copyright) na to sobie zostawiasz? ;)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 39. Data: 2012-06-18 18:36:33
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:
    > Nie mam nic przeciw HDR-om, tylko że nie widziałem jeszcze takiego,
    > którego bym nie rozpoznał.

    Pewnie nieraz widziałeś już takie HDRy, tylko sęk w tym, że ich nie
    rozpoznałeś ;-)

    Tego z pewnością byś nie rozpoznał:
    http://aamroczek.wordpress.com/2012/06/18/z-wawelu-d
    o-bodzentyna

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 40. Data: 2012-06-18 18:41:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    de Fresz wrote:

    > Osobiście bym radził opanowanie najpierw zasad kompozycji i operowania
    > światłem, bo łapiesz się za coś trudnego nie mając opanowanych
    > podstaw.

    dobra rada...

    najpierw naucz sie robić dobre zwykłe zdjęcia.

    a jak już sie nauczysz to po co je psuć :)

    któryś z klasyków napisał coś o tym że zastosowanie techniki szlachetnej do
    nieudanego zdjęcia nie zrobi z niego arcydzieła.