  • Data: 2013-03-27 02:34:15
    Temat: Re: Kasa z mandatów na nowe fotoradary.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    -vat-z-23-do-24/

    > Znaczy wpływy z VAT jeszcze za mało SPADŁY?

    Skandalem jest, że nasze niedojrzałe patriotycznie społeczeństwo nie wie, że
    aby utrzymać mit zielonej wyspy należy wydawać jak najwięcej pieniędzy,
    nawet biorąc duże kredyty.

    > Tak, wiem:
    > 1. OT :D

    Nie, dlaczego. Zmiana VAT przełoży się na cenę samochodów i paliwa, a więc
    jest to w temacie grupy.

    > 2. Wielu, bardzo wielu nie wierzy w tezę iż jesteśmy na (lub przy)
    > szczycie krzywej Laffera dla "dużych" podatków (bo to że jesteśmy
    > przy akcyzach jest oczywiste), i wzrost skali nie da wzrostu wpływów,
    > a to:

    Ja juz rok temu czułem, że mijamy ekstremum funkcji. :)

    707.html
    > "Dochody budżetu z CIT rosnš systematycznie, odkšd spadać zaczęła
    > stawka tego podatku"
    > ... jest przykładem nieadekwatnym, a jakże

    Wzrost wpłacanych podatków w 2007 w zalezności od stawki CIT, może być
    zafałszowany dobrą koniunkturą, która wtedy miała miejsce.

    > 3. W przypadku wzrostu VAT "ucieczka od podatku" nie jest JEDYNYM
    > źródłem spadku, i obniżenie skali nie da NATYCHMIASTOWEGO
    > przywrócenia poprzednich "uzysków" (niestety), IMVHO

    Zepsuc łatwo, naprawić trudniej. Domyślam się, że firmy muszą się troszeczkę
    rozkręcić, ludzie muszą poczuć, że są troszeczkę zamożniejsi i mogą
    troszeczkę zwiększać wydatki i tak małymi kroczkami za ładnych kilka lat
    nadrobimy straty w gospodarce.

    > 4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    > ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
    > trudniejsze do cofnięcia zmiany z p.3

    Mozna pozbyć się kretów, które tę dziurę stale powiększają: armia urzędasów,
    nieracjonalne wydatki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba