  • 1. Data: 2012-08-10 10:44:50
    Temat: HDMI w karcie jest zazdrosne
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    Monitor (Dell 2709) ma tylko jedno wejscie HDMI i cala mase innych
    wejsc. Przelaczanie tych wejsc jest upierdliwe, wiec kupilem switcha
    HDMI, zeby z 2 zrodel przelaczac wygodniej. Owe 2 zrodla to: tuner
    kablowki (i to dziala jak trzeba) i komp. Komp ma grafike nVidii GT240.
    Da sie karte zmusic (choc nielatwo) by sklonowala obraz na HDMI (bo
    tylko na samo HDMI podac nie chce), ale po przelaczeniu
    komp->tuner->komp obrazu juz nie ma. Skad karta wie, ze przestalo sie
    "pobierac" z niej sygnal HDMI i jak ja oszukac? Z DVI nie ma tego
    problemu, mozna monitor przelaczyc na inne wejscie, wrocic i obraz
    bedzie, z HDMI ni cholery - "nie chciales mnie ogladac chocby przez
    sekunde, to sie wypchaj". Ustawienie tego sklonowanego monitora jako
    primary, jak i zadne inne nie pomaga.
    Z rozpiski zlacza HDMI "podejrzane sa sygnaly hot plug (19), +5v (18),
    gorzej jesli to po I2C idzie (15 i 16). Reszta chyba jest 1-kierunkowa(?).
    Pomoze ktos?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 2. Data: 2012-08-10 15:55:25
    Temat: Re: HDMI w karcie jest zazdrosne
    Od: tryton <d...@o...pl>

    W dniu 2012-08-10 10:44, Pawel O'Pajak pisze:
    > Dell 2709

    masz 2x DVI w monitorze po kiego grzyba ci HDMI

    karta "wie" bo sie komunikuje z wyświetlaczem, taka komunikacja jest na
    HDMI DVI a nawet DSUB

  • 3. Data: 2012-08-10 16:42:47
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > masz 2x DVI w monitorze po kiego grzyba ci HDMI

    Ale przelaczanie jest wyjatkowo upierdliwe w tym monitorze.

    > karta "wie" bo sie komunikuje z wyświetlaczem, taka komunikacja jest na
    > HDMI DVI a nawet DSUB

    To ja wiem, pytanie bylo JAK to robi.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2012-08-10 18:19:53
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Ale przelaczanie jest wyjatkowo upierdliwe w tym monitorze.

    upierdliwe? naciskasz menu, następnie input i wybierasz wejście, co w
    tym upierdliwego, chyba że brak pilota :)

    > To ja wiem, pytanie bylo JAK to robi.

    no jak przecież sam zgadłeś na 100% to I2C

  • 5. Data: 2012-08-11 17:58:01
    Od: Netx <n...@g...pl>

> [...]
    > Da sie karte zmusic (choc nielatwo) by sklonowala obraz na HDMI (bo
    > tylko na samo HDMI podac nie chce), ale po przelaczeniu

    Czy problemy nie rozwiązałaby przejściówka DVI>HDMI zainstalowana na
    karcie? Są takie co nawet dźwięk przenoszą (jeśli karta go podaje przez
    DVI).

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2012-08-11 18:09:32
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Czy problemy nie rozwiązałaby przejściówka DVI>HDMI zainstalowana na
    > karcie?

    Tego jeszcze nie wiem, ale elektrycznie to to samo. Dotychczas
    doczytalem, ze o obecnosci odbiornika informuje pin Hot Plug Detect.
    Zbadalem, ze odbiornik wystawia stan wysoki na tym pinie jak jest gotowy
    do odbioru. Potem nastepuje negocjacja parametrow nadajnik<->odbiornik
    przez I2C i pojawia sie obraz. Moja teoria jest taka, ze wystarczy ten
    sygnal podtrzymac na HPD i bedzie banglac. Ale to dopiero sprawdze.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 7. Data: 2012-08-11 22:56:28
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2012-08-11 18:09, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Tego jeszcze nie wiem, ale elektrycznie to to samo.

    Co ma do rzeczy czy elektrycznie to samo. Na gniazdku DVI pisałeś że
    problem nie występuje.

  • 8. Data: 2012-08-13 02:38:14
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 10 Aug 2012 18:19:53 +0200, tryton napisał(a):

    > upierdliwe? naciskasz menu, następnie input i wybierasz wejście, co w
    > tym upierdliwego, chyba że brak pilota :)

    Menu, input, wejście... U siebie mam pacnięciem w przycisk na przedniej
    ściance monitora, a do tego przełączenie źródła sygnału mogę sobie podpiąć
    pod skrót klawiaturowy. I wtedy można mówić, że o wygodzie. :D

    [ Tam gdzie kończy się logika, zaczynają się kobiety:) ]
    [ (http://bash.org.pl/51069) ]

  • 9. Data: 2012-08-16 02:27:34
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co ma do rzeczy czy elektrycznie to samo. Na gniazdku DVI pisałeś że
    > problem nie występuje.

    Problemu nie chcialo mi sie naukowo opracowywac, kupilem przejsciowke
    DVI<->HDMI i dziala tak, jak powinno.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa