  • Data: 2002-05-07 15:14:32
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kaktus" <k...@f...net.pulawy.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnadcdhg.218m.kaktus@fribsda.net.pulawy.pl...
    > [ciach]

    > czy bardzo cie boli to ze placisz podatki na edukacje?

    Nie - dlaczego ? Edukacja to jedna z najsensowniejszych
    inwestycji realizowanych przez budżet państwa.
    Co więcej - nie sadzę, aby koszty utrzymania IRC-a w jakis
    znaczacy sposób uszczuplały tę pulę - chodzi mi jednak o zasady.
    Obecnie z funduszy przeznaczonych na naukę finansowana jest
    w sposób niejawny działalnosć serwisu o charakterze rozrywkowym.

    > a udowodnij ze to z twoich pieniedzy kupiono serwer na ktorym dziala ircd.

    A co tu udowadniać ? Jesli główne serwery IRC w Polsce
    sa urzadzeniami będacymi własnoscia uczelni a działalnosć
    uczelni jest finansowana głównie z budżetu (KBN ?) to w
    jakims stopniu kupione zostały za moje podatki. Z tego
    samego zródła opłacane sa łacza oraz pensje administratorów.

    > nie sadze aby za pieniadze podatnikow byly
    > finansowane takie sprzety.

    Być może się mylę, jednak według mojej wiedzy na ten temat
    szkielet sieci IRC funkcjonuje na sprzęcie wyższych uczelni.
    Jesli tak - to zarzuty dotyczace nieprawidłowosci w sposobie
    finansowania IRC sa w pełni uzasadnione.

    Ponieważ IRC nie ma nic wspólnego z działalnoscia edukacyjna
    i naukowa możliwe jest tylko jedno racjonalne rozwiazanie:
    1. Usunięcię oprogramowania ircd z serwerów uczelni
    2. Jesli sa chętni do korzystania z tego oprogramowania
    (oczywiscie - sa) to:
    a) powinni się zorganizować i za własne srodki zakupić
    sprzęt i zatrudniać adminów;
    b) lub pozostawić lukę wolnemu rynkowi - na pewno znajda
    się przedsiębiorstwa gotowe udostępniać irc jako usługę.

    Aguirre