eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKierownica drży przy hamowaniuRe: Kierownica drży przy hamowaniu
  • Data: 2016-11-11 23:34:12
    Temat: Re: Kierownica drży przy hamowaniu
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 11 Nov 2016 22:22:35 +0100, gobo napisał(a):

    > No wlasnie zaczynam sie zastanawiac, czy u mnie nie jest to przyczyna.
    > Wczesniej stare klocki chodzily ciezko w prowadnicach. Nowe ladnie
    > przygotowalem pilnikiem, posmarowalem smarem do prowadnic i... walcze z
    > drganiami przy hamowaniu.

    A czy aby na pewno były to prowadnice?

    Bo prowadnice zacisku to się czyści i smaruje, ale na pewno nie atakuje ich
    pilnikiem.
    To są prowadnice:
    http://freno.pl/prowadnice-zacisku-hamulcowego-przod
    -tyl-slizgi-p-955.html

    Z kolei jarzmo klocka owszem drapie się często i pilnikiem, ale smarowanie
    tego to generalnie słaby pomysł.
    Smar będzie łapał z powietrza syf, syf z kolei będzie się smażył od
    gorącego klocka i robił gorszą robotę niż współpraca tych powierzchni na
    sucho.
    To jest jarzmo:
    https://media2mi.pl/p/2/487/205/photo-186018c0-5233-
    4c29-8625-4d1cccd2a648-original_size.jpg

    Prowadnice chodzą wewnątrz jarzma, pozwalając zaciskowi pływającemu (z
    tłoczkiem z jednej strony) przesuwać się w lewo i prawo.


    > Nie zaobserwowalem jednak tego, by te objawy pojawily sie od razu po
    > wymianie klockow.

    Pytanie czy zgodnie z instrukcją nie hamowałeś mocno przez pierwsze
    200-300km po wymianie klocków - jest to potrzebne żeby powierzchnia klocka
    dotarła się do powierzchni tarczy.

    Częstym błędem jest bezpośrednio po wymianie hamulców ich "wypróbowanie",
    czyli mocne zahamowanie z wysokiej prędkości.
    Powoduje to promieniowe, miejscowe przegrzanie tarczy, które powoduje albo
    jej zwichrowanie na stałe, albo taki efekt że tarcza jak jest zimna to jest
    prosta, ale wygina się jak tylko dostaje temperatury.
    Efekt jest taki, że drży kierownica przy hamowaniu.

    Kolejne pytanie czy zamontowałeś tarczę równo, czy mierząc bicie osiowe
    tarczy upewniłeś się po zamontowaniu że nie dostało się nic między tarczę a
    piastę? Bo jak tarcza będzie zamontowana nierówno, to będzie pracować też
    krzywo.

    A jakieś takie minimalnie krzywe tarcze nie dają żadnych efektów na
    kierownicy, bo małe bicie weźmie na siebie swoboda ruchu zacisku.
    Jak czujesz to na kierownicy, to klocki zapewne jeżdżą tam już po niezłych
    falach Dunaju.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: