  • 111. Data: 2002-05-06 17:27:47
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?
    Od: Marcin Krakowiak <m...@f...net.pl>

    Robert wrote:

    > Tylko kto się za to weźmie ?
    > Może jakaś firma, która potrafi udowodnić, że poniosła straty (ew. utraciła
    > zyski) z tego powodu, że jej sieć została odcięta od IRC'a.

    > Ciekawe kto będzie pierwszy ... ?

    nikt sie nie zdecyduje
    biznes dostepowy zostal rozlozony przez TPSA
    IRCnet przestal byc atrakcyjny i pewnie zostanie tylko dla IRCopow
    a klienci wola pogaduszki na chatach, ICQ i GaduGadu

    pzdr, MK
    http://www.max.pl

  • 112. Data: 2002-05-06 23:14:59
    Temat: Re: Wlasnosc procesow [Bylo: Kiedy ktoś zrobi
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Mon, 6 May 2002 17:26:43 +0000 (UTC),
    Jarek Zgoda <j...@N...poczta.gazeta.pl> pisze:

    > Nie "niestety" - w firmach finansowych to normalna praktyka. Podobnie jak
    > filtrowanie poczty wychodzącej pod kątem używania słów wulgarnych lub
    > doklejanie sygnatur do listów. Firma użycza pracownikowi konta, ale mu go nie
    > daje. Cała poczta na firmowym serwerze należy do firmy.

    Na szczęście nie ma to nic z kontami komercyjnymi. O takich była mowa.
    eot proponuje.

    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 113. Data: 2002-05-06 23:15:58
    Od: "Tomasz Wroblewski" <a...@S...pl>

    "Kaktus" <k...@f...net.pulawy.pl> naprodukował(a) co następuje:
    > a udowodnij ze to z twoich pieniedzy kupiono serwer na ktorym dziala
    ircd.
    A udowodnij, że jeździsz po drogach publicznych wybudowanych _akurat za
    Twoje_ pieniądze. Skoro uczelnie są utrzymywane czy dotowane przez państwo
    to chyba można tak uogólnić?

    Avis

  • 114. Data: 2002-05-06 23:16:10
    Od: "Tomasz Wroblewski" <a...@S...pl>

    "Krzysztof Zietara" <t...@s...net.pl> naprodukował(a) co następuje:
    > Czy sugerujesz, że jeżeli prowadzę stronę o hodowli psztymucli i nie
    jest
    > ona dostępna dla ludzi wchodzących z nieparzystych IP (bo takie mam
    hopla
    > artystyczne, nieparzyste IP źle wyglądają w statystykach), to ktoś może
    mnie
    > za to pozwać?
    A co powiesz na blokadę nieparzystych IP na usenecie? Albo NASK delegujący
    domeny w/g tych kryteriów?

    > Jeżeli nie, wytłumacz dlaczego ircnet ma być inaczej traktowany.
    Wydaje mi się, że głównym powodem mogłoby być rozpowszechnienie ircnetu -
    stał się on dla wielu ludzi bardzo ważną usługą internetową. Dlatego
    uważam, że nikt nie powinien zostać pozbawiony dostępu do niego z powodu
    czyjegoś "widzimisie".

    To tak ogólnie. Inna kwestia, że ircopi muszą się sporo namęczyć aby
    utrzymać sieć w porządnym stanie - botnety, klony, ataki DoS. Mają też
    prawo stracić cieprliwość...

    Avis

  • 115. Data: 2002-05-07 15:12:05
    Od: Krzysztof Zietara <t...@s...net.pl>

    On Mon, 6 May 2002 23:16:10 +0000 (UTC), Tomasz Wroblewski wrote:

    > A co powiesz na blokadę nieparzystych IP na usenecie? Albo NASK delegujący
    > domeny w/g tych kryteriów?

    Co to znaczy 'w usenecie'? Właściciel konkretnego serwera może nie
    przyjmować dowolnych postów. To sprawa pomiędzy nim, administratorami którzy
    dają mu feedy i użytkownikami tegoż serwera. A NASK jest oficjalną
    instytucją wyznaczoną do zarządzania .pl i stosuje się do niego nieco inne
    zasady, nieprawdaż?

    > Wydaje mi się, że głównym powodem mogłoby być rozpowszechnienie ircnetu -
    > stał się on dla wielu ludzi bardzo ważną usługą internetową.

    Nie widzę powodu, dla którego popularność usługi miała zmieniać jej status
    prawny.

    > Dlatego
    > uważam, że nikt nie powinien zostać pozbawiony dostępu do niego z powodu
    > czyjegoś "widzimisie".

    Ktoś musi podejmować decyzje. Wolałbyś komitet czy może od razu skargi do
    NSA?

    > To tak ogólnie. Inna kwestia, że ircopi muszą się sporo namęczyć aby
    > utrzymać sieć w porządnym stanie - botnety, klony, ataki DoS. Mają też
    > prawo stracić cieprliwość...

    O, to, to. I to nie tylko kwestia cierpliwości, ale raczej IMHO narzutu
    pracy. Jakby przy każdym wyskoku ircop miał pisać do abuse i czekać na
    odpowiedź...

    > Avis

    Tarhimdugurth
    --
    ----[Krzysztof Ziętara]--------------------------------------------
    ------

  • 116. Data: 2002-05-07 15:14:01
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Tomasz Wroblewski" <a...@S...pl> wrote:

> [...]
    >Twoje_ pieniądze. Skoro uczelnie są utrzymywane czy dotowane przez państwo

    A nie przeszkadza Ci, że po tych publicznych drogach za Twoje pieniądze
    wybudowanych jeżdżą sobie jacyś tacy swoimi samochodami i je niszczą? To
    skandal, nie? Powinno się zabronić!
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 117. Data: 2002-05-07 15:14:32
    Od: "Aguirre" <-...@t...pl>

    Użytkownik "Kaktus" <k...@f...net.pulawy.pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]

    > czy bardzo cie boli to ze placisz podatki na edukacje?

    Nie - dlaczego ? Edukacja to jedna z najsensowniejszych
    inwestycji realizowanych przez budżet państwa.
    Co więcej - nie sadzę, aby koszty utrzymania IRC-a w jakis
    znaczacy sposób uszczuplały tę pulę - chodzi mi jednak o zasady.
    Obecnie z funduszy przeznaczonych na naukę finansowana jest
    w sposób niejawny działalnosć serwisu o charakterze rozrywkowym.

    > a udowodnij ze to z twoich pieniedzy kupiono serwer na ktorym dziala ircd.

    A co tu udowadniać ? Jesli główne serwery IRC w Polsce
    sa urzadzeniami będacymi własnoscia uczelni a działalnosć
    uczelni jest finansowana głównie z budżetu (KBN ?) to w
    jakims stopniu kupione zostały za moje podatki. Z tego
    samego zródła opłacane sa łacza oraz pensje administratorów.

    > nie sadze aby za pieniadze podatnikow byly
    > finansowane takie sprzety.

    Być może się mylę, jednak według mojej wiedzy na ten temat
    szkielet sieci IRC funkcjonuje na sprzęcie wyższych uczelni.
    Jesli tak - to zarzuty dotyczace nieprawidłowosci w sposobie
    finansowania IRC sa w pełni uzasadnione.

    Ponieważ IRC nie ma nic wspólnego z działalnoscia edukacyjna
    i naukowa możliwe jest tylko jedno racjonalne rozwiazanie:
    1. Usunięcię oprogramowania ircd z serwerów uczelni
    2. Jesli sa chętni do korzystania z tego oprogramowania
    (oczywiscie - sa) to:
    a) powinni się zorganizować i za własne srodki zakupić
    sprzęt i zatrudniać adminów;
    b) lub pozostawić lukę wolnemu rynkowi - na pewno znajda
    się przedsiębiorstwa gotowe udostępniać irc jako usługę.

    Aguirre

  • 118. Data: 2002-05-07 15:15:19
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Mon, 6 May 2002 02:24:36 +0000 (UTC),
    Aguirre <-...@t...pl> pisze:

    > Dlaczego IRCopowie odpalili procesy ircd ?

    Dlaczego powstały szkoły?

    > Czy naprawdę nikt nie dostrzega, że istnienie IRCnetu
    > w Polsce w jego obecnej formie organizacyjnej jest
    > zjawiskiem _patologicznym_ ?

    Czy naprawdę nikt nie dostrzega, że istnienie szkół
    w Polsce w ich obecnej formie organizacyjnej jest
    zjawiskiem _patologicznym_ ?
    Przecież w każdej szkole idzie dostać narkotyki.
    Dzieciaki uczą się od starszych kolegów najgorszych
    nawyków - przeklinania, picia, palenia, narkotyzowania się...

    Co? Nie jest tak? A TY SIE MARTWISZ O JAKIŚ IRC ?????

    > Nie mówie o sposobie zarządzania lecz o _finansowaniu_.
    > Dlaczego budżet Państwa - czyli podatnicy - są zmuszeni
    > do sponsorowania prymitywnej rozrywki grupki pasożytów ?

    Ja też. Płacę podatki, i z moich pieniędzy utrzymują
    się organizacje służące do rozprowadzania narkotyków
    wśród dzieci i młodzieży.

    > Jeśli osoby administrujące oraz korzystające z IRC-a
    > mają ochotę się w to bawić to niech do jasnej cholery
    > sami za to płacą ! Kickujcie się i banujcie za własne
    > a nie publiczne pieniądze !

    Wiesz jaka się zrobi dopiero afera, jak za irc będzie trzeba
    płacić? Ty lepiej nie zaczynaj - bo skoro chce się kogoś
    zabić za głupiego opa, to za placenie może być jakaś grubsza
    afera w stylu zmiana rządu, czy powstanie, partyzantka, bojówki...

    bp, nnmsp.

  • 119. Data: 2002-05-07 21:57:04
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "Aguirre" <-...@t...pl> wrote:

    >Ponieważ IRC nie ma nic wspólnego z działalnoscia edukacyjna
    Tak dla ustalenia uwagi: a USENET ma?

  • 120. Data: 2002-05-07 21:57:13
    Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>

    "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl> wrote in

    > Słucham? Czytanie korespondencji od/do pracownika?
    > I Ty tak masz_jako_pracownik/robisz_jako_szef ?

    Czytanie korespondencji przychodzącej na adres firmy jest
    dozwolone. Dotczy to korespondencji tradycyjnej, nie widzę powodów, dla
    których e-mail miałby być traktowany inaczej.

    > Chyba, że chcesz aby przetłumaczyć Ci znaczenie słowa konto, na
    > podstawie konta w banku - Twoje pieniądze też są pieniędzmi banku
    > bo je tam zdeponowałeś? Jesteś pewien? ...to zacznij myśleć.

    LOL! Powiedz jeszcze, że te pieniądze _leżą_ w banku tak, jak je
    oddałeś. Proponuję poczytać trochę makroekonomii, będzie jasne, do
    czego służą banki. W skrócie: oddajesz te pieniądze bankowi na
    określonych warunkach, a on w tym czasie robi z nimi co chce (zwł.
    pożycza innym na wyższy procent). Czyli analogia kompletnie
    nietrafiona.

    --
    /**** Wskoczcie do klozetu i stańcie na głowie ****\
    ***** Ja żyję, a wyście umarli, panowie. *****