  • 81. Data: 2018-08-16 00:05:03
    Temat: Re: Kiedy można komuś wjechać w dupe bezkarnie?
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-14 o 12:59, Budzik pisze:

    > Kurde, kto wam te zegarki do głowy powsadzał... Tirowcy ciagle sie kłoca
    > na autostradzie o to ze ktos jedzie 80 zamiast 90 (bo mu minute czasu
    > zabiera), tobie tez o jakas minute chodzi...

    Nie o minutę lecz o znacznie więcej. Pomijam już ten fakt. Pomyśl o
    aspekcie wychowawczym. Sytuacja z wczoraj. Zapier... lewym pasem na
    obwodnicy. Prawy pusty. Na lewym wlecze się gość. Daję znaki światłami.
    Zlewka. Więc wyprzedzam go z prawej. Potem jeszcze dwa inne auta
    podobnie zareagowały kiedy wreszcie gość zjechał na prawy.

    Inna sytuacja, wcale nie rzadka. Gość na lewym (obwodnicą) jedzie
    równolegle do tych po prawej. Przed nim nikogo a za nim sznurek 400m
    samochodów. Obwodnica w 3mieście to teren "górzysty" więc widać jak na
    widelcu takie zachowania.

    Czy serio przyklaskujesz takim sytuacjom? Wlekł byś się pokornie za takimi?

    > Oczywiście pełna zgoda ze psycholog czasu dojazdu nie skroci - nie w tym
    > celu polecam spotkanie...

    Nie mam niezaleczonego ADHD i piana na ustach również mi nie występuję
    gdy widzę przed sobą egoistycznego kierowcę, nierzadko łamiącego
    przepisy PoRD. Uważam za stosowne zwracanie uwagi kierowcom zachowującym
    się niestosownie. Często to przynosi pozytywny skutek, szczególnie gdy
    poprzedzający kierowca jest początkujący i jeszcze nie wie, że
    blokowanie lewego nie jest właściwym postępowaniem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 82. Data: 2018-08-16 07:17:40
    Od: p...@g...com

[...]

    mial farta :-) znam takich co w celach dydaktycznych wyprzedza prawym a potem hebel

[...]

    patologia. nagrac i wyslac na stop wariatom drogowym :-)

  • 83. Data: 2018-08-16 08:23:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2018 00:05:03 +0200, Marek S napisał(a):

    > Nie o minutę lecz o znacznie więcej.

    Jak przez minute bedziesz jechal 85 zamiast 140, to stracisz 920m.
    Ktorych przejechanie zajmuje 23s - i tyle tracisz. Plus cos tamna
    rozpedzanie samochodu ...

> [...]
    > Zlewka. Więc wyprzedzam go z prawej. Potem jeszcze dwa inne auta
    > podobnie zareagowały kiedy wreszcie gość zjechał na prawy.

    Ale osobowy czy ciezarowy ?

> [...]
    > widelcu takie zachowania.
    > Czy serio przyklaskujesz takim sytuacjom? Wlekł byś się pokornie za takimi?

    A co zrobic, jesli prawy zablokowany ?

    Znak ustawic, ze na lewym pasie minimalna predkosc to 140 ?

    Poza tym czas sie przyzwyczaic, pojedz w piatek do Niemiec, prawym z
    rzadka tir te swoje ~90, lewym osobowe ... 80-100.
    Wszyscy jada w rządku na lewym, kazdy uwaza ze "wyprzedza", istotnie -
    kazdy ma ochote szybciej, a blokuje ruch nie wiadomo co za horyzontem.
    No i bywa,ze tir wyprzedza te osobowe, choc trzeba przyznac,ze w
    dluzszym okresie to jednak one szybciej jada, i tego tira w koncu
    wyprzedzą.

    J.

  • 84. Data: 2018-08-16 09:17:38
    Temat: Re: Kiedy można
    Od: "EdekS" <r...@k...pl>

    > A co zrobic, jesli prawy zablokowany ?
    >
    > J.

    Włączasz prawy kierunkowskaz i czekasz aż ktoś ci zrobi miejsce
    na prawym pasie i wtedy wjezdżasz na prawy pas.

  • 85. Data: 2018-08-16 10:41:23
    Od: p...@g...com

[...]

    taka patologia jest w piatek na A20 ale niektorzy Niemcy juz sie nauczyli ze trzeba
    ciagnac prawym, jedziesz swoje i jak dojedziesz do TIR-a to zmieniasz pas a ze narod
    uprzejmy to zazwyczaj wpuszczaja :-) i przypomnijmy ze nie sa ograniczeni limitem 140
    km/h i takie slimaki niezle ich irytuja

  • 86. Data: 2018-08-16 12:00:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Nie o minutę lecz o znacznie więcej.

    To sie tylko tak wydaje. Suma sumarum pewnie nawet o pol minuty.

    > Pomijam już ten fakt. Pomyśl o
    > aspekcie wychowawczym.

    Droga to nie jest miejsce gdzie Ty masz kogos wychowywac, zwłaszcza przy
    predkosciach w okolicach 100 na godzine.

> [...]
    > światłami. Zlewka. Więc wyprzedzam go z prawej. Potem jeszcze dwa
    > inne auta podobnie zareagowały kiedy wreszcie gość zjechał na prawy.

    Oczywiście ze niefajne.
    Ale nadal wsciekłe siedzenie na zderzaku, podjezdzanie, pospieszanie to
    droga do eskalacji, wymuszania i pewnie do mozliwości popełnienia błędu.
    wiecej wyrozumiałosci, mniej przeswiadczenia jakim to ja jestem swietnym
    kierowca a inni to ciapy...

> [...]
    > na widelcu takie zachowania.
    >
    > Czy serio przyklaskujesz takim sytuacjom? Wlekł byś się pokornie za

    Czy przyklaskuje? Nie.
    Czy dałbym delikatnie do zrozumienia mrugnieciem swiatłami, zeby zjechał?
    Pewnie tak.
    Ale po pierwsze nie z odległosci 20 metrów, po drugie nie doklejałbym sie
    do zderzaka. Po trzecie nie trabiłbym gdyby jednak nie zjechał.
    Po czwarte wreszcie i tak bym przyhamowałbym a nie tak jak niektorzy
    jada, mrugaja swiatłami ale haulca nie dotkna liczac na to ze tamten
    jednak zjedzie.
    Wiecj kultury, wiecej wyrozumiałosci.

> [...]
    > pozytywny skutek, szczególnie gdy poprzedzający kierowca jest
    > początkujący i jeszcze nie wie, że blokowanie lewego nie jest

    Pełna zgoda. Też uwazam, ze podnoszenie kwalifikacji to wazna rzecz.
    Tylko nie podczas jazdy wisząc komus na zderzaku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 87. Data: 2018-08-16 12:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > do TIR-a to zmieniasz pas a ze narod uprzejmy to zazwyczaj
    > wpuszczaja :-) i przypomnijmy ze nie sa ograniczeni limitem 140 km/h

    o to jest głowna róznica miedzy jazda u nas i w DE.
    U nas jak włączysz kierunkowskaz sygnalizujacy zmiane pasa, to ten obok
    czesto przyspieszy zeby ci to uniemozliwić.
    A w DE najczesciej zrobi ci miejsce.

    Troche generalizuje, ale to jest moje pierwsze spostrzezenie jak
    wyjezdzam za granice do DE.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 88. Data: 2018-08-16 13:42:30
    Od: p...@g...com

    -- U nas jak włączysz kierunkowskaz sygnalizujacy zmiane pasa, to ten obok
    czesto przyspieszy zeby ci to uniemozliwić. A w DE najczesciej zrobi ci miejsce.

    to kwestia historyczna, Polacy walcza ze wszystkimi w tym miedzy soba :-)

    --Troche generalizuje, ale to jest moje pierwsze spostrzezenie jak
    wyjezdzam za granice do DE.

    troche wiecej kooperacji na drodze i juz jezdzi sie przyjemniej

  • 89. Data: 2018-08-16 22:42:08
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-08-16 o 07:17, p...@g...com pisze:

    > mial farta :-) znam takich co w celach dydaktycznych wyprzedza prawym a potem hebel

    Ja tego nie praktykuję, ale rozumiem.

    > patologia. nagrac i wyslac na stop wariatom drogowym :-)

    Sądzisz, że cokolwiek to zmieni? Ja osobiście nie sądzę aby kierowcy
    tego pokroju śledzili na YT patologie, które w/g nich nimi nie są.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 90. Data: 2018-08-16 22:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

> [...]
    > najczesciej zrobi ci miejsce.
    >
    > to kwestia historyczna, Polacy walcza ze wszystkimi w tym miedzy

    A myslałem ze sa apatyczni i ciezko ich z domu wyciągnąc... stereotypowo
    :)

    > --Troche generalizuje, ale to jest moje pierwsze spostrzezenie jak
    > wyjezdzam za granice do DE.
    >
    > troche wiecej kooperacji na drodze i juz jezdzi sie przyjemniej

    ja ogolnie nie narzekam tylko zauwazam róznice.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,