  • Data: 2010-01-22 14:37:31
    Temat: Re: Kia carens vs Toyota corolla verso vs Renault scenic
    Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22 Sty, 12:38, "sop3k" <s...@o...pl> wrote:

    > No tak:
    > Silniczek:http://allegro.pl/
    > item883522289_silniczek_wycieraczki_tylnej_toyota_av
    ensis_czesci.html

    To jest uzywka, zaprzyjazniony wulkanizator ma sharana, mowi ze u
    niego nowy silniczek kosztuje 400zl ale bylo mu szkoda i kupil uzywke
    za 100zl. Do ave kombi uzywka kosztuje 300, nowka 1200.

    > Amory(zalezy jakie. Jak Kayaba to cena normlana podobna do innym
    marek)http://allegro.pl/
    > item890593977_amortyzator_kayaba_toyota_avensis_i_t2
    2_tyl_gaz.html

    > Do Clio płaciłem tez 200zł.

    Strona toyoty podala mi nr amorkow na podstawie numeru vin. Numer tej
    czesci wrzucilem w allegro i intercars, cena wychodzila ~300zl. Cena
    700zl za komplet to czesci + robocizna

    > Cewka:http://allegro.pl/
    > item863562418_cewka_zaplonowa_toyota_avensis_camry_r
    av_4_ii.html

    Ta cewka nie pasuje do mojego samochodu. Zamiennik pasuajcy do mojego
    modelu kosztuje 150 na allegro ale slyszalem negatywne opinie na temat
    zamiennikow cewek. nowka - 300-350zl na allegro i w sklepach.

    > Jedynie tych podpór nie ma na allegro chwilowo. Ale wystarczyło wpisać w google
    > aby dowiedziec sie ze są w intrcarsie za 190-260zł.

    Znow pytanie czy akurat do mojego modelu i czy oryginaly. Kiedys
    znalazlem w intercarsie, pasujace do mojego modelu, kosztowaly 300zl
    (zamiennik). Ale jak zadzwonilem to pan powiedzial ze kiedys je
    sprzedawali, teraz juz nie maja :) Moj mechanik twierdzi ze podrobki
    byly badziewne, mieli duzo reklamacji. A oryginal - juz mowilem.

    > Moze zmien warsztat?

    Moze. Ja samochodem jezdze, nie znam sie na naprawach. Niektore czesci
    montuje zamienniki, jesli mechanik mi poleci, niektore oryginaly,
    jesli mechanik powie ze nie poleca zamiennika.
    Nie wiem jak to jest z innymi samochodami, w przypadku ave czasami sie
    zdarza ze ten sam rocznik ma rozne czesci, wlasciwa mozna znalezc po
    numerze vin (lub sprawdzic numer starej czesci). Np dla ave 2001r sa
    trzy rodzaje klockow i 2 rodzaje tarcz (mowimy o oryginalach). Rozrzut
    cenowy dla klockow to odpowiednio X, 1.3*X oraz 2*X. Mi sie udalo ze
    do mojej ave pasowaly najtansze klocki ;)

    > A czeste psucie nie nalezy uwazac jako koszt eksploatacji?

    Tylko ze w przypadku zakupu samochodu uzywanego z nieznanego zrodla to
    loteria (nawet jesli odrzucimy sprowadzane, zgodnie z obiegowa opinia
    ze wiekszosc sprowadzanych samochodow to wyklepane przystanki
    autobusowe). Mozna trafic na zajezdzony samochod. Mozna trafic na
    samochod, ktory ma przebieg taki ze akurat tzreba bedzie wymienic duza
    ilosc czesci, ktore sie normalnie zuzywaja ale akurat wsszystkie po
    kolei padaja w krotkim czasie ;) Duzo zalezy od szczescia