    From: "huck" <2...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kaski NAXA - jak oceniacie [dlugie jest]
    Date: Tue, 12 May 2009 12:08:55 +0200

    Uzytkownik <j...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:30e01ef1-bdc7-43d0-b37d-6536be6e2790@b1g2000vbc
    .googlegroups.com...
    /.../
    > a ze ruch w interesie? wystarczy popatrzec na zapytania ludzi
    > wsiadajacych na motocykle: co drugi twierdzi, ze wydawanie paru stowek
    > (>5-6) na kask to strata kasy. jak traktuja kask jako obowiazkowa
    > fanaberie, to efekty widac w poziomie sprzedazy takiego chlamu
    > powtorze: mialem to-to w rekach, razem z identycznymi wyrobami chrl o
    > odmiennych naklejkach, i za nic w swiecie nie odwazylbym sie w tym
    > jezdzic
    > --
    > jeszua
    tyyyy........ to my wszyscy co jezdzom motocyklielami od 25 lat to jakies
    brejwharty jestesmy no nie
    przypominma ze kiedys nie bylo specjalnego wyboru bella cobra i vento -no
    vento to byl full lans
    taki tekst mi sie przypomnial pewnie byl ze 100 razy ale jest niezly

    ""Jesli jako dzieci albo mlodzi ludzie zyliscie w latach 40; 50; 60 i
    70-tych XX wieku - nie mozecie dzis uwierzyc, ze w ogóle mogliscie przezyc!

    Dlaczego? A dlatego, ze:

    - jako dzieci siedzielismy w samochodach bez pasów bezpieczenstwa i
    poduszek powietrznych

    - nasze lózeczka pomalowane byly farbami o krzykliwych kolorach, pelnymi
    kadmu i olowiu (o rozpuszczalnikach nie wspomne...)

    - buteleczki z lekarstwami i innymi (nie)bezpiecznymi chemikaliami z
    "Wyborowa" na czele daly sie przeciez bez trudu otworzyc a ciekawosc to
    przeciez cecha dzieci i mlodziezy, prawda?

    - drzwi i szafki w kuchni i lazience byly stalym niebezpieczenstwem dla
    kazdego z nas, zwlaszcza, ze nikt nie slyszal o zamkach
    anty-dzieciecych...

    - do jazdy na rowerze nikt w zyciu nie wlozyl kasku ochronnego (podobnie
    na nartach albo wrotkach)

    - wode pilo sie z kranu a nie hermetycznych butelek i tym temu
    podobnych...

    - pierwsze samochody budowalismy z pudel albo skrzynek po kartoflach i
    podczas jazdy z górki stwierdzalo sie, ze sie zapomnialo o hamulcach...

    - rano wychodzilismy z domu by pójsc sie pobawic, musielismy wrócic
    wtedy, kiedy zapalaly sie pierwsze latarnie - nikt nie wiedzial gdzie
    nas nosi,
    bo nikt nie mial przy sobie komórki a sprawne budki telefoniczne mozna bylo
    policzyc na palcach jednej reki (zreszta i tak nikt nie nosil grosza przy
    sobie...)

    - czlowiek sie kaleczyl, lamal kosci, wybijal zeby i nikt nikogo z tego
    powodu nie skarzyl do sadu; sami bylismy sobie winni...

    - jedlismy keksy, czekolade (czesto czekoladopodobna), chleb grubo
    posmarowany maslem, kielbase, kartofle, skwarki i Bóg wie jeszcze co - i co?
    - i nikt nie byl przesadnie gruby...

    - pilismy w grupie z jednej butelki i nikt od tego nie umarl...

    - nie mielismy: playstation, nintendo, x-box, gier video, 60 programów w
    telewizji, kaset video, dvd, surround sound, wlasnego telewizora,
    komputera

    - po prostu wychodzilismy z domu i spotykalismy ich na ulicy, bez
    telefonowania i umawiania sie, bez wiedzy rodziców (oni nie musieli nas
    przywozic i odwozic) - jak to bylo mozliwe?

    - wymyslalismy zabawy z kijem i kamieniem, jedlismy ziemie, dzdzownice i
    temu podobne - i co? - przepowiednie tez sie nie sprawdzily - robaki nie
    zyly w naszych zoladkach a kijami nie wylupalismy rówiesnikom zbyt wielu
    oczu...

    - gdy przyszywany wujek wzial nas na kolana to nikt sie nie doszukiwal
    pedofilstwa

    - niektórzy z nas nie byli tak sprytni i przepadali na egzaminach albo
    powtarzali klase i nikt nie zwolywal z tego powodu kryzysowych
    nauczycielskich narad...

    -pilismy wode z sokiem z saturatora, ze szklanki, która byla tylko
    oplukiwana przez 1 sekunde.

    -przed blokiem mozna bylo spotkac kazdego i gralo sie w klasy, w gume, w
    chowanego, czy w podchody. Codzienie wracalo sie do domu z nowymi ranami czy
    sincami na nogach i rekach od chodzenia po drzewach.

    -gdy my dorastalismy nie uzywalo sie slowa "alergia". Po prostu nie znalismy
    takiego slowa.

    - Co sprytniejsi z zacieciem ciesielskim budowali domki na drzewach :)

    - robilismy baczki z kapsla po wódce, cukru i saletry - ale byla frajda!

    -szpanowalo sie resorakami Matchboxa albo gralo w kapsle, w noge przy kazdej
    okazji
    - jezdzilo sie autostopem i nikomu nie przyszlo do glowy, ze cos takiego
    moze sie bardzo marnie skonczyc...

    /.../ "