  • 51. Data: 2010-05-28 05:51:55
    Temat: Re: Kiedy Powershot G12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Obrotowy wyświetlacz GH1 jest bardziej użyteczny od odchylanego EVF,
    > [...]

    To Twoja subiektywna opinia - moje zdanie jest dokładnie odwrotne. miałem
    aparaty i z jednym i drugim (Konica Minolta A2, Pentax Optio MX-4, Panasonic
    Lumix DMC-FZ50) i do fotografii jaką uprawiam obrotowy wizjer jest
    zdecydowanie lepszy. Po pierwsze - zapewnia lepszą widoczność w ostrym
    slońcu, po drugie - daje dodatkowy punkt podparcia o oczodół przy kadrowaniu
    (mniej stabilny niż nieobrotowy, ale jednak wiem z własnego doświadcenia że
    się przydaje).
    Było też dla mnie przy krótkiej zabawie G1 problemem (ale może to kwetia
    przyzwyczajenia) to, że ekranik po obróceniu jest daleko odsunięty w bok od
    osi optycznej obiektywu - przy makro kadrowało mi się z tym przesunięciem
    bardzo dziwnie.
    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 52. Data: 2010-05-28 16:52:21
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    > miałem aparaty i z jednym i drugim (Konica Minolta A2, Pentax Optio
    > MX-4, Panasonic Lumix DMC-FZ50) i do fotografii jaką uprawiam obrotowy

    Wiadomo - co komu pasuje, a w sumie jedno nie wyklucza drugiego... :))
    (ale takiego to chyba jeszcze nie było i szybko nie będzie). U mnie
    obrotowy dostaje wielkie plusy za pracę na każdym statywie, w każdym
    położeniu, wkładanie aparatu do miejsc niedostępnych (rury, mury, okna
    pojazdów), łatwość natychmiastowej zmiany perspektywy np. na żabią z
    samej ziemi i to nawet na błocie, możliwość dyskretnego focenia bez
    przykładania aparatu do oka, lepsza współpraca z foceniem zdalnym
    przy pomocy pilota, np. ptaków.

    A to tylko na pierwszy ogień, a vista!

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 53. Data: 2010-05-29 13:15:24
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 28 of May 2010 18:52, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    > samej ziemi i to nawet na błocie, możliwość dyskretnego focenia bez
    > przykładania aparatu do oka, lepsza współpraca z foceniem zdalnym

    Dodałbym większe możliwości stabilizacji bez statywu.
    Można oprzeć o różne krawężniki, słupki, filary
    barierki itp, kiedy oko przy wizjerze wymagałoby
    ekwilibrystyki albo zbyt wielkiego poświęcenia.
    Ja tak robię większość zdjęć. Rzadko nieruchomy
    ekran byłby wystarczający.

    Oparcie o czoło też sporo stabilizuje. Jeśli ktoś
    nie ma astygmatyzmu i może nosić soczewki kontaktowe
    (gdybym tak miał, fotografowałbym bawet bez aparatu)
    to korzyści z uchylnego ekranu zrozumie za parę lat ;-)

    --
    nb

  • 54. Data: 2010-05-30 11:52:22
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Zapominasz o jeszcze jednym - rozdzielczość obrazu widzianego na matówce
    > jest nadal wyższa od rozdzielczości EVF spotykanych w aparatach
    > fotograficznych.

    Zapominasz o jeszcze jednym ;) Majac podglad na EVF moge sobie
    powiekszyc _dowolny_ fragment kadru bez ruszania aparatem.
    Zrob to samo na matowce ;)

  • 55. Data: 2010-05-30 19:35:17
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał:

    > Zapominasz o jeszcze jednym ;) Majac podglad na EVF moge sobie
    > powiekszyc _dowolny_ fragment kadru bez ruszania aparatem.
    > Zrob to samo na matowce ;)

    A oceń całość kadru z takim powiększonym fragmentem... Przy statycznych
    motywach powiększanie ma sens - ustawiasz kadr, powiększasz fragment,
    ustawiasz precyzyjnie ostrość i robisz zdjęcie, przy ruchomych motywach
    niestety powiększanie nie zdaje egzaminu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 56. Data: 2010-05-31 06:06:54
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > ustawiasz precyzyjnie ostrość i robisz zdjęcie, przy ruchomych motywach
    > niestety powiększanie nie zdaje egzaminu.

    Co jest oczywiste :)