  • 131. Data: 2002-05-08 15:02:39
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządekz IRCnetem ?
    Od: "Tomasz Wroblewski" <a...@S...pl>

    "Szymon Sokół" <s...@b...operator.from.hell.pl> naprodukował(a) co
    następuje:
    > A nie przeszkadza Ci, że po tych publicznych drogach za Twoje pieniądze
    > wybudowanych jeżdżą sobie jacyś tacy swoimi samochodami i je niszczą? To
    > skandal, nie? Powinno się zabronić!
    Oczywiście, że przeszkadza. Nie neguję potrzeby istnienia odpowiednich
    osób/służb pilnujących pożądku tylko używania bezsensownych argumentów "a
    udowodnij ze to z twoich pieniedzy".

    Avis

  • 132. Data: 2002-05-08 15:03:14
    Od: Krzysztof Zietara <t...@s...net.pl>

    On Tue, 7 May 2002 21:58:21 +0000 (UTC), Robert wrote:

    > mnie
    >
    > To nie jest świadczenie usługi.

    O, popatrz. IRCnet IMO też nie jest usługą w rozumieniu handlowym. A w
    sieciowym to i moje psztymucle by były.

    > Wyimaginuj sobie, że np. taka TPSA odcina część userów od netu. Według tego
    > co piszesz to przecież może. W końcu to jej łącza i jej sieć dostępowa.
    > Prawda ?

    A bo to raz... Zwinąć te łącza też może. Zresztą TPSA jest bardziej
    skomplikowanym przypadkiem, bo to były monopol państwowy regulowany
    ustawowo. IRCnet nie był ani jednym ani drugim.

    > To jedna sprawa. A druga to czyste chamstwo operatorów. Jak można
    > człowiekowi napisać, że "nie jesteśmy związani żadnym układem ..." itd.a

    Chamstwa to ja tam nie widzę. Pewną obcesowość, owszem.

    > A tak BTW: co to są psztymucyle ? Da się to to zjeść ? :)

    W wiesz, nie pamiętam co to jest :)

    > pozdr. Robert

    Tarhimdugurth
    --
    ----[Krzysztof Ziętara]-----------------------------[YATG]---------
    ------

  • 133. Data: 2002-05-08 15:03:27
    Od: Krzysztof Zietara <t...@s...net.pl>

    On Tue, 7 May 2002 21:58:36 +0000 (UTC), Robert wrote:

    > Użytkownik "Robert Redziak" <s...@s...plukwa.net> napisał w
    > wiadomości news:slrnadcid5.4di.spambox@supersonic.plukwa.net...

    > po pierwsze: to nie jest żaden przywilej !

    Owszem, jest.

    > po drugie: zaprzestać udostępniania zawsze możesz ale nie wybiórczo tylko w
    > ogóle

    Ale dlaczego?

    > pozdr. Robert

    Tarhimdugurth
    --
    ----[Krzysztof Ziętara]-----------------------------[YATG]---------
    ------

  • 134. Data: 2002-05-08 16:22:19
    Od: c...@m...pl ([cookie])

    On Tue, 23 Apr 2002 20:38:42 +0000 (UTC), Marcin Wojtczuk
    <r...@b...pl> wrote:

    >Kiedy ktoś z tymi ludźmi zrobi porządek ?

    masz chyba na mysli tych, co operowali klonami - to z nimi powinienes
    pogadac i pogrozic im palcem.
    druga sprawa to pogadac z adminami swej sieci, aby zapewnili
    wiarygodnosc poszczegolnym uzytkownikom (np. przez dostosowanie identa
    do maskarady - oident fajnie to robi - i inne bajerki) a nastepnie z
    taka pozbawiona bocznych furtek siecia mozesz odezwac sie do ircopa,
    zeby zniosl k-line, albo dal juz tylko konkretnym kolesiom z sieci, a
    nie ogólowi.

    >O ile się nie mylę, IRCnet nie jest prywatnym przedsięwzięciem, tak ?
    >Czy już nie czas ukrucić samowolę tego shog'a ? Takie coś odcina od IRC'a
    >około 500 osób. Jaki by nie był powód to metoda jest OKDP.

    nie uwazam, zeby to byla samowola shoga. myslisz, ze zwyklych
    uzytkowników ircnetu nie wkurzaja klony, jakies podejrzane botnety,
    czy ircowi bluzgacze? pare razy widzialem, jak dany burak wylatuje z
    irca obarczony k-line choc jeszcze przed chwila robil zamet... i w
    takich chwilach mozna powiedziec "dobrze ze jakis ircop byl w poblizu"

    --
    ____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ _________________________
    stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

  • 135. Data: 2002-05-08 16:22:29
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Robert" <r...@p...onet.pl> wrote:

    >Moim zdaniem, jeśli serwer stoi na uczelni państwowej utrzymywanej przez
    >państwo to albo taka uczelnia świadczy dostęp wyłącznie dla swoich (obcych)
    >studentów albo dla wszystkich.

    Znaczy, napis "Akwizytorom wstęp wzbroniony" na drzwiach budynku, w którym
    pracuję, jest Twoim zdaniem niezgodny z prawem? Bo albo mogą wchodzić
    wyłącznie studenci, albo wszyscy?
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 136. Data: 2002-05-08 16:59:31
    Od: "miab" <m...@s...pl>

    Robert Redziak napisał(a) w wiadomości: ...
    >On Tue, 7 May 2002 21:58:36 +0000 (UTC), Robert
    ><r...@p...onet.pl> wrote:
    > Przepis? Nie wystarczy Ci to, że uczelnie pozwalają ludziom
    > spoza nich na korzystanie ze *swoich* zasobów? Uważasz, że
    > korzystanie z nieswoich dóbr jest prawem?!

    Udostepnianie zasobow uczelnianych na rzecz podatnikow ktorzy
    na nia loza jest jej zasr... obowiazkiem.(jezeli tak zadecydujo owi
    podatnicy)

    > Tak Ci się tylko wydaje. 1. To uczelnia dysponuje swoimi
    > pieniędzmi tak, a nie inaczej.

    Uczelnia nie ma swoich pieniedzy.

    >2. Nie masz żadnego dowodu na to,
    > że serwery uczelniane, na których są uruchomione ircd są
    > utrzymywane z dotacji, a nie z pieniędzy pozyskanych w drodze
    > świadczenia jakiś usług.

    Nie potrzebuje zadnych dowodow jako ze wszystkie pieniadze
    ktorymi dysponuje uczelnia sa wlasnoscia podatnikow.

    >3. Uczelnia może udostępniać swoje
    > zasoby komukolwiek zechce i na zasadach, jakie ustali.

    Uczelnia musi udostepniac swoje zasoby na zasadach jakie
    ustali dla niej wlasciciel czyli podatnik.

    >A Tobie nic do owych zasad, nie dysponuj czyjąś własnością. I dlatego
    > dostęp do IRCNetu jest przywilejem, nie prawem.

    A mnie i kazdemu podatnikowi(i tylko nam) wszystko do owych
    zasad i dlatego dostep do IRCNetu jest prawem jezeli tak ustali
    podatnik.

    miab

  • 137. Data: 2002-05-08 16:59:54
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl>

  • 138. Data: 2002-05-08 21:05:16
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl>

    Użytkownik "Robert Redziak" <s...@s...plukwa.net> napisał w
    wiadomości news:slrnadh0jr.633.spambox@supersonic.plukwa.net...
    > On Tue, 7 May 2002 21:58:36 +0000 (UTC), Robert
    > <r...@p...onet.pl> wrote:
    [...]

    > Przepis? Nie wystarczy Ci to, że uczelnie pozwalają ludziom
    > spoza nich na korzystanie ze *swoich* zasobów? Uważasz, że
    > korzystanie z nieswoich dóbr jest prawem?!

    Uczelnie nie mają prawa udostępniać zasobów do takich celów
    i o ile mi wiadomo - oficjalnie tego nie robią. To, że IRC
    funkcjonuje na sprzęcie uczelni wynika braku właściwej kontroli
    nad wykorzystaniem infrastruktury informatycznej i pracą adminów.
    Innymi słowy - jest to karygodna samowola pracowników
    a nie dobra wola uczelni.

    > Tak Ci się tylko wydaje.
    > 1. To uczelnia dysponuje swoimi pieniędzmi tak, a nie inaczej.

    Co ty powiesz ? Znam konkretny przypadek, kiedy KBN o mało nie
    wstrzymał finansowania projektów związanych z utworzeniem
    i utrzymaniem wydziałowej sieci informatycznej po wykryciu, że
    do tej sieci podłączony został przez jednego z pracowników
    serwer z komercyjnym serwisem porno (dialery itp.)
    Powodem nie była bynajmniej zawartość tego serwisu lecz
    (cytuję z pamięci) : "wykorzystywanie infrastruktury w sposób
    niezgodny z celem i przeznaczeniem".
    Oznacza to, że udostępnianie IRC (nawet bezpłatne)
    jest dokładnie takim samym nadużyciem.

