    Subject: Re: Kierunek promieniowania anteny MIFA w ESP32
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: "Andrzej W." <a...@w...pl>
    Date: Wed, 23 Oct 2019 12:04:19 +0200

    W dniu 2019-10-22 o 13:56, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Andrzej W."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Akurat dokumentacja ESP sugeruje, ze nie potrzebuje, a wrecz przeszkadza
    > - skoro każą ja wystawic poza plytke.
    >
    > Moze juz ma w sobie, i wiecej tylko zaszkodzi ...
    >
    > J.

    Zaekranowanie anteny na pewno jej szkodzi i o tym tam piszą, ale ta
    antena nie działała by bez pola masy obok, ono jest częścią anteny.
    "It consists of a monopole antenna running parallel to a ground plane
    and grounded at one end." (https://en.wikipedia.org/wiki/Inverted-F_antenna)
    Wiec może wydłużenie tego pola masy jest korzystne?
    Reguły mówią by ścieżek przy krawędzi nie prowadzić można więc założyć,
    że przy krawędzi jest tylko masa (zasilanie to też "masa" dla RF jeśli
    dobrze zrobione).

    --
    AWa.