-
1. Data: 2018-10-20 13:07:31
Temat: Kierownica
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
--
Jacek
I hate haters.
-
2. Data: 2018-10-20 14:00:30
Temat: Re: Kierownica
Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>
W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
> Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
To samo miałem w Kadecie. Ponowne ustawienie zbieżności pomogło.
--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk
-
3. Data: 2018-10-20 15:00:02
Temat: Re: Kierownica
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...
> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
A z kierownica przekreconą to nie jest tak, ze ktos mogł po prostu
przestawic przy zakładaniu? Skad pomysł, ze geometria nie halo?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,
że dla uniknięcia publicznego zgorszenia trzeba unikać prawdy"
-
4. Data: 2018-10-20 15:29:11
Temat: Re: Kierownica
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
Jacek
-
5. Data: 2018-10-20 15:38:38
Temat: Re: Kierownica
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Jacek Maciejewski pisze tak:
> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla
> jazdy na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo.
> Postanowiłem coś z tym zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden
> wkręcić drugi wykręcić) czy raczej zdjąć kierę i obrócić ją na
> osi?
Jeśli jesteś pewny zbieżności to zaoszczędzisz 100zł przestawiając
kierę a niesymetria drążków dla 15' jest minimalna. Najczęściej
jeździmy prosto.
--
Piter
Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger
-
6. Data: 2018-10-20 16:08:01
Temat: Re: Kierownica
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):
> W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
>> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
>> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
>> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
>> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
> Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
> jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
> skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
> założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
> tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
> Jacek
To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
--
Jacek
I hate haters.
-
7. Data: 2018-10-20 17:30:50
Temat: Re: Kierownica
Od: s...@g...com
W dniu sobota, 20 października 2018 09:08:02 UTC-5 użytkownik Jacek Maciejewski
napisał:
> Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):
>
> > W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
> >> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
> >> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
> >> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
> >> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
> > Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
> > jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
> > skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
> > założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
> > tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
> > Jacek
>
> To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
> na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
>
Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na
prostym odcinku. Jak auto jedzie prosto a kierownica jest krzywo to geometria jest w
porzadku a kierownica zle ustawiona (regulacja na drazkach).
Jak jedzie krzywo, sciaga to najpierw sprawdzasz opony i felgi, regulujesz geometrie
i dopiero wtedy grzebiesz przy drazkach.
Jak opony zuzywaja sie nierownomiernie to geometria jest zle ustawiona. I wtedy nawet
jak auto jedzie prosto to po pewnym czasie sie zorientujesz ze nieco krzywo jest. Ale
to nieco inna sprawa niz prostosc kierownicy.
-
8. Data: 2018-10-20 18:24:05
Temat: Re: Kierownica
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 20.10.2018 o 17:30, s...@g...com pisze:
> Geometrie z grubsza sprawdzisz krotkofalowo przez puszczenie kierownicy jadac na
prostym odcinku.
Pod warunkiem, że profil jezdni jest poziomy. Jezdnia zwykle jest
wypukła (żeby woda ściekała) i jadąc prawym pasem mamy spadek w prawo.
Czasem wypukłość jest na tyle znaczna, że po puszczeniu kierownicy auto
nie będzie chciało jechać prosto.
Jacek
-
9. Data: 2018-10-21 19:36:09
Temat: Re: Kierownica
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 20 Oct 2018 16:08:01 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
> Dnia Sat, 20 Oct 2018 15:29:11 +0200, Jacek napisał(a):
>
>> W dniu 20.10.2018 o 13:07, Jacek Maciejewski pisze:
>>> Pacjent - Renault Kangoo, 15 lat. Od kiedy go mam, kierownica dla jazdy
>>> na wprost była skręcona o jakieś 15 st. w prawo. Postanowiłem coś z tym
>>> zrobić. Przesunąć drążki kierownicze (jeden wkręcić drugi wykręcić) czy
>>> raczej zdjąć kierę i obrócić ją na osi?
>> Bardzo prosto sprawdzisz. Skręć koła do oporu w jedną stronę i odnotuj w
>> jakiej pozycji jest kierownica, potem to samo w drugą stronę. Jeżeli
>> skrajne położenia kierownicy są niesymetryczne, to znaczy, że ktoś
>> założył ją nie na środku i trzeba przestawić. Jeżeli są symetryczne, to
>> tak, jak piszesz - podregulujesz na drażkach.
>> Jacek
>
> To jest dobra rada, jutro zabieram się do roboty. Zbieżność ustawiam sam
> na calówkę (różnica ma wynosić ok. zera mm). Jak do tej pory była OK.
No i zrobione. Kiera była na osi pośrodku, ale ustawienie drążków zajęło
4 najazdy na kanał z próbami jazdy po asfalcie pomiędzy :) Przełożenie
wynosi ok. 1 obr. drążka na 10 st., więc trzeba to zrobić z dokładnością
do 1/4 obrotu.
--
Jacek
I hate haters.
-
10. Data: 2018-10-21 20:11:35
Temat: Re: Kierownica
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> No i zrobione. Kiera była na osi pośrodku, ale ustawienie drążków zajęło
> 4 najazdy na kanał z próbami jazdy po asfalcie pomiędzy :) Przełożenie
> wynosi ok. 1 obr. drążka na 10 st., więc trzeba to zrobić z dokładnością
> do 1/4 obrotu.
podzielisz się wiedzą jak to robisz?
do czego przykładasz tę calówkę by zmierzyć odchył płaszczyzny koła w
tak małym zakresie jak 0.5 do 1 stopnia?