    > 2. Nie masz żadnego dowodu na to,
    > że serwery uczelniane, na których są uruchomione ircd są
    > utrzymywane z dotacji, a nie z pieniędzy pozyskanych w drodze
    > świadczenia jakiś usług.

    To nic nie zmienia. Uczelnia nie jest organizacją charytatywną.
    Sądzisz, że pozyskując środki z usług przeznacza je następnie
    na bezpłatne zaspokajanie potrzeb polskich użytkowników IRC ?
    Jeśli uczelnia oficjalnie przeznaczyłaby sprzęt do publicznego
    IRCa byłaby to rażąca niegospodarnść - równie dobrze mogłaby
    wspomóc finansowo kolejną edycję BigBrothera w TVN.

    > 3. Uczelnia może udostępniać swoje zasoby komukolwiek zechce
    > i na zasadach, jakie ustali. A Tobie nic do owych zasad,
    > nie dysponuj czyjąś własnością. I dlatego dostęp do IRCNetu
    > jest przywilejem, nie prawem.

    Powyższa kwestia to typowa lewacka demagogia - na podstawie
    fałszywych założeń wyciągane są fałszywe wnioski.
    Tylko słabość nierozwiniętego w pełni umysłu, skażonego
    komunistyczną propagandą może usprawiedliwić autora ;)
    Na marginesie - wszystko by się zgadzało gdybyśmy po słowie
    uczelnia dopisali słówko "prywatna". Ponieważ jednak
    - jak na razie - uczelnie o których mówimy są państwowe
    to mogą rozporządzać swoją własnością wyłącznie do celów
    statutowych (inaczej: do pełnienia swojej misji).
    Uogólniając - statutowa działalność wyższych uczelni
    państwowych to np.: edukacja, badania i świadczenie usług.
    Może jeszcze coś pominąłem, ale na pewno prowadzenie
    publicznych serwisów rozrywkowych (jak IRC) - w dodatku
    za darmo nie jest w przypadku tych instytucji legalne.

    Aguirre.

  • 139. Data: 2002-05-08 21:05:31
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Guzik, a nie prawda. Za dostęp do Internetu płacisz TPSA.

    Ale oni nie chcą od ciebie pieniędzy i nie chcą dać ci dostępu. Mogą ?
    Zresztą co tu się czepiać TEPSY. A dialog, nask i inni ISP mogą ? Jeśli nie
    mogą to zastanów się dlaczego.

    > Za dostęp do IRCNET-u nie płacisz nikomu.

    A jakie to ma znaczenie ?
    Wydaje ci się, że tylko wtedy gdy płacisz to masz jakieś prawa ?

    > To po co zabierasz głos, skoro nawet nie wiesz co to jest i jak działa?
    > Jednym słowem - pleciesz bzdury.

    Najmocniej przepraszam Jaśnie Oświeconego. Wyciągasz zbyt pochopne wnioski
    (jak zwykle). Nie używam to nie znaczy nie wiem jak. Zresztą co za różnica.
    Ja nie wypowiadam się na temat zasad technicznych działania sieci.

    pozdr. Robert

  • 140. Data: 2002-05-08 21:05:41
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Zietara" <t...@s...net.pl> napisał w wiadomości

    > O, popatrz. IRCnet IMO też nie jest usługą w rozumieniu handlowym. A w

    Mnie wydaje się, że jednak jest usługą o charakterze publicznym (prawo
    telekomunikacyjne ?).

    > A bo to raz... Zwinąć te łącza też może. Zresztą TPSA jest bardziej
    > skomplikowanym przypadkiem, bo to były monopol państwowy regulowany
    > ustawowo. IRCnet nie był ani jednym ani drugim.

    Jasne, ale nie czepiajmy się tpsa bo tu faktycznie masz rację - jest monopol
    i jest to uregulowane ustawowo. Tepsa akurat łączy zwinąć nie może. Ale weź
    na przykład innych operatorów. Czy np. nask może dać dostęp do netu tylko
    mieszkańcom miast ? Nie. Tu też są regulacje ustawowe. W końcu ty także jako
    obywatel tego państwa masz pewne prawa.

    > W wiesz, nie pamiętam co to jest :)

    Znów mam pecha :)

    pozdr. Robert