  • 1. Data: 2012-08-10 07:22:40
    Temat: Karta sieciowa - problem
    Od: "Andre" <d...@g...pl>

    Witam.

    Ostatnio mam jakiś dziwny problem z karta sieciową wbudowana w płytę
    główną Gigabyte.

    Płyta jest nowa, ma może 3 miesiące i karta zawsze działała bez
    problemu. Połączenie jest takie: modem kablowy, router, sieciówka.

    A teraz do rzeczy. Wygląda to tak, jakby karta nie zawsze się włączała
    przy uruchamianiu systemu. Po prostu nie zapalają się diody, a w
    systemie alert, że kabel jest odłączony. Dopiero wielokrotne wyjmowanie
    i wkładanie kabla ethernet pomaga. W końcu karta się włączy.
    Czasem przy uruchomieniu komputera wszystko jest w porządku, a czasem
    się nie włączy.

    Dodam, że ani w sprzęcie, ani w samym systemie nic nie było zmieniane.
    Na stronie producenta płyty nie ma nowszych sterowników do sieciówki.

    Co to może być?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 2. Data: 2012-08-10 17:00:14
    Temat: Re: Karta sieciowa - problem
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Andre pisze tak:

    > Co to może być?

    Kabel oczywiście podmieniałeś na inny?

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-08-12 16:45:51
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Andre" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodam, że ani w sprzęcie, ani w samym systemie nic nie było zmieniane.
    > Na stronie producenta płyty nie ma nowszych sterowników do sieciówki.

    Na innej karcie jest to samo? A jak przełączysz sieć w tryb 10 Mbit
    half-duplex?

  • 4. Data: 2012-08-12 18:03:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup
    > Dopiero wielokrotne wyjmowanie
    > i wkładanie kabla ethernet pomaga. W końcu karta się włączy.

    Załóż porządnie wtyczki.

  • 5. Data: 2012-08-12 19:17:12
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-10 07:22, Andre wrote:

> [...]
    > i wkładanie kabla ethernet pomaga. W końcu karta się włączy.
    > Czasem przy uruchomieniu komputera wszystko jest w porządku, a czasem

    spróbuj na innym kablu.

  • 6. Data: 2012-08-17 08:45:01
    Od: "Andre" <d...@g...pl>

    PiteR wrote:

    > Kabel oczywiście podmieniałeś na inny?

    W sumie nie, ale z kablem nic się nie działo, nikt go nie ruszał itd.
    Dodatkowo kupiłem tester i wygląda na to, że kabel jest ok.

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 7. Data: 2012-08-17 08:45:56
    Od: "Andre" <d...@g...pl>

    maX wrote:

    > Na innej karcie jest to samo? A jak przełączysz sieć w tryb 10 Mbit
    > half-duplex?

    A jak przełącza się w ten tryb?
    W ustawieniach routera, czy w Windowsie?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 8. Data: 2012-08-17 08:46:49
    Od: "Andre" <d...@g...pl>

    qwerty wrote:

    > Załóż porządnie wtyczki.

    Ale testowałem testerem.
    Jest taka opcja, żeby tester pokazywał, że wszystkie żyły są dobre, a
    jednak coś nie grało?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 9. Data: 2012-08-17 09:46:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Aug 2012 06:45:56 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > W ustawieniach routera, czy w Windowsie?

    W windzianych ustawieniach karty.
    --
    Jacek

  • 10. Data: 2012-08-17 22:50:58
    Od: btn <w...@b...pl>

    W dniu 2012-08-17 08:46, Andre pisze:

    > Ale testowałem testerem.
    > Jest taka opcja, żeby tester pokazywał, że wszystkie żyły są dobre, a
    > jednak coś nie grało?

    Jest taka możliwość, szczególnie jak kabel jest niskiej jakości, np. 4World.