  • 161. Data: 2011-09-07 20:50:52
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    RemeK wrote:

    > I przydatny obrazek ;-)
    >
    > http://img263.imageshack.us/img263/1363/qttemphp7236
    .png

    stworzony przez kogos kto ma kiepskie pojecie o temacie,
    wystarczy nabyc *najtanszy* kablel o dlugosci rownej lub wiekszej
    niz 5m zeby sie o tym przekonac

    (nie wspominajac o rdzewieniu stykow, pekajacej izolacji itd.)

  • 162. Data: 2011-09-08 05:58:49
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tom01"
    >Może jeszcze raz i bardziej łopatologicznie. Przetwornik DA jest zawsze
    >w systemie gdzie źródło jest cyfrowe. Zamieniłem go na lepszy. Po
    >prostu. Pokazała się poprawa.

    Pokazała się zmiana. Czy jest to poprawa, to jest mocno względne (jak to
    już ktoś w podwątku obok napisał).

    >Też po prostu. Nie rozumiem zupełnie, jak
    >może Pan odgórnie zakładać, że zmiana jednego z elementów toru na
    >lepszej jakości, na pewno nie może nic wnieść?

    Czyli, jak pisałem, albo miałeś gówniany przetwornik (albo całą resztę
    za przetwornikiem) i wtedy nic dziwnego, że skutek był jaki był. Co zupełnie
    nic nie znaczy dla innych przypadków, albo przetwornik, który
    podłączyłeś - w przeciwieństwie do wbudowanego we wzmacniacz - nie jest
    neutralny brzmieniowo, co oznacza, że jego "lepszość" można sobie
    wsadzić w buty.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 163. Data: 2011-09-08 06:37:26
    Od: Heraklit <w...@p...onet.pl>

    Był sobie taki dzień: 7 wrzesień (środa), gdy o godzinie 15:55 *Mariusz
    Kruk* naskrobał(a):

    > LOL. I to jest kwintesencja audiofilii/homeopatafianizmu/niezrozumienia
    > metodologii badań naukowych ani elementarnej logiki.

    LOL, ależ twoje życie jest nudne.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2011-09-08 08:33:02

  • 164. Data: 2011-09-08 08:50:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2011, Andrzej Libiszewski wrote:

    > No ale co mam wyjaśniać? Że implementacja progamowego syntezatora GM
    > w wykonaniu MS obsysa?

    Ależ nie.
    Jeśli sekwencja próbek do wysłania jest przygotowywana przez CPU,
    a karta *tylko* wysyła gotowe paczki, nie istniałyby przeszkody
    aby nie-MS implementacje obsługiwały wszystko co trzeba.

    /tunetest.mid
    /

    > Działa jak należy, choć syntezator jest programowy.

    Nie działa, jeśli sprzęt "nie umie" a jednak wykorzystuje
    syntezator na mikrokontrolerze (zresztą oprogramowanie
    również może "nie umieć", mimo możliwości sprzętu, i w tym
    jednym elemencie się zgodzimy).

    > Programowe syntezatory to nie jest w końcu nic nowego. Xonar nie posiada
    > sprzętowego MIDI, a jednak sobie radzi. Znaczy, jakoś to działa.

    Ale od wersji że któreś rozwiązanie nie zawiera sprzętowej obsługi
    do wersji że żadna (współczesna) karta nie posiada jest jakby
    kilka kroków. Nie wykluczając pytań o "koszt" (zużycie procesora)
    syntezy co bardziej złożonych przypadków.

    pzdr, Gotfryd

  • 165. Data: 2011-09-08 08:59:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Sep 2011, Tom01 wrote:

    > Syntezator falowy to nadal syntezator. Jeden z elementów wielofunkcyjnego
    > urządzenia zwanego kartą dźwiękową. Nie powiedziałem nigdzie, że musi być
    > PCM. :)

    Wręcz przeciwnie - jedynie PCM wyłšczyłem z rozważań, jako mogšcy
    generować roznoszšce się zakłócenia. Protestowałem wobec wymienienia
    wszystkich INNYCH syntezatorów jako elementu *wpływającego*
    na tor dźwiękowy.
    Jeszcze raz: podkreślałem iż chodzi o to, że obecność lub nieobecność
    syntezatora jest *bez znaczenia* dla rozważań nad jakością toru
    "prostego" odtwarzania gotowego obrazu dźwiękowego (.wav, również
    w postaci odtworzonej z treści zakodowanej typu .mp3).
    Możesz mieć kłopoty z przekonaniem obecnych, że coś co jest PRZED
    mikserem będzie miało wpływ na dźwięk odtwarzany z toru OBOK,
    separacja "wsteczna" (wpływ wyjścia na wejście) byle układu
    z jednym tranzystorem jest za duża.
    Wymienianie syntezatora obok elementów które mogą mieć wpływ na
    jakość sygnału toru dźwiękowego jest więc typową manipulacją
    polityczną ;> na zasadzie "więcej wymienię to poważniej wygląda".
    Sensu w tym nie ma - była mowa o jakości ".wav" i tylko o tym!
    No to poprotestowałem sobie
    :]

    > Nawiązując do jej budowy, wzmacniacze z obiema koncówkami i przedwzmacniaczem
    > w jednej skrzynce w nomenklaturze audiofilskiej nazywane są "integrami", więc
    > dlaczego o wiele bardziej złożona blokowo karta, jest w mniemaniu P. Artura
    > urządzeniem do "jednego celu". Realizuje ona masę rzeczy, które w normalnym
    > torze audio zajmuje kilka osobnych urzadzeń, nie jedno.

    Wyraźnie zaznaczyłem że do pozostałych składników karty uwag *nie*
    zgłaszam! Tylko ten nieszczęsny syntezator... (o który zresztą poszedł
    oddzielny spór :), i tam także nie mam uwag do Twoich uwag)
    Problem ustalenia czy "słyszalnie lepszy dźwięk" to obiektywnie lepsze
    odtwarzanie (bądź też subiektywnie lepszy odbiór zmodyfikowanej
    a więc zniekształconej treści) również jest oddzielne od "bezznaczenia"
    istnienia lub nieistnienia syntezatora.
    A wymieniłeś go razem z przedwzmacniaczami.

    pzdr, Gotfryd

  • 166. Data: 2011-09-08 09:46:29
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 08.09.2011 07:58, Mariusz Kruk pisze:
    > Pokazała się zmiana. Czy jest to poprawa, to jest mocno względne (jak to
    > już ktoś w podwątku obok napisał).

    Jak pisałem, potrafię odróżnić kiedy brzmienie istrumentu jest bliżej
    lub dalej naturalnego i w tym kontekście na *moje ucho* jest wyraźna
    poprawa.

> [...]
    > podłączyłeś - w przeciwieństwie do wbudowanego we wzmacniacz - nie jest
    > neutralny brzmieniowo, co oznacza, że jego "lepszość" można sobie

    Podałem całą listę różnego sprzętu który miałem przyjemność sprawdzić na
    okoliczność wsadzenia zewnętrznego DAC. I poprawa była za każdym razem,
    niezaleznie czy zestaw audio był wartości 200 zł czy 30 000 zł.
    Testowałem ponadto dwa różne DAC - z podobnym skutkiem. Jak na razie, z
    nas dwóch, ja to sprawdziłem praktycznie, Pan nie. W buty więc można
    wsadzić faktycznie opinię, ale z pewnością nie moją.

    Wniosek jest nawet nie taki nieprawdopodobny. Po prostu wbudowany DAC w
    urządzenia klas jakie testowałem, jest słyszalnie gorszy jakościowo niż
    zewnętrzny. Nie byłem w stanie wyczuć różnicy dopiero przy zestawie
    audio gdzie samo źródło kosztowało ponad 5 kawałków. Pokazuje powyższe
    dość wyraźnie gdzie są "wąskie gardła" i DAC takim bez wątpienia jest.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 167. Data: 2011-09-08 09:53:12
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

> [...]
    > Wymienianie syntezatora obok elementów które mogą mieć wpływ na
    > jakość sygnału toru dźwiękowego jest więc typową manipulacją

    Nie, nie...
    Chodziło mi o ilość upakowanych elementów, lub lepiej bloków
    funcjonalnych, w jednym urządzeniu. Im więcej, tym przy stałych
    ograniczeniach, konstruktor układu musi iść na wieksze kompromisy,
    prawda? Nie chodzi wcale o wskazywania syntezatora jako źródła zakłóceń.
    Samo jego istnienie powoduje komplikację układu, choćby w fizycznym
    rozmieszczeniu elemetnów na płycie, zasilanie, wpływ bliskości ścieżek,
    prowadzenie masy i masę innych elementów na których znają się elektronicy.

  • 168. Data: 2011-09-08 09:55:55
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tom01"
    >Jak pisałem, potrafię odróżnić kiedy brzmienie istrumentu jest bliżej
    >lub dalej naturalnego

    Kluczowe jest tu "pisałem", a nie "potrafię".

    >i w tym kontekście na *moje ucho* jest wyraźna
    >poprawa.

    Ależ oczywiście. "Na ucho" wielu osób wymiana kabli zasilających też
    daje wyraźną poprawę.

    >Podałem całą listę różnego sprzętu który miałem przyjemność sprawdzić na
    >okoliczność wsadzenia zewnętrznego DAC. I poprawa była za każdym razem,
    >niezaleznie czy zestaw audio był wartości 200 zł czy 30 000 zł.

    Co _wydaje się_ oznaczać (acz bez pomiarów ciężko powiedzieć to na
    100%), że po prostu rzeczony przetwornik nie jest neutralny brzmieniowo.
    Naprawdę, nie musisz się wstydzić tego, że używasz elementu, który
    zniekształca sygnał w sposób, który ci się podoba. Tyle, że nazywanie
    tego "lepszą jakością" jest po prostu zwykłą nieuczciwością.

    --
    \------------------------/

  • 169. Data: 2011-09-08 11:56:59
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Wed, 7 Sep 2011 21:50:52 +0100, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    .png

    >stworzony przez kogos kto ma kiepskie pojecie o temacie,
    >wystarczy nabyc *najtanszy* kablel o dlugosci rownej lub wiekszej
    >niz 5m zeby sie o tym przekonac

    Co jest bardzo słabym argumentem za kablami w cenie Monstera.

    >(nie wspominajac o rdzewieniu stykow, pekajacej izolacji itd.)

    Rdzewiejące styki? Biorąc pod uwagę, jak iluzoryczny jest to problem,
    całkiem słusznie o nim nie wspominasz.

    --
    Maciej Bójko

  • 170. Data: 2011-09-08 12:15:51
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 07/09/2011 21:50, m4rkiz wrote:

    .png

    > stworzony przez kogos kto ma kiepskie pojecie o temacie,
    > wystarczy nabyc *najtanszy* kablel o dlugosci rownej lub wiekszej
    > niz 5m zeby sie o tym przekonac

    Każdy przyzwoity kabel cyfrowy spełniający standardy kategorii 2 będzie
    działać tak samo. Chyba, że kolega z tych, którzy na róznych
    światłowodach słyszą bardziej mięsisty bas, wielowymiarową scenę albo
    więcej przestrzeni wokół wokali.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil