  • 1. Data: 2011-11-23 01:06:05
    Temat: Karty SDXC
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    Cytat z aukcji na Allegro (wystawiane są karty SDXC 64GB):

    "Karty mają pojemność 64gb ! po sprawdzeniu nie moge odczytać w nim
    pliku większego niż 100 MB chodzi wylacznie o filmy inne pliki ponizej
    100 mb dzialaja bez problemu jak zdjecia itp . !!! nie wiem o co
    chodzi można nagrać plik nawet 10gb ale nie da się do końca go otworzyc
    (chodzi o video hd) !Nie przyjmuje zwrotow"

    O co właściwie chodzi? Pamięć NAND w karcie ma dużo mniejszą pojemność a
    chiński kontroler udaje na niej kartę 64GB? Do czego służą takie
    "wynalazki" i po co w ogóle się je produkuje?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2011-11-23 01:41:22
    Temat: Re: Karty SDXC
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał (zupełnie za darmo):

> [...]
    > chiński kontroler udaje na niej kartę 64GB? Do czego służą takie
    > "wynalazki" i po co w ogóle się je produkuje?

    Czy chęć zarobienia pieniędzy nie jest wystarczającym powodem?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2011-11-23 11:50:17
    Od: bobofrut <r...@g...com>

    On Nov 23, 1:06 am, Adam Dybkowski
    <a...@g...6c7o8m> wrote:
> [...]
    > Adam Dybkowski
    >                http://dybkowski.net/
    >
    > Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

    Juz jakiś czas temu pisali, że chinczycy wypuszczają pendrivy a nawet
    HDD z mikruśną pamięcią udającą znacznie większe rozmiary. Jak na taką
    felerną pamięć wgrywasz coś to ona w umiejętny sposób sie "nadpisuje"
    przez co nagrany plik jest bezużyteczny ponieważ posiada tylko i
    wyłącznie ostatnie bajty danego pliku.

  • 4. Data: 2011-11-23 17:57:08
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:jahgtu$kpo$1@news.onet.pl...
> [...]
    > O co właściwie chodzi? Pamięć NAND w karcie ma dużo mniejszą pojemność a
    > chiński kontroler udaje na niej kartę 64GB?

    Zapis do pełna, odczyt do 1.6GB bo dłużej nie było sensu:
    64GB ElitePro (wygląda prawie jak kingston, prędkośc zapisu 4MB/s)

    The media is likely to be defective.
    201.0 MByte OK (411811 sectors)
    1.6 GByte DATA LOST (3530589 sectors)
    Details:1.6 GByte overwritten (3530589 sectors)
    0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
    0 KByte corrupted (0 sectors)
    16 MByte aliased memory (32768 sectors)
    First error at offset: 0x000000000c914600
    Expected: 0x000000000c914600
    Found: 0x0000000fab914600
    H2testw version 1.3

    MikroSD 32GB z adapterem

    The media is likely to be defective.
    70.0 MByte OK (143440 sectors)
    1.5 GByte DATA LOST (3186193 sectors)
    Details:0 KByte overwritten (0 sectors)
    0 KByte slightly changed (< 8 bit/sector, 0 sectors)
    1.5 GByte corrupted (3186193 sectors)
    0 KByte aliased memory (0 sectors)
    First error at offset: 0x000000000460a000
    Expected: 0x000000000460a000
    Found: 0x0000000000000000
    H2testw version 1.3

    > Do czego służą takie "wynalazki" i po co w ogóle się je produkuje?

    Dla kasy od naiwniaków?

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-11-23 18:49:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" napisał w wiadomości
    >O co właściwie chodzi? Pamięć NAND w karcie ma dużo mniejszą
    >pojemność a chiński kontroler udaje na niej kartę 64GB? Do czego
    >służą takie "wynalazki" i po co w ogóle się je produkuje?

    Po co to wiadomo - bo pamiec 128 czy 256MB jest znacznie tansza od
    64GB :-)

    Pytanie tylko czy je takimi wyprodukowano z mysla o oszustwie, czy
    ktos sie dorwal do starych kart i zainwestowal w programator i
    naklejki.

    Mozliwe tez to mialy byc uczciwe 64G, ale cos im nie wyszlo w
    produkcji - tu by pewnie przeswietlenie wykazalo ile tego krzemu jest.
    Czy ktos zle zamowil, albo producenta oszukal.

    Mozliwe by bylo ze sie producentowi naklejki pomylily, po czym caly
    towar opchnal dalej uczciwie informujac o felerze - tylko pozniej ta
    informacja zanikla w gronie niezbyt uczciwych posrednikow :-)
    Ale to raczej nie przy takim stosunku. Jak ktos robi 64G, to 128M
    przestal robic 5 lat temu :-) Ale w pomylke naklejek 8/16 to jestem
    sklonny uwierzyc.

    J.

  • 6. Data: 2011-11-23 19:09:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > Ale to raczej nie przy takim stosunku. Jak ktos robi 64G, to 128M
    > przestal robic 5 lat temu :-) Ale w pomylke naklejek 8/16 to jestem

    Jakie naklejki pomyliły? Przecież to nie jest mała pamięć z naklejką
    od dużej, tylko coś, co dla systemu jest dużą pamięcią, ale działającą
    wybiórczo. To znaczy taką, co niewiele pamięta z tego, co było zapisane.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.

  • 7. Data: 2011-11-23 19:12:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-11-2011 o 02:06:05 Adam Dybkowski
    <a...@g...6c7o8m> napisał(a):

> [...]
    >
    > O co właściwie chodzi? Pamięć NAND w karcie ma dużo mniejszą pojemność a
    > chiński kontroler udaje na niej kartę 64GB?
    Zhakowany kontroler, ostatnio czytałem o dysku przenośnym w obudowie zewn
    w którym był
    zamiast dysku, taki pen, katalogi (strukturę) zapisywał prawidłowo a dane
    nadpisywał,
    także tylko ostatnie były dostępne.

    > Do czego służą takie "wynalazki" i po co w ogóle się je produkuje?
    Heę, dla kasy!? :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-11-23 19:49:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-11-23 02:41 Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Czy chęć zarobienia pieniędzy nie jest wystarczającym powodem?

    Przecież przy takim opisie nikt tej karty nie kupi. No ale nie można
    zarzucić sprzedawcy ściemniania - wyraźnie pisze jak się zachowuje
    karta. Tylko skąd wytrzasnął takie karty?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2011-11-23 19:53:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-11-23 20:12 janusz_kk1 napisał(a):

    > Heę, dla kasy!? :)

    Naciąganie naiwniaków rozumiem gdyby nie było w aukcji szczegółowego
    opisu takiego nienormalnego zachowania karty - tutaj należą się słowa
    uznania dla sprzedawcy za odwagę i opisanie prawdziwego zachowania karty.

    Tylko czy takich "wynalazków" nie powinien ścigać na aukcjach polski lub
    europejski oddział Transcenda (bo to jego logo widnieje na naklejce)?
    Szybko skończyłby się handel podróbkami.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2011-11-23 20:08:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-11-23 20:12, janusz_kk1 wrote:
> [...]
    > zewn w którym był
    > zamiast dysku, taki pen, katalogi (strukturę) zapisywał prawidłowo a

    To chyba nie jest aż takie trywialne, struktura filesystemu nie jest
    liniowa. Ma ktoś dokaldniejsze informacje jak to jest zrobione?