  • 21. Data: 2013-03-26 17:16:43
    Temat: Re: Kasa z mandatów na nowe fotoradary.
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Wicio" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:kisddi$r5n$2@news.task.gda.pl...
    >W dniu 2013-03-25 12:08, WW pisze:
    >>

    > Jedyny sposób na taka grandę to jeździć przepisowo (przynajmniej w
    > okolicach fotoradarów) Wiem - to utopia, ale pomyślcie coby było, gdyby
    > fotoradary przestały fotografować.

    Podniosą inne podatki w imię naszego dobra.

    http://www.wykop.pl/ramka/1450367/grozi-nam-podwyzka
    -vat-z-23-do-24/

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 22. Data: 2013-03-26 17:57:30
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Dlaczego akurat PO? To dotyczy polityków wszelkiej maści.

    Z tych, ktorzy nami dotad rzadzili, poza moze nielicznymi, bardzo
    nielicznymi wyjatkami, masz racje. Nie sadze jednak, by sam fakt
    zajmowania sie sprawami publicznymi, czy jak kto woli, polityka,
    automatycznie demoralizowal. Czlonkowie/liderzy mniejszych partii jesli
    dzialaja, to trudno przypuszczac, by robili to dla kasy, bo raczej do
    tego dokladaja. No ale ich nie wolno pokazywac w sondazach, jak dowodzi
    aktualna afera z TVN.
    Jak narazie rzadzi PO, rzadzi dlugo i zle, cieszy sie jednak nie
    slabnacym poparciem, co dowodzi, ze ludzie chca zeby bylo zle. Trudno mi
    to zrozumiec, ale trudno tez faktu nie przyjmowac do wiadomosci.
    Dla mnie rozwiazaniem nie jest zmiana na kogos z puli: PiS, PSL, SLD,
    Palikota, tylko calkowita zmiana na kogos nowego.
    Dzialam troche spolecznie i ze zdumieniem odkrywam, ze ludzie czesto nie
    interesuja sie swoim wlasnym majatkiem, swoimi dziecmi. Jesli teraz sa
    problemy z zebraniem podpisow pod wnioskiem o referendum w/s likwidacji
    SM w niewielkim miescie, to jak do cholery ma sie cos zmienic w kraju?
    Ludzie ponarzekaja sobie, po czym zaglosuja na tych samych i tyle.
    Co najwyzej zmieni sie ktos na gorze ze wspomnianej puli, ale ustawa o
    finansowaniu partii z budzetu nie pozwoli umrzec tym darmozjadom.
    Nie chce mi sie juz pisac na ten temat, bo nic optymistycznego nie
    wymysle, zrobilo sie OT mocno.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 23. Data: 2013-03-26 21:04:19
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > co prawda nie wiem czy ktos swistek przetrzymuje jako relikwie ale ...

    Marzylem o takim swistku jak jezdzilem Skoda 105. Scigalismy sie z
    kumplem, on mial Trabanta. Gaz w podloge, silniki wyja predkosc pnie sie
    w gore, gorka, za gorka... miski. Suszarka wycelowana, a my juz bardziej
    lecimy niz jedziemy. Nagle misiek trzepie w suszarke, znowu celuje,
    znowu w nia wali, nie mogl uwierzyc, ze mysl techniczna Czechoslowacji
    moze sie scigac z NRDowska z taka predkoscia;-)
    Jakbym wtedy dostal mandat za predkosc, to bym go sobie na burcie
    wydrukowal w powiekszeniu;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2013-03-26 21:25:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2013, yabba wrote:

    > Podniosą inne podatki w imię naszego dobra.
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/1450367/grozi-nam-podwyzka
    -vat-z-23-do-24/

    Znaczy wpływy z VAT jeszcze za mało SPADŁY?

    Tak, wiem:
    1. OT :D
    2. Wielu, bardzo wielu nie wierzy w tezę iż jesteśmy na (lub przy)
    szczycie krzywej Laffera dla "dużych" podatków (bo to że jesteśmy
    przy akcyzach jest oczywiste), i wzrost skali nie da wzrostu wpływów,
    a to:
    707.html
    "Dochody budżetu z CIT rosnš systematycznie, odkšd spadać zaczęła
    stawka tego podatku"
    ... jest przykładem nieadekwatnym, a jakże
    3. W przypadku wzrostu VAT "ucieczka od podatku" nie jest JEDYNYM
    źródłem spadku, i obniżenie skali nie da NATYCHMIASTOWEGO
    przywrócenia poprzednich "uzysków" (niestety), IMVHO
    4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
    trudniejsze do cofnięcia zmiany z p.3

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2013-03-27 02:34:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    -vat-z-23-do-24/

    > Znaczy wpływy z VAT jeszcze za mało SPADŁY?

    Skandalem jest, że nasze niedojrzałe patriotycznie społeczeństwo nie wie, że
    aby utrzymać mit zielonej wyspy należy wydawać jak najwięcej pieniędzy,
    nawet biorąc duże kredyty.

    > Tak, wiem:
    > 1. OT :D

    Nie, dlaczego. Zmiana VAT przełoży się na cenę samochodów i paliwa, a więc
    jest to w temacie grupy.

> [...]
    > szczycie krzywej Laffera dla "dużych" podatków (bo to że jesteśmy
    > przy akcyzach jest oczywiste), i wzrost skali nie da wzrostu wpływów,

    Ja juz rok temu czułem, że mijamy ekstremum funkcji. :)

    707.html
    > "Dochody budżetu z CIT rosnš systematycznie, odkšd spadać zaczęła
    > stawka tego podatku"
    > ... jest przykładem nieadekwatnym, a jakże

    Wzrost wpłacanych podatków w 2007 w zalezności od stawki CIT, może być
    zafałszowany dobrą koniunkturą, która wtedy miała miejsce.

    > 3. W przypadku wzrostu VAT "ucieczka od podatku" nie jest JEDYNYM
    > źródłem spadku, i obniżenie skali nie da NATYCHMIASTOWEGO
    > przywrócenia poprzednich "uzysków" (niestety), IMVHO

    Zepsuc łatwo, naprawić trudniej. Domyślam się, że firmy muszą się troszeczkę
    rozkręcić, ludzie muszą poczuć, że są troszeczkę zamożniejsi i mogą
    troszeczkę zwiększać wydatki i tak małymi kroczkami za ładnych kilka lat
    nadrobimy straty w gospodarce.

    > 4. Nie mam pojęcia czym zatkać dziurę, nie mnie pytać - nie ma czym,
    > ona po prostu JEST, podnoszenie podatku spowoduje jedynie coraz
    > trudniejsze do cofnięcia zmiany z p.3

    Mozna pozbyć się kretów, które tę dziurę stale powiększają: armia urzędasów,
    nieracjonalne wydatki.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 26. Data: 2013-03-27 08:43:53
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-03-26 17:57, *Pawel O'Pajak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > Jak narazie rzadzi PO, rzadzi dlugo i zle, cieszy sie jednak nie
    > slabnacym poparciem, co dowodzi, ze ludzie chca zeby bylo zle. Trudno mi
    > to zrozumiec, ale trudno tez faktu nie przyjmowac do wiadomosci.

    Rościsz sobie monopol na wiedzę jak to powinno być dobrze?
    Za klasykiem:
    Skoro Ty myślisz, że jest źle nie znaczy, że inni tak myślą. Nie
    porównuj innych do siebie, nie każdy jest Ci podobny. :)
    Ja nie znam nikogo, kto chciałby, żeby było źle (znaczy znam, ale to
    politycy - oni myślą inaczej). Znam wielu takich, którzy chcą, żeby było
    dobrze lub nie było gorzej.

    > Dla mnie rozwiazaniem nie jest zmiana na kogos z puli: PiS, PSL, SLD,
    > Palikota, tylko calkowita zmiana na kogos nowego.

    Jestem za - kto taki może wygrać wybory?
    A może Ci co wiedzą lepiej jak powinno być zrobią rewolucję?

> [...]
    > problemy z zebraniem podpisow pod wnioskiem o referendum w/s likwidacji
    > SM w niewielkim miescie, to jak do cholery ma sie cos zmienic w kraju?

    A nie pomyślałeś, że nie chcą zmiany?
    W Gliwicach też jest kilku społeczników, którzy chcą ustąpienia
    prezydenta miasta (też wiedzą, że rządzi źle, bardzo źle) - 2 referenda
    nie ważne z powodu małej frekwencji, a Frankowski wygrywa wybory bez
    problemu (choć ostatnio w drugiej turze - może to przemyśli). Miasto
    moim zdaniem rozwija się świetnie, acz nie bez zgrzytów.

    > Nie chce mi sie juz pisac na ten temat, bo nic optymistycznego nie
    > wymysle, zrobilo sie OT mocno.

    Słusznie - EOT

    pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 27. Data: 2013-03-27 19:16:17
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 26.03.2013 Pawel O'Pajak <o...@i...pl> napisał/a:
> [...]
    > nielicznymi wyjatkami, masz racje. Nie sadze jednak, by sam fakt
    > zajmowania sie sprawami publicznymi, czy jak kto woli, polityka,

    Jest to znane i opisane w literaturze (tej fachowej także) zjawisko.
    Dziwi że nie wiesz.

> [...]
    > Dla mnie rozwiazaniem nie jest zmiana na kogos z puli: PiS, PSL, SLD,
    > Palikota, tylko calkowita zmiana na kogos nowego.

    Propaganda często wygrywa z rozsądkiem, zwłaszcza w dużej skali. Ludzie
    którzy jasno rozumieją i potrafią sformułować własny interes w mikroskali,
    dają się często zmanipulować przy interpretacji regulacji w skali kraju.

> [...]
    > problemy z zebraniem podpisow pod wnioskiem o referendum w/s likwidacji
    > SM w niewielkim miescie, to jak do cholery ma sie cos zmienic w kraju?

    Historia pokazuje kiedy następują znaczące zmiany.

    I tym optymistycznym akcentem...

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 28. Data: 2013-03-28 07:31:34
    Temat: Re: Kasa z mandatów na nowe... Porsche
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-03-25 12:08, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Posłowie PO zaproponowali, by tylko połowę dochodów z tytułu mandatów
    > przeznaczyć na drogi. Reszta sfinansuje zakup nowych fotoradarów.

    Nie znasz się :-)
    Nowe Porsche przecież tanie nie jest :-)
    http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,13643216,Poli
    cja_kupuje_porsche__Tak_wydaja_pieniadze_z_fotoradar
    ow_.html
    http://tiny.pl/h87wp

  • 29. Data: 2013-03-28 09:44:25
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2013-03-28 07:31, z pisze:

> [...]
    > Nowe Porsche przecież tanie nie jest :-)
    > http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001,13643216,Poli
    cja_kupuje_porsche__Tak_wydaja_pieniadze_z_fotoradar

    Chętnie poznam zakończenie. :-)

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 30. Data: 2013-03-28 10:02:21
    Od: scobowski <s...@i...pl>

    W dniu 2013-03-28 09:44, WW pisze:

    > Chętnie poznam zakończenie. :-)

    Tadadam.. po reklamie ;)
    Akcja marketingowa, z filmikiem na YT włącznie.