  • Data: 2015-11-17 14:15:04
    Temat: Re: Karta sieciowa
    Od: TurboPascal <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    PRÓBA PODSUMOWANIA

    W listopadzie 2015 użytkowniczka Animka napisała:

    > Trochę się oszukałam dokładając 10 zł na 120 Mb/sek.
    > (W promocji przez 4 m-ce jest 250 Mb/sek.) A mnie połączenie
    > nie dochodzi nawet do 100 Mb/sek. czyli jestem tak jakby okiwana.

    > Prędkość pobierania 76,24 Mb/s, prędkość wysyłania 18,98 Mb/s

    > Niepotrzebnie dołożyłam do abonamentu 10 zł. żeby mieć jeszcze szybszy
    > internet i teraz sama z siebie się śmieję.

    To niezupełnie tak jest. Gdyby nie te 10 zł. więcej, to prędkość internetu wynosiłaby
    tylko 30 Mb/s. Jest więc dużo lepiej, choć nie tak bardzo, jak mogłoby być. Odwieczny
    problem: czy szklanka jest do połowy pełna, czy od połowy pusta. Niektórzy dyskutanci
    doradzają, np.

    > Poldek: Dla tych 20 Mbit/sek. różnicy w downloadzie (120 Mbit/sek. vs. 100
    > Mbit/sek.) to szkoda zawracania gitary.

    I jest to poniekąd prawda. Trzeba też na problem spojrzeć od strony
    ekonomiczno-biznesowej. Umowa jest na 24 miesiące. Przez całe 2 lata trzeba będzie
    codziennie zmagać się ze świadomością, że jest się oszukanym/okiwanym/okradanym na
    łączną kwotę 240 zł. Tymczasem okazuje się, że istnieje proste rozwiązanie:
    http://tiny.pl/gg9wm Tylko 30 zł. przy osobistym odbiorze na Targówku. Według
    zapewnień sprzedawcy wyrób całkowicie nowy, renomowanej, choć chyba chińskiej firmy,
    z pełną gwarancją. Myślę, że można zapakować kompa w dużą torbę i na miejscu jakiś
    uprzejmy serwisant kartę przykręci. Ale można też odważyć się i spróbować własnych
    sił. Jak się okazuje, w serwisie Youtube istnieje całe mnóstwo filmików
    instruktażowych na każdy chyba temat. Pozwolę sobie tu kilka z nich przytoczyć:

    1. Nie działa karta sieciowa LAN w komputerze?
    https://www.youtube.com/watch?v=yapbgpJs0QY
    2. How to install a PCI Ethernet / Network card (How To Install an NIC)
    https://www.youtube.com/watch?v=m2HbNwSCAO0
    3. TP Link PCI Gigabit network adapter TG-3269
    https://www.youtube.com/watch?v=i6E3gKRvshs
    4. Fitting a Network Card (PCI Card)
    https://www.youtube.com/watch?v=51_8HmeZ7qc
    5. D-LinkTV D.I.Y. Gigabit Desktop PCI Adapter low profile
    https://www.youtube.com/watch?v=hcb6dVZHHWo
    6. PCI network card installation
    https://www.youtube.com/watch?v=oRhfUS-QQ-s

    To naprawdę nie jest trudne. I jak mawiają chyba Anglicy, a może jacyś inni - last,
    but not least: jeszcze pozostały 3 miesiące promocji - całe 250 Mb/s.
    Animko - DASZ RADĘ!

    Pozostaje tylko uwierzyć w prorocze stwierdzenie dyskutanta Przemysława Ryka: