    From: mk <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Karty zbliżeniowe Mifare 13,56 MHz
    Date: Fri, 11 Nov 2011 16:19:38 +0100

    W dniu 2011-11-10 14:22, j...@N...gazeta.pl pisze:
    > Mam pytanie odnośnie zasady działania kart zbliżeniowych Mifare.
    > W specyfikacji protokołu jest podane, że transmisja odbywa się na
    > częstotliwości 13,56 MHz.
    > Zbudowałem na kwarcu mały generatorek nośnej na tę freq. i przyłożyłem wraz z
    > kartą do czytnika.
    > Karta została odczytana bez problemu, transmisja nie była zakłócona.
    > Czy 13,56 mhz służy tylko do indukcyjnego zasilania chipu w karcie, a
    > transmisja danych odbywa się na innej freq?

    Nośna 13.56 MHz służy do zasilania, ale i w tym paśmie odbywa się
    również wymiana danych.

    > Z racji wysokiej prędkości transmisji danych powinno to się odbywac w
    > szerszym widmie.

    Oczywiście: w paśmie o szerokości 0 Hz nie da się ani ułamka bita przesłać.

    > Czy ktoś ma informacje inne niż dostępne w specyfikacji tego systemu,
    > tzn. badał własnoręcznie jak przebiega transmisja między kartą i czytnikiem,
    > jakie częstotliwości, jaka szerokość widma,

    Sobie oscyloskop podłączyłem, ale długo przebiegom się nie przyglądałem,
    bo po co? Nie mam ambicji budowania kontrolera, wszak do komunikacji z
    kartami dostępne są tanie kontrolery np. PN512 od NXP. Przejrzyj sobie
    datasheeta tego układu. Wymienione są tam obsługiwane modulacje.

    Zerknij też na tekst standardu ISO/IEC 14443-2 (Mifare jest o niego
    oparte). Wersje robocze (drafty) są dostępne tu:
    http://www.waazaa.org/download/

    > czy da się zdalnie zagłuszyć
    > transmisję z kilku metrów (na takiej zasadzie jak zagłuszacze GSM).

    Bez postawienia górnego limitu mocy przebiegu zakłócającego, śmiało
    odpowiadam, że się da.

    pzdr
    mk