  • Data: 2019-10-23 13:21:51
    Temat: Re: Kierunek promieniowania anteny MIFA w ESP32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej W." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-10-22 o 13:56, J.F. pisze:

    >Zaekranowanie anteny na pewno jej szkodzi i o tym tam piszą, ale ta
    >antena nie działała by bez pola masy obok, ono jest częścią anteny.
    >"It consists of a monopole antenna running parallel to a ground plane
    >and grounded at one end."
    >(https://en.wikipedia.org/wiki/Inverted-F_antenna)

    Jesli tu
    https://www.espressif.com/sites/default/files/docume
    ntation/esp32_hardware_design_guidelines_en.pdf

    kaza wystawic kawalek modulu poza plytke, to na pewno nie jest ta masa
    antenie w tym module potrzebna do pracy.
    Byc moze jest w samym module.

    A jak wystawic sie nie da, to zalecaja wyczyscic obszar z miedzi, wiec
    raczej nie polepsza.

    J.