    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Kierowcy to kupa durniów.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <o6ljej$di8$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Sun, 29 Jan 2017 21:56:43 +0100

    Dnia Sun, 29 Jan 2017 21:31:15 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Dokładnie.
    > W kilka sekund.
    > Jak ktoś zwolnił za 130 do 50, to raczej nie dało się tego zrobić bez
    > gwałtownego hamowania.

    Przy 100m widoczności wystarczy 100km/h, przy 50m jakieś 70km/h.
    Stracić te 30km/h w nieco ponad 2s, to nie jest jeszcze jakieś bardzo
    gwałtowne hamowanie.

    > Na środku drogi?

    Tak - może nie akurat z cegieł, ale zdarza się dość często, nazywa się
    korek.

    > Pewnie dokładnie skończyłoby się tym samym.
    > Pierwsi wyhamują, następni w nich wjadą.

    No gdyby tak każdy korek na autostradzie miał kończyć się karambolem, to
    pewnie warto byłoby rozważyć ich zamknięcie.

    > Nie miałeś nigdy skoku adrenaliny, nawet przy zwykłym korku na autostradzie?

    No jakoś sobie nie przypominam, ale ja 250 autostradą tylko przy dobrej
    widoczności.

    > Zanim się zorientujesz że ci przed Tobą nie zwalniają, tylko stają, więc
    > trzeba mocniej nacisnąć hamulec, to już jesteś za blisko i cały niby
    > bezpieczny odstęp który utrzymywałeś redukuje się do sytuacji mało
    > bezpiecznej.

    Może ja jakiś dziwny jestem, ale patrzę w horyzont. Zawsze i wszędzie.
    Natomiast wiem że wielu kierowców patrzy przed maskę i może dlatego jakieś
    korki, hamowania itp. ich zaskakują.

    > Niestety - na całym świecie tak się jeździ, żeby zwolnić za
    > poprzednikiem, a nie żeby w każdym momencie wykonać awaryjne hamowanie
    > do zera.

    Tu jeszcze dochodzi niebezpieczny nawyk powolnego i stopniowego zwiększania
    siły hamowania. Nowsze samochody mają na tą okoliczność BAS.
    Jedna z podstawowych umiejejętności na kursach doszklających.
    Bo kierowcy widzą już zagrożenie życia, a mimo to hamują jak do świateł na
    skrzyżowaniu, o inaczej nie potrafią.

    > Gadać łatwo.
    > W praktyce mało realne, zawsze ktoś się zagapi i robi się gorąco, albo
    > tak jak tutaj.

    No ja nie mówię że nikt się nie zagapi, tylko co zrobić żeby nie być tym
    zaskoczonym tym co się stało.