    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Kierunkowy bez zera
    Date: Fri, 04 Jun 2010 23:32:49 +0200

    On Fri, 4 Jun 2010 19:41:29 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Wiem, że nie da, ale głównej przyczyny niedawania należy upatrywać
    >w braku dającego, a nie w tym, że akurat ja się nie podobam (można
    >przecież znaleźć kogoś godniejszego). Od tego przecież zaczęła się
    >tu krytyka amerykańskiej sieci -- nie ma tam takiego, co zarządza
    >całością

    Ale ja o czym innym - ze ona jest znacznie bardziej zautomatyzowana.
    Pracuje bezobslugowo .. ale jak dupnie to na dlugo.

    >Ci co analizowali amerygańskie balckouty mówią, że to nie z braku
    >wystarczającej mocy, tylko z powodów niedostatków organizacji sieci
    >i sybkiej reakcji na zmiany poboru.

    Ostatni o ile dobrze pamietam to wlasnie przeciazony obwod byl
    przyczyna. A potem poszlo lawinowo.
    U nas dyspozycja mocy i by kogos odlaczyla, tam widac nie jest to
    takie latwe :-) [Tu sie smieje nie z automatyki, tylko zaleznosci
    prawnych]

    >Przecież kolejne stopnie zasilania nie polegały na tym (przynajmniej
    >w teorii), że wyłączano kolejne obwody, z hydrofornią lub bez. To były
    >nakazy wyłączenia odbiorników (nie odbiorców) przemysłowych o mniejszym
    >lub większym znaczeniu dla gospodarki socjalistyczniej i dla wspólnoty
    >krajów demokracji ludowej.

    Moje mieszkanie widac mialo najmniejsze znaczenie dla gospodarki, co w
    sumie jestem sklonny przyznac. A za oknem widzialem inne bloki
    oswietlone. Ale tam byl zlobek i hydrofornia ..

    >Natomiast takiego amerykańskiego blackoutu, gdzie nagle pojawia się
    >w drutach nadmiar chyżych elekronów i pali się jedna podstacja po
    >drugiej, to nawet najstarsi górale nie pamiętają.

    No, Szczecin pieknie padl w stylu kanadyjskim.

    W USA mnie troche dziwi czas przywracania pracy - bo tam w sumie nie
    ma awarii wielkiej.

    J.