-
51. Data: 2014-04-25 15:57:51
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
> A możesz opisać Twoje uczucia jakie miałeś, siadając na te maszyny?
> Miałeś okazję siedzieć na jakimś poważniejszym motocyklu, który waży
> 150-200 , a nawet ponad 200kg, a jego utrzymanie na postoju w pionie już
> sprawia dużo problemu?
Jak sięgasz nogami do ziemi to i przy 300 kg nie sprawia problemu.
> Poza tym jakoś dziwnie, bo spośród moich znajomych, którzy zginęli lub
> mieli poważne wypadki na motocyklach, prawie wszyscy mieli te wypadki na
> popierdółkach, choć mieli i jeździli także i na ciężkich ścigaczach,
> chopperach i quadach.
Bo na mocnej maszynie po prostu odkręcasz gaz i uciekasz od niebezpiecznej
sytuacji, a na popierdółce nie masz tego komfortu...
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
52. Data: 2014-04-25 16:00:02
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2014-04-25 14:06, Hinek pisze:
> Użytkownik "Marcin N" napisał
>>
>> Oczywiście, że używa. Tyle, że w minimalnym stopniu.
>>
> Nie można używać w minimalnym stopniu.
> Albo się używa - albo nie.
> Badałem sprawę bo mnie to zaciekawiło.
> Żaden rowerzysta nie rozumiał o co chodzi.
> Zresztą jest ciekawe zjawisko. Każdy kto zaczyna
> jeździć motocyklem - choćby był zawziętym rowerzystą,
> musi się przeciwskrętu nauczyć. Doświadczenie
> rowerowe nic w tej dziedzinie nie daje.
> Kto się nie nauczy - albo po prostu nie wie o
> konieczności używania takiej techniki raczej prędzej
> niż później wyjedzie w krajobraz albo zderzy się
> czołowo.
> No, ale selekcja temu zaradzi :] Kwestia czasu.
Prawie we wszystkim się zgadzamy.
Jednakże rowerzyści używają tej techniki w minimalnym stopniu. Dlaczego?
Bo wystarczy naprawdę nieznaczny podświadomy ruch w przeciwnym kierunku,
żeby rower pochylić (co więcej - rower robi tylko nieznaczne przechyły w
porównaniu do motocykla). Na motocyklu trzeba tej techniki użyć
świadomie, bo siła, z jaką trzeba zadziałać na kierownicę może dochodzić
do 20 kg. 20 kg nie da się zrobić "przypadkiem".
--
MN
-
53. Data: 2014-04-25 16:06:54
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Poldek,
Friday, April 25, 2014, 3:37:34 PM, you wrote:
>> http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
>> Co sądzicie?
> Chętnie i poproszę o zwrot kassy za niepotrzebnie zrobiony kurs i
> egzamin ;-)
> A tak bardziej serio, to ciekawi mnie, jak będzie za granicą z polskim
> prawem jazdy? Czyli np. mam tylko kat. B, która uprawnia mnie do jazdy
> mocotyklem w Polsce,
Do 125ccm i z automatyczną skrzynią.
> jadę na wakacje do Australii, kupuję/wypożyczam tam
> motor, terenówkę 1200 ccm i jadę legalnie?
Skąd Ci się wzięło 1200 ccm? I czy aby terenowe motory mają tak dużą
pojemność silnika?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
54. Data: 2014-04-25 16:08:57
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Friday, April 25, 2014, 3:54:47 PM, you wrote:
>> Ja lata temu jeżdziłem (parę lat) na popierdułkach 50cm ale kat A nie
>> zrobiłem i nie zrobię pewnie bo już za stary jestem :) a nie raz już
>> myślałem o czymś na 2 koła ch tak żeby do pracy śmigać i nie stać w korkach
>> nie mówiac i paliwie,.
> Akurat do śmigania do pracy najlepszy wg mnie jest skuter.
No i do tego służy zmiana - żeby pojeździć skuterkiem, który wreszcie
nie będzie zawalidrogą.
> Wygodny, mało pali... ile ja się nawkurwiam przeciskając się w korku
> Hayabusą... to nie jest motocykl do tego. I pali 8-9 litrów na setkę
> przy takiej jeździe.
A taki skuterek pali koło 3 prawie bez względu na to czy to 49 czy
125ccm.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
55. Data: 2014-04-25 16:25:32
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 16:06:54 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
napisał:
> Sk�d Ci si� wzi�o 1200 ccm? I czy aby terenowe motory maj� tak
> du�� pojemno�� silnika?
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_R_1200_GS
-
56. Data: 2014-04-25 16:51:49
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
> Co sądzicie?
..., że imć Żmijan zamienił się na rozum z koniem.
Kolejny po Bublewicz sypiący genialnymi pomysłami ze swego ograniczonego
rozumku.
Czy on zdaje sobie sprawę z tego, że na motocykl nie każdy może wsiadać
choćby ze względów zdrowotnych?
Badanie lekarskie na kat. A(x) obejmuje sprawdzenie sprawności błędnika,
który to w przypadku kat. B jest
mało istotny.
Każdy rzetelnie podchodzący do badania lekarz wychwyci delikwenta z wadą
słuchu uniemożliwiającą wsiadanie na
jednoślad.
Jeżeli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to
będziemy mieć sporo kierowców posiadających
kat. B i przewracających się na motocyklach.
Pozdrawiam.
WOJO
-
57. Data: 2014-04-25 16:54:29
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: WS <L...@c...pl>
W dniu piątek, 25 kwietnia 2014 16:51:49 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:
> Jeżeli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to
> będziemy mieć sporo kierowców posiadających
> kat. B i przewracających się na motocyklach.
tak jak teraz przewracaja sie na rowerach i motorowerach? ;)
WS
-
58. Data: 2014-04-25 17:02:57
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello WOJO,
Friday, April 25, 2014, 4:51:49 PM, you wrote:
>> http://www.tvn24.pl/rewolucja-w-przepisach-na-motocy
kl-wystarczy-kat-b,421402,s.html
>> Co sądzicie?
> ..., że imć Żmijan zamienił się na rozum z koniem.
> Kolejny po Bublewicz sypiący genialnymi pomysłami ze swego ograniczonego
> rozumku.
> Czy on zdaje sobie sprawę z tego, że na motocykl nie każdy może wsiadać
> choćby ze względów zdrowotnych?
> Badanie lekarskie na kat. A(x) obejmuje sprawdzenie sprawności błędnika,
> który to w przypadku kat. B jest
> mało istotny.
> Każdy rzetelnie podchodzący do badania lekarz wychwyci delikwenta z wadą
> słuchu uniemożliwiającą wsiadanie na
> jednoślad.
> Jeżeli badanie na kat. B zostanie w obecnej postaci, i projekt przejdzie, to
> będziemy mieć sporo kierowców posiadających
> kat. B i przewracających się na motocyklach.
A czy dotarło do Ciebie, że tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
125ccm i automatyczną skrzynią biegów?
Czym różni się przewracanie się na rowerze czy skuterze 49ccm od
przewracania się na skuterze 125ccm? Tym, że na cięższym jest
trudniej się przewrócić?
Skąd przypuszczenie, że osoby z problemami z błędnikiem będą
podejmować próby samobójcze?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
59. Data: 2014-04-25 18:40:33
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> A czy dotarło do Ciebie, że tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
> 125ccm i automatyczną skrzynią biegów?
Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność
prędkości osiąganej na rowerze.
O ile przewrócenie się z prędkością rowerową będzie skutkować otarciami i
bolesnością niektórych części ciała, o tyle
przewrotka przy prędkościach osiąganych przez skutery, może mieć skutek
śmiertelny.
> Czym różni się przewracanie się na rowerze czy skuterze 49ccm od
> przewracania się na skuterze 125ccm? Tym, że na cięższym jest
> trudniej się przewrócić?
j.w.
> Skąd przypuszczenie, że osoby z problemami z błędnikiem będą
> podejmować próby samobójcze?
Bo nie wszyscy zdają sobie ze swojej przypadłości sprawę?
Pozdrawiam.
WOJO
-
60. Data: 2014-04-25 18:46:37
Temat: Re: Kategoria B na motor
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello WOJO,
Friday, April 25, 2014, 6:40:33 PM, you wrote:
>> A czy dotarło do Ciebie, że tu chodzi o lekkie skutery z bzyczkiem
>> 125ccm i automatyczną skrzynią biegów?
> Tym "bzyczkiem" w odróżnieniu od roweru możesz rozwinąć wielokrotność
> prędkości osiąganej na rowerze.
Ale mowa o równowadze a nie prędkości.
> O ile przewrócenie się z prędkością rowerową będzie skutkować
> otarciami i bolesnością niektórych części ciała, o tyle przewrotka
> przy prędkościach osiąganych przez skutery, może mieć skutek
> śmiertelny.
Twoim zdaniem jadąc szybciej skuterem łatwiej się przewrócić? Bardzo
odważna teoria.
>> Czym różni się przewracanie się na rowerze czy skuterze 49ccm od
>> przewracania się na skuterze 125ccm? Tym, że na cięższym jest
>> trudniej się przewrócić?
> j.w.
j.w.
>> Skąd przypuszczenie, że osoby z problemami z błędnikiem będą
>> podejmować próby samobójcze?
> Bo nie wszyscy zdają sobie ze swojej przypadłości sprawę?
Znaczy twierdzisz, że osoba, która nigdy nie jeździła na rowerze,
wsiądzie na skuter 125ccm i z miejsca pojedzie stopierdziesiąt,
przewróci się i zabije?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)