  • 11. Data: 2010-03-30 21:19:04
    Temat: Re: Karta graficzna z pasywnym chłodzeniem
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-30 17:48, Maciek pisze:
    > O rany. To teraz już jestem skołowany :->
    > To kupować 4350, 4550, czy 5450? To się czymś w ogóle różni??
    W zastosowaniach biurowych? Niczym

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 12. Data: 2010-03-31 06:33:38
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > O rany. To teraz już jestem skołowany :->
    > To kupować 4350, 4550, czy 5450? To się czymś w ogóle różni??

    4350 i 4550 to praktycznie to samo (ten sam uklad, to samo taktowanie)
    rozni sie IIRC jedynie szybnoscia zainstalowanej nan pamieci.

    5450 to nowsza jednostka, obsluguje juz DX11, cos tam
    zdaje sie tez poprawiono w akceleracji video.
    Wydajnosc 3D tez podskoczyla o jakies 20% (czyli o klatke czy dwie ;P)

    Tak czy inaczej - do pracy biurowej zadnej roznicy to nie robi.
    A do wspolczesnych gier obie raczej sie sie nadaja.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 13. Data: 2010-03-31 09:41:21
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał:

    > że komputer większość czasu służy do prac
    > internetowo/biurowych?

    Czy aby na pewno uszkodziła się karta? Może jednak kabel. To bardziej
    prawdopodobne. A do prac biurowo internetowych wystarczy ATI Rage XL 8MB. To
    bredzenie o Gainward Bliss GF 9500GT 512MB, czy Radeonie HD 4550 w tym
    kontekscie jest śmiechu warte.

    Remek

  • 14. Data: 2010-03-31 10:11:02
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A do prac biurowo internetowych wystarczy ATI Rage XL 8MB.

    Oczywiscie, ze tak. Jest tylko drobne "ale":

    "a dodatkowo Windows 7 "mówi", że karta jest najsłabszym ogniwem
    w systemie (np. wydajność pulpitu dla Aero wynosi coś około 2.5).
    Właścicielka lubi ten bajerancki pulpit, lubi gadżety na tym pulpicie
    i jakoś nie trafia do niej, że najlepiej to wszystko wyłączyć."

    > To bredzenie o Gainward Bliss GF 9500GT 512MB,
    > czy Radeonie HD 4550 w tym kontekscie jest śmiechu warte.

    Wiec zainstaluj na Rage (dowolnej wersji) Win 7, uruchom Aero,
    wykaz, ze wskaznik wydajnosci na tym zestawie wynosi wiecej
    niz 2.5 poczym dopiero pisz o "bredzeniu".

    Klient wymaga - klient placi - klient dostaje. Koniec i kropka.

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 15. Data: 2010-03-31 10:54:33
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-31 12:11, Vituniu pisze:

> [...]
    > wykaz, ze wskaznik wydajnosci na tym zestawie wynosi wiecej
    > niz 2.5 poczym dopiero pisz o "bredzeniu".
    Aczkolwiek czy 2.5 to zbyt mało dla aero? Na laptopie mam 2.0 i nie
    widze najmniejszego problemu gdy włączę aero - okienka
    minimalizują/wstają płynnie, nie widać jakiegoś "skakania" gdy
    półprzeźroczyste elementy są przesuwane itp. Ale aero nie używam na
    codzień.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 16. Data: 2010-03-31 10:56:20
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 31-03-2010 o 14:36 OMSON napisał na pl.comp.pecet:

    > Panowie ale ustalmy może jedno - kolega Remek proponuje kartę pod złącze
    > AGP a założyciel tematu nic nie wspominał o jego typie (domyślam sie
    > jednak, że chodzi bardziej o PCI-Ex) - dlatego ta dyskusja jest jałowa...

    No właśnie. Jakie zapytanie, taka odpowiedź. Aby trafić w odpowiednią
    kartę trzeba byłoby odpowiedzieć na jeszcze kilka pytań.

    Jakie złącze, nowa czy używka, wyżyłowana czy na przyszłość, jaka cena!,
    Aero Basic czy Aero Glass, chce naprawiać starą i wreszcie co znaczy
    "komputer większość czasu służy do prac internetowo/biurowych". Rozumiem,
    że jest jeszcze jakaś "mniejszość".

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 17. Data: 2010-03-31 11:00:38
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" napisał:

    > Klient wymaga - klient placi - klient dostaje. Koniec i kropka.

    Ja o karcie, a Ty o kliencie. Do rzeczy. Czy karta 8 MB wystarcza do prac
    biurowo - internetowych?

    Remek

  • 18. Data: 2010-03-31 11:15:38
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-03-31 13:00, Remek pisze:

    > Ja o karcie, a Ty o kliencie. Do rzeczy. Czy karta 8 MB wystarcza do
    > prac biurowo - internetowych?
    Ati rage w viscie/7 z aero? Nie, ze względu na brak obsługi overlay, dx,
    akceleracji sprzętowych. Spróbuj na tym odpalić firefoxa (choćby nawet w
    gołym XP z interfejsem standard jak z 98) i obejrzeć coś HD z youtube
    albo większą stronkę po-scroolować góra-dół - skacze jakby było
    otwierane na 486.
    Miałem nieprzyjemność pracy na karcie VGA PCI 4MB (S3) z win7 przez
    chwilę, czekając na docelową kartę, i wiem coś o ergonomii tego
    rozwiązania :/

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 19. Data: 2010-03-31 11:23:05
    Od: Wiesław <n...@u...onet.pl>

    Dnia 31-03-2010 o 13:00 Remek napisał na pl.comp.pecet:

    > Ja o karcie, a Ty o kliencie. Do rzeczy. Czy karta 8 MB wystarcza do
    > prac biurowo - internetowych?

    Czy Ty chcesz się wyszaleć? Jeżeli zatrzymałeś się na ATI Rage 8 MB,
    to pewnie nie wiesz co to jest Aero Glass?

    Aby uaktywnić Aero Glass, komputer musi posiadać kartę graficzną
    sprzętowo zgodną z DirectX 9, posiadającą Pixel Shader 2.0, sterowniki
    WDDM oraz minimum 128 MB pamięci graficznej.

    Klient wymaga - klient płaci - klient dostaje. Koniec i kropka :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 20. Data: 2010-03-31 11:36:24
    Od: OMSON <o...@o...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    AGP a założyciel tematu nic nie wspominał o jego typie (domyślam sie
    jednak, że chodzi bardziej o PCI-Ex) - dlatego ta dyskusja jest jałowa...

    Pzdr, OMSON