  • Data: 2010-01-22 15:22:44
    Temat: Re: Kia carens vs Toyota corolla verso vs Renault scenic
    Od: "sop3k" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest uzywka, zaprzyjazniony wulkanizator ma sharana, mowi ze u
    > niego nowy silniczek kosztuje 400zl ale bylo mu szkoda i kupil uzywke
    > za 100zl. Do ave kombi uzywka kosztuje 300, nowka 1200.

    Za 100 tez byś znalazł. I watpie aby nowka w salonie kosztowała 400zł. Bajki.

    No jeśli mowimy tylko o oryginałach to inne marki wcale nie odstają.
    Filtr paliwa do Renualt Clio 1.5 Dci - 180zł. Z czujnikiem ponad 220zł.
    Corolla filtr z czujnikiem u Bonksowikego i założniem 110zł.

    Kazda marka ma jedne czesci drozsze inne tańsze.

    Moduł ABS w Clio(miałem te przyjemność, ale znalazlem magika co sobie
    poradził), nie do dostania w Polsce, cena - 3000zł.

    > Strona toyoty podala mi nr amorkow na podstawie numeru vin. Numer tej
    > czesci wrzucilem w allegro i intercars, cena wychodzila ~300zl. Cena
    > 700zl za komplet to czesci + robocizna

    Wymiana amortyzatorów tylnych w ASO to 967,44 PLN do Corolli. Uwazasz ze to
    drogo? Wydaje mi sie ze taniej niz u innych. Toyota montuje Kayaby i daje 2
    lata gwarancji.

    > Ta cewka nie pasuje do mojego samochodu. Zamiennik pasuajcy do mojego
    > modelu kosztuje 150 na allegro ale slyszalem negatywne opinie na temat
    > zamiennikow cewek. nowka - 300-350zl na allegro i w sklepach.

    Na temat zamienników to słysze tylko negatywne opinie. Myslisz ze w innym
    markach jest inaczej? Cena oryginału podobna do innych.

> [...]

    > Moze. Ja samochodem jezdze, nie znam sie na naprawach. Niektore czesci
    > montuje zamienniki, jesli mechanik mi poleci, niektore oryginaly,
    > jesli mechanik powie ze nie poleca zamiennika.
    > Nie wiem jak to jest z innymi samochodami, w przypadku ave czasami sie
    > zdarza ze ten sam rocznik ma rozne czesci, wlasciwa mozna znalezc po
    > numerze vin (lub sprawdzic numer starej czesci). Np dla ave 2001r sa
    > trzy rodzaje klockow i 2 rodzaje tarcz (mowimy o oryginalach). Rozrzut
    > cenowy dla klockow to odpowiednio X, 1.3*X oraz 2*X. Mi sie udalo ze
    > do mojej ave pasowaly najtansze klocki ;)

    Myslisz ze w innych markach jest inaczej? Jeden rocznik i kilka rodzajów czesci
    w zastraszajacych cenach.

    > Tylko ze w przypadku zakupu samochodu uzywanego z nieznanego zrodla to
    > loteria (nawet jesli odrzucimy sprowadzane, zgodnie z obiegowa opinia
    > ze wiekszosc sprowadzanych samochodow to wyklepane przystanki
    > autobusowe). Mozna trafic na zajezdzony samochod. Mozna trafic na
    > samochod, ktory ma przebieg taki ze akurat tzreba bedzie wymienic duza
    > ilosc czesci, ktore sie normalnie zuzywaja ale akurat wsszystkie po
    > kolei padaja w krotkim czasie ;) Duzo zalezy od szczescia

    No jasne. Nawet nowe sie psuje. Ale z tego co zauważyłem koszt eksploatacji
    auta zalezy tylko od jego wymiarów(kompakt, SUV itp.) i szczescia, a nie od
    marki. Chyba ze naprawde wybieramy auto, którym w kraju jeździmy tylko my.