  • Data: 2011-12-21 22:40:19
    Temat: Re: Kierunkowskazy na rondzie
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-15 22:38, AZ pisze:

    > 1. Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas
    > ruchu tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.
    >
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    >
    > do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    >
    > --------
    >
    > Zmiana kierunku to skret. Jak jedziesz kreta droga przez las to tez
    > kierunkowskazow uzywasz?

    no dobra. Weźmy na przykład Rondo przy zjeździe z obwodnicy Wrocławia na
    Lotnisko (pokazałbym na mapach googla ale nie ma tam obwodnicy jeszcze).
    Wcześniej turbinowe, teraz już nie. Jadąc od miasta dojeżdża się do
    ronda dwoma pasami. Czyja będzie wina stłuczki jeśli a) pojazd z prawego
    pasa nie zastosuje się do pkt.2 i pojedzie w lewo z prawego pasa ronda
    (lub zawróci), a pojazd z lewego pasa zechce jechać prosto (czyli
    zgodnie z przepisem)
    IMO wina (w razie stłuczki) i tak będzie tego na lewym, ten na prawym
    ew. mógłby dostać mandat

    Ale mam lepsze pytanie: Wrocław pl. Dominikański, a właściwie
    skrzyżowanie Traugutta i Krasińskiego http://tnij.org/oqek
    Jadąc od prawego dołu(czyli od ul. Traugutta w stronę pl.
    Dominikańskiego) mamy dwa pasy. Za skrzyżowaniem mamy trzy, a w zasadzie
    prawie od razu cztery pasy. Który pas powinienem zająć wjeżdżając na
    krzyżówkę prawym, a który wjeżdżając lewym pasem? tyle lat tam jeżdżę a
    ciągle nie daje mi to spokoju - kolejność zajmowania pasów zawsze
    wyznacza pierwszy startujący ze świateł :P

    Lukasz