  • Data: 2002-05-07 15:12:05
    Temat: Re: Kiedy ktoś zrobi porządek z IRCnetem?
    Od: Krzysztof Zietara <t...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 May 2002 23:16:10 +0000 (UTC), Tomasz Wroblewski wrote:

    > A co powiesz na blokadę nieparzystych IP na usenecie? Albo NASK delegujący
    > domeny w/g tych kryteriów?

    Co to znaczy 'w usenecie'? Właściciel konkretnego serwera może nie
    przyjmować dowolnych postów. To sprawa pomiędzy nim, administratorami którzy
    dają mu feedy i użytkownikami tegoż serwera. A NASK jest oficjalną
    instytucją wyznaczoną do zarządzania .pl i stosuje się do niego nieco inne
    zasady, nieprawdaż?

    > Wydaje mi się, że głównym powodem mogłoby być rozpowszechnienie ircnetu -
    > stał się on dla wielu ludzi bardzo ważną usługą internetową.

    Nie widzę powodu, dla którego popularność usługi miała zmieniać jej status
    prawny.

    > Dlatego
    > uważam, że nikt nie powinien zostać pozbawiony dostępu do niego z powodu
    > czyjegoś "widzimisie".

    Ktoś musi podejmować decyzje. Wolałbyś komitet czy może od razu skargi do
    NSA?

    > To tak ogólnie. Inna kwestia, że ircopi muszą się sporo namęczyć aby
    > utrzymać sieć w porządnym stanie - botnety, klony, ataki DoS. Mają też
    > prawo stracić cieprliwość...

    O, to, to. I to nie tylko kwestia cierpliwości, ale raczej IMHO narzutu
    pracy. Jakby przy każdym wyskoku ircop miał pisać do abuse i czekać na
    odpowiedź...

    > Avis

    Tarhimdugurth
    --