    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kasa z mandatów na nowe fotoradary.
    Date: Wed, 27 Mar 2013 18:16:17 +0000 (UTC)

    Dnia 26.03.2013 Pawel O'Pajak <o...@i...pl> napisał/a:
    > Z tych, ktorzy nami dotad rzadzili, poza moze nielicznymi, bardzo
    > nielicznymi wyjatkami, masz racje. Nie sadze jednak, by sam fakt
    > zajmowania sie sprawami publicznymi, czy jak kto woli, polityka,
    > automatycznie demoralizowal.

    Jest to znane i opisane w literaturze (tej fachowej także) zjawisko.
    Dziwi że nie wiesz.

    > Czlonkowie/liderzy mniejszych partii jesli
    > dzialaja, to trudno przypuszczac, by robili to dla kasy, bo raczej do
    > tego dokladaja. No ale ich nie wolno pokazywac w sondazach, jak dowodzi
    > aktualna afera z TVN.
    > Jak narazie rzadzi PO, rzadzi dlugo i zle, cieszy sie jednak nie
    > slabnacym poparciem, co dowodzi, ze ludzie chca zeby bylo zle. Trudno mi
    > to zrozumiec, ale trudno tez faktu nie przyjmowac do wiadomosci.
    > Dla mnie rozwiazaniem nie jest zmiana na kogos z puli: PiS, PSL, SLD,
    > Palikota, tylko calkowita zmiana na kogos nowego.

    Propaganda często wygrywa z rozsądkiem, zwłaszcza w dużej skali. Ludzie
    którzy jasno rozumieją i potrafią sformułować własny interes w mikroskali,
    dają się często zmanipulować przy interpretacji regulacji w skali kraju.

    > Dzialam troche spolecznie i ze zdumieniem odkrywam, ze ludzie czesto nie
    > interesuja sie swoim wlasnym majatkiem, swoimi dziecmi. Jesli teraz sa
    > problemy z zebraniem podpisow pod wnioskiem o referendum w/s likwidacji
    > SM w niewielkim miescie, to jak do cholery ma sie cos zmienic w kraju?

    Historia pokazuje kiedy następują znaczące zmiany.

    I tym optymistycznym akcentem...

    --
    kakmaratgmaildotcom