  • Data: 2009-06-04 22:39:29
    Temat: Re: Katalogowanie zdjÄ?Ä?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > No patrz, to mój 3-letni Plextor musi być Lite-On, a roczny Lite-On
    > musi być Plextor.

    Czy-ta-my ze zro-zu-mie-niem. (bez urazy, ale za duże przestrzelenie :))

    > Bo ten 3-letni ciągle pali i czyta, swoje i nie swoje, tłoczone z
    > wypożyczalniporysowywalni, palone od blondynek komputerowych, a ten
    > roczny już ledwie czyta, o paleniu można zapomnieć.

    Jak można u mnie przeczytać (w domyśle), wiedza pochodzi z testów
    sprzed jakichś 2-3 lat.

    Kto powiedział, że Plekstory, Lite-Ony czy Samsungi nie palą/czytają
    płytek? Przecież nie ja. Sam od lat używam (zgodnie z BHP :) CDRW
    Lite-Ona chyba 52x i złego słowa na niego nie powiem. Więc można.

    Testy wykazały tylko, że nówki Plekstora (jak wszystkie inne
    nagrywarki) sieją błędami (przewidzianymi przez format) wyraźnie
    częściej od najlepszych (i znacznie tańszych) modeli. Mimo tego, tak
    wypalone płyty są jak najbardziej do odczytania.

    I teraz największy błąd, jaki popełniasz w swoim komentarzu: nikt
    nie testował (oczywiście, doprecyzowuję, skoro to takie konieczne: w
    znalezionych przeze mnie testach) jak się zmienia charakterystyka takiej
    nagrywarki po roku, dwóch czy trzech ich używania! To tak, jak np. z
    drukarkami - udało się obniżyć ceny pierwszych modeli w danym segmencie
    (np. kolorowych laserówek) w dużej mierze zastępując metalowe części
    plastikiem. I teraz: nówka takiej drukarki może dawać lepsze wydruki od
    znacznie droższej drukarki "profesjonalnej". Ale wstaw taką do biura, do
    codziennego używania i po roku-dwóch okaże się, że ta stara wciąż jest
    nie do zajechania, natomiast z tej "nowej" nie ma już się czym chwalić.
    A jeszcze wyciągać wnioski na podstawie jednej sztuki?
    Proste - na podstawie tylko jednego punktu (na starcie swojego
    życia - wg testów) nie da się wykreślić żadnej krzywej! (np. zużycia)
    Niemniej jednak testy użytkowników obaliły już kilka mitów łatwo
    samonapędzających się na grupach dyskusyjnych, dotyczących szczególnie
    drogiego sprzętu, którego sława rośnie wśród osób, które z tego powodu
    nie miały z nim nigdy do czynienia, ale które hipnotyzuje magia ceny
    ("to nie może być po prostu przeciętny sprzęt..."). Takich opinii
    gromadzi się w końcu tak dużo, iż powstaje urban legend, z którą nie
    wygrają nieliczne opinie faktycznych użytkowników, nawet gdyby mieli
    taki zamiar. :))

    Z naszego podwórka można dać przykład kosmicznie drogiej Leiki M8,
    dającej technicznie zdjęcia wyraźnie poniżej przeciętnej dla lustrzanek APS
    (i to nawet pomimo większej matrycy, co w tym biznesie często przesądza sprawę!).

    Zapisałem sobie i jak tylko będę miał do czynienia ze starym kompem,
    to wyciągnę moją ówczesną meta-ocenę (zintegrowany indeks) nagrywarek
    sporządzoną na podstawie wielu znalezionych testów - ocena ważona wg
    znaczenia czynnika (dla mnie), ważności testu, z wyrównaniem wagi wg
    średniej i średniego odchylenia i takie tam zabawy matematyką
    (o ile dobrze pamiętam ;-)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]