  • 1. Data: 2011-06-01 19:12:26
    Temat: [KiCad] Problem z uzyskaniem BOMa z listą obudów...
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam

    Mam standardowy projekt, schemat + PCB. Za pomocą CVpcb pododawałem do
    elementów obudowy, zrobiłem płytkę, chcę wyeksportować BOMa, więc w
    EESchema klikam na listę elementów, zaznaczam, żeby dołączył obudowy i
    d**a... Pole obudowy jest, ale tylko w kilku elementach przyjmuje jakąś
    wartość, w pozostałych jest puste... Co robię źle? Jak wyeksportować BOM
    z obudowami wszystkich elementów?? Miał ktoś podobny problem?? Łącznie
    elementów jest prawie 170, więc nie chce mi się wpisywać wszędzie
    obudowy ręcznie (już raz musiałem to zrobić ;)).
    Czy jedyne wyjście, to program w awk, który wyciągnie mi te dane z
    netlisty?? :D...

    Konop

  • 2. Data: 2011-06-01 23:19:20
    Temat: Re: [KiCad] Problem z uzyskaniem BOMa z listą obudów...
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-01 21:12, Konop pisze:
> [...]
    > obudowy ręcznie (już raz musiałem to zrobić ;)).
    > Czy jedyne wyjście, to program w awk, który wyciągnie mi te dane z

    Sprawdziłem. Generuje obudowy tylko tych elementów, które mają ustawioną
    obudowę we właściwościach (PPM > Edytuj element > Obudowa).
    Ja nie wpisuję tam typu obudowy tylko ustawiam obudowy w edytorze listy
    elementów.
    Listę elementów .csv uzyskuję w PCBnew (Plik > Pliki produkcyjne > plik
    materiałowy). Jeśli nie projektowałeś pcb tylko poprzestałeś na
    schemacie to faktycznie zostało cui wyciągnięcie tych danych z netlisty.
    Wadą bądź zaletą tego BOMa w postaci csv jest to, że wszystkie
    identyczne (co do wartości i typu obudowy) elementy grupuje w jednej
    pozycji.

    MD

  • 3. Data: 2011-06-02 00:51:53
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 06/01/2011 07:19 PM, Mario wrote:

> [...]
    > Wadą bądź zaletą tego BOMa w postaci csv jest to, że wszystkie
    > identyczne (co do wartości i typu obudowy) elementy grupuje w jednej

    Obudowy można zaimportować z cvpcb do eeschema.
    Z cvpcb eksportujesz listę obudów (ikonka na toolbarze: Create export
    file, obok ikonki 'pdf'), następnie w eeschema robisz backannotate
    (edit->backannotate->plik z obudowami i zaakceptować przepisanie obudów
    do atrybutów elementu).
    W wyeksportowanym BOM elementy będą miały informacje o obudowach.

    pzdr.
    j.

  • 4. Data: 2011-06-02 20:50:07
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 02.06.2011 02:51, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > do atrybutów elementu).
    > W wyeksportowanym BOM elementy będą miały informacje o obudowach.

    Dzięki za uwagi - przydadzą się na przyszłość ;)... Ja zrobiłem to
    prostym skryptem, po czym teraz odkryłem, że którąś z opcji z edytora
    płytek można wygenerować poprawny BOM ;)...

    Konop