  • 121. Data: 2011-09-06 21:04:05
    Temat: Re: Karta muzyczna
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.09.2011 22:57, Andrzej Libiszewski pisze:
    > twoich

    I nie przypominam sobie żebymy byli na "Ty".

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 122. Data: 2011-09-06 21:08:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 23:00:01 +0200, Tom01 napisał(a):

    > Załóżmy hipotetyczną sytuację: Spotykamy się, robimy test w pełni
    > świadomy. Słyszy Pan różnicę bardzo wyraźnie wykluczając jakąkolwiek
    > pomyłkę. Coś jak czerwone i zielone. Jaka jest opinia? Badanie
    > bezwartościowe?

    Tak. Jestem tak podatny na autosugestię.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "You're not the same as you were before. You were much

  • 123. Data: 2011-09-06 21:09:54
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 23:03:10 +0200, Tom01 napisał(a):

    > Może ów "ktoś" po prostu sprawdzi... tak normalnie, na swoje ucho.

    Tak samo sprawdzi, jak ci co po sprawdzianie różnicę między kabelkami
    kierunkowymi słyszą.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I try to believe in as many as six impossible things before breakfast.

  • 124. Data: 2011-09-06 21:10:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 23:04:05 +0200, Tom01 napisał(a):

    > I nie przypominam sobie żebymy byli na "Ty".

    Nie podoba się powszechnie przyjęta na usenecie praktyka? To doradzam, byś
    się tu nie wypowiadał.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 125. Data: 2011-09-06 21:10:58
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 23:08:28 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Tak. Jestem tak podatny na autosugestię.

    Miało być oczywiście "też".

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 126. Data: 2011-09-06 21:18:25
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.09.2011 23:10, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Nie podoba się powszechnie przyjęta na usenecie praktyka? To doradzam, byś
    > się tu nie wypowiadał.

    Praktyka "usenetowa" nie ma mocy ponad regułami języka polskiego.

  • 127. Data: 2011-09-06 21:22:04
    Od: RemeK <g...@d...null>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 22:38:20 +0200, Tom01 napisał(a):

    > A jeśli powiem, że na obecnym sprzecie z Beresfordem odróżniam dobrą i
    > kiepską CD? W ślepym teście. Na wspomnianej Yamasze nie byłem w stanie
    > odróżnić nie tylko jakości płyt ale płyt od MP3. Wszystko grało tak
    > samo. To już audio-vodooo czy jeszcze nie?

    Heh, wyobraz sobie, ze ja na byle odtwarzaczu CD odrozniam dobry dzwiek od
    slabego, tylko co to ma wspolnego z odroznianiem TEGO SAMEGO nagrania raz z
    CD a raz mp3?

    > Problem nie tylko w zasilaczu, ale i tak prozaicznej rzeczy jak
    > szerokości ścieżek. Węższa ścieżka to większa rezystancja a to z kolei
    > spadek napięcia przy większym prądzie. Coś, co układy audio źle znoszą.

    Czy producenci kart dzwiekowych o tym nie wiedza?

    > Poza tym z zasilacza komputerowego wychodzi tylko kilka napięć, głównie
    > dodatnich i max 12V. Proszę rzucić okiem na różne rozwiązania układów
    > użyanych w audio. Nierzadko zasilane wyższym napięciem i również
    > symetrycznym. Przecież nie dla mody ani marketingu.

    j.w.

    > Ale jest daleko. Moc liczoną w kilowatach nadajnika TV, spokojnie
    > "przykryje" mały nadajniczek będący blisko.

    Ale w punkcie X,Y,Z ktory sygnal jest mocniejszy, ten z komputera czy ten z
    nadajnikow/przekaznikow GSM/TV/itp.?

    --
    pozdro
    RemeK

  • 128. Data: 2011-09-06 21:26:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 23:18:25 +0200, Tom01 napisał(a):

    > Praktyka "usenetowa" nie ma mocy ponad regułami języka polskiego.

    Pokaż mi regułę, nakazującą bym ci "panował" tutaj.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"

  • 129. Data: 2011-09-06 22:00:39
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.09.2011 23:22, RemeK pisze:
    > Heh, wyobraz sobie, ze ja na byle odtwarzaczu CD odrozniam dobry dzwiek od
    > slabego, tylko co to ma wspolnego z odroznianiem TEGO SAMEGO nagrania raz z
    > CD a raz mp3?

    Chodzi głównie o pewien próg wrażliwości. Młodzież chodząca po osiedlu z
    komórką słuchająca MP3 z głośniczków wielkosci 10gr raczej się nie
    kwalifikuje. :)

    > Czy producenci kart dzwiekowych o tym nie wiedza?

    Przecież nie są idiotami. Pisałem przecież że projekt takiego urządzenia
    to sztuka kompromisów.

    > Ale w punkcie X,Y,Z ktory sygnal jest mocniejszy, ten z komputera czy ten z
    > nadajnikow/przekaznikow GSM/TV/itp.?

    Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie bez miernika pola.
    Ale można śmiało założyć, że ze słabego źródła obok niż silnego daleko.

  • 130. Data: 2011-09-06 22:12:58
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.09.2011 23:26, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Pokaż mi regułę, nakazującą bym ci "panował" tutaj.

    "Ty" wzięło się z języka angielskiego, gdzie "you" ma znacznie szerszy
    zakres znaczeniowy niż nasze "Ty". W języku polskim mamy więcej zwrotów
    rozróżniających m.in. czy zwracamy się do osób znajomych czy obcych.
    Zanik zwotu per "Pan" jest zatem zubożeniem naszych sposobów wyrażania
    się. Ponadto dziwnym zwyczajem per "Ty" powoduje mniejszy dystans i
    skłonności do przytyków osobistych, co doskonale widać na Pańskim
    przykładzie. I na koniec, powoływana "netykieta" wskazuje, że forma "Ty"
    jest przyjmowana jeśli jest na nią zgoda rozmówcy.