-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Przemek" <r...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Katastrofa Airbusa - czarne skrzynki ...
Date: Fri, 11 Sep 2009 16:36:51 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 24
Message-ID: <h8dnbs$acg$1@news.onet.pl>
References: <5...@n...onet.pl> <h5kkge$ull$1@achot.icm.edu.pl>
<h5mb8v$tkp$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<h87g5i$hgm$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<h898am$m4m$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
<h8a48k$4nl$1@news.onet.pl> <h8b2gn$8je$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: r1.vspace.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1252679868 10640 79.175.192.6 (11 Sep 2009 14:37:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Sep 2009 14:37:48 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
X-Antivirus: avast! (VPS 090910-0, 2009-09-10), Outbound message
X-Antivirus-Status: Not-Tested
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:571216
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> Wiesz - statek porusza się dosyć wolno i jak raz na kwadrans przekaże
> swoją pozycję, kurs i prędkość armatorowi to w zasadzie wystarczy. I nie
> ma jakiegoś powszechnego ogólnoświatowego systemu przekazywania tych
> danych - to się załatwia na poziomie armatora. System powszechny czyli
Ależ mylisz się.
> AIS działa lokalnie - każdy statek rozgłasza swoją pozycję, identyfikator,
> kurs i prędkość na falach długich i statki będące w
~160MHz to długie? :)
Poza tym nie tylko pozycję i kurs (w zasadzie to heading, a nie kurs), także
wiele innych informacji statycznych, ale my tu nie o tym.
> pobliżu (czyli te dla których informacja ta jest istotna nawigacyjnie)
> wiedzą co sąsiad akurat robi. Ale ze środka oceanu informacji AIS nie
> odbierzesz na lądzie - to zostaje na środku oceanu, wszystkie stroniczki
> internetowe pokazujące ruch statków pokazują go w obszarach przybrzeżnych,
> tam gdzie nasłuch AIS z lądu pozwala śledzić ruch i wrzucać go w sieć.
Nie mówie o AIS'ie, a o opartym na satelitach LIRT.
Przem
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.09 14:41 Przemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasilacz USB na ścianę.
- Gniazdo + wtyk
- Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- OpenPnP
- taka skrzynka do kablowki
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
Najnowsze wątki
- 2025-02-28 Chrzanów => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-28 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-28 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-02-28 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-02-28 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-02-28 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-28 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-28 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-28 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-28 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-02-28 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D
- 2025-02-28 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=