    From: Bartek Kacprzak <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kierowcy i pasa?erowie wie?wagenów Audi to buraki
    Date: Thu, 16 Jun 2011 04:58:03 -0700 (PDT)
    <itb0h5$tvn$1@mx1.internetia.pl>
    <e...@w...googlegroups.com>
    <itcf2g$6kn$1@mx1.internetia.pl>
    <4...@z...googlegroups.com>
    <itcnq8$k38$1@mx1.internetia.pl>
    <4df9e833$0$2448$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@1...googlegroups.com>

    On 16 Cze, 13:49, amos <g...@g...com> wrote:
    > Praktycznie w bardzo wielu sytuacjach jest. Gdybys jezdzil jednosladem
    > moze bys to dostrzegal.
    Ale on nie jezdzi, zna teorie z faktu.

    > Otoz w sytuacji, gdy kierowca zmienia pas/kierunek ruchu bez
    > spojrzenia w lusterko nie istnieje pojecie "bezpiecznej odleglosci",
    > czego dla mnie dowodem jest sytuacja z zycia wzieta, sprzed kilku dni.
    Ciii burzysz w ten sposob jego swiatopoglad. A tak bardziej serio to
    raczej go nie przekonasz, stracilby w ten sposob pretekst do
    przypieprzania sie i oskarzania motocyklistow o zawziete i ciagle
    lamanie przepisow.

    > Mnie i kierowce slepca dzielily niemal 2 pasy ruchu owej "bezpiecznej
    > odleglosci" a mimo to omal nie wyladowalem pod tramwajem na Jana
    > Pawla. Wszystko przy predkosciach zwyklych-miejskich. Zadnego
    > zapierdalania.
    I tego nie sa w stanie zrozumiec tu piszacy. Mozna jechac zgodnie z
    przepisami i byc trafionym przez gapowicza.
    I jak dla mnie, moge zlamac przepis o nienajezdzaniu na ciagla linie i
    zajac PP, bo w ten sposob zyskuje wolna droge na ktorej nie bedzie
    samochodow.

    > Wsrod stojacych w korku aut, zupelnie wystarczajaca (i bezpieczna)
    > jest odleglosc 5 cm (najczesciej pomiedzy lusterka motocykla i
    > lusterkiem auta). Stojace auta nie maja mozliwosci poruszania sie w
    > bok a jesli juz to o ile kierowca sprawdzi _przed_ manewrem czy jest
    > mozliwosc jego wykonania, nie ma sily aby sie cos zlego wydarzylo.
    > Motocykl jest bardzo dobrze widoczny.

    Prawda, szkoda tylko, ze jednak wiekszosc ludzi nie patrzy stojac w
    korku w lusterka.

    > Tutaj dla mnie potwierdzeniem tej teorii jest moje wlasne
    > doswiadczenie. Jedyne niebezpieczne sytuacje mialy miejsce gdy ktos
    > otworzyl dzrzwi w korku lub gdy ktos zlosliwie na mnie najezdzal.
    > Mialem takie akcje w ciagu paru lat moze 2-3.
    >
    > No i jeszcze takie, gdy kierowca nie spojrzal w lusterko przed
    > manewrem - tych nie zlicze...
    Niestety.
    Ale przeciez nie musza, nie? A slogan "Patrz w lusterka..." jest taki
    smieszny.

    Az sie cisnie na usta: "banda ...."

    pozdrawiam