  • 1. Data: 2010-01-19 21:51:23
    Temat: Kia carens vs Toyota corolla verso vs Renault scenic
    Od: "kika" <z...@g...pl>

    Witam,
    Przymierzam się do zakupu używanego rodzinnego MPV, mój limit finansowy - ok
    40 tys.
    Z wstępnie dokonanej analizy wynika, że stać mnie będzie na Kię rocznik 2006
    (ten starszy, brzydszy typ), corollę z 2005 r (o ile się poszczęści), albo
    scenica z 2007 r.
    Zależy mi na:
    1. bezpieczeństwie
    2. w miarę niskich kosztach eksploatacji i warsztatu (wiem, że to trudne w
    przypadku japończyka i koreańczyka)
    3. komforcie jazdy

    Pytanie - co wybrać?
    Dzięki za pomoc,
    kika

  • 2. Data: 2010-01-19 22:07:06
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Użytkownik "kika" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 1. bezpieczeństwie
    > 2. w miarę niskich kosztach eksploatacji i warsztatu (wiem, że to trudne w

    Jak dla mnie,
    1) Kia odpada w przedbiegach z powodu legendarnej awaryjnosci.
    2) Scentic jest na F (mam zle doswiadczenia z autami sluzbowymi).
    3) Z tych trzech w/w: Corolla Verso wypada chyba najfajniej.
    Na Twoim miejscu zastanowilbym sie jeszcze nad
    4) Zafira z rocznika 2006 (chyba da sie juz cos znalezc za 40 tys)
    5) VW Sharan (wj)

  • 3. Data: 2010-01-19 22:20:48
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > 1. bezpieczeństwie
    > 2. w miarę niskich kosztach eksploatacji i warsztatu (wiem, że to trudne w

    W Kii Carens komfort jazdy chyba odpada. Jechałem w 2005 roku na długiej
    trasie. Klimatyzacja działała jak chciała, plastiki skrzypiały i
    trzeszczały, marne wyciszenie (jazda głównie 120km/h po autostradzie,
    diesel).

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 4. Data: 2010-01-20 08:32:47
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 19 Sty, 22:07, "Bastion" <b...@m...pl> wrote:
    > 3) Z tych trzech w/w: Corolla Verso wypada chyba najfajniej.

    Autorowi watku zalezy na niskich kosztach eksploatacji/napraw. W
    przypadku toyoty mozna o tym niestety zapomniec :) Nei wiem jak w
    przypadku scenica i carensa

  • 5. Data: 2010-01-20 08:51:47
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > Autorowi watku zalezy na niskich kosztach eksploatacji/napraw. W
    > przypadku toyoty mozna o tym niestety zapomniec :) Nei wiem jak w
    > przypadku scenica i carensa

    A co jest niby takiego drogiego w Toyocie? Jeżdze Corolla i narazie jej koszt
    utzrymania przez rok jest niższy niż Renault Clio.

  • 6. Data: 2010-01-20 10:34:21
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Polecam Reno Scenic za fantastyczne rozwiązania ergonomiczne i komfort
    zawieszenia. Co do awaryjności jest podobna co konkurenci - szukaj tylko bez
    kręconego licznika i poważnych wypadków a będzie pan zadowolony...

    Fox

  • 7. Data: 2010-01-20 11:25:14
    Od: Tatanka <t...@w...pl>

    On 19 Sty, 21:51, "kika" <z...@g...pl> wrote:
> [...]
    > 1. bezpieczeństwie
    > 2. w miarę niskich kosztach eksploatacji i warsztatu (wiem, że to trudne w

    Kia Carens - rankingi awaryjnosci - ostatnie pozycje.
    Slyszalem nawet - ale to na zasadzie urbal legend, aczkolwiek w kazdej
    legendzie ziarenko prawdy lezy - ze nawet w ASO odradzali zakup tego
    czegos, bo juz sami nie mieli sily tego naprawiac, tak sie czesto
    psulo.

  • 8. Data: 2010-01-20 11:37:47
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 20 Sty, 08:51, "sop3k" <s...@o...pl> wrote:

    > A co jest niby takiego drogiego w Toyocie?

    Mam avensisa T22. Silniczek tylnej wycieraczki - 1200zl. Amorki z tylu
    - 700zl a ich gorne podpory - 1000zl, Cewka zaplonowa - 400zl. Ceny z
    robocizna, zwykly warsztat (aczkolwiek specjalizuajcy sie w
    japonczykach) a nie ASO. Nie wiem, moze to normalne ceny. Poprzednio
    mialem nexie wiec moze tam wszystko bylo zbyt tanie ;)
    Nie wiem jaki jest koszt serwisowania scenica czy carensa. Ale
    porownywalem te ceny z kolegami - jeden ma impreze, drugi meganke.

    > Jeżdze Corolla i narazie jej koszt
    > utzrymania przez rok jest niższy niż Renault Clio.

    Moze po prostu rzadziej Ci sie psuje corolka niz clio? :)

  • 9. Data: 2010-01-20 12:04:35
    Od: "::[TOOMAS]::" <t...@o...pl>

    W dniu 2010-01-20 11:25, Tatanka pisze:

> [...]
    > legendzie ziarenko prawdy lezy - ze nawet w ASO odradzali zakup tego
    > czegos, bo juz sami nie mieli sily tego naprawiac, tak sie czesto

    Stare tak..ale te nowe to juz inne auta...

  • 10. Data: 2010-01-20 13:03:16
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    kika wrote:

    > 2. w miarę niskich kosztach eksploatacji i warsztatu (wiem, że to
    > trudne w przypadku japończyka i koreańczyka)

    możesz wyjaśnić dlaczego tak uważasz?

    --
    limken polimken