  • 1. Data: 2010-03-27 23:41:45
    Temat: Obudowa z modulem "wyniesionym" - jest cos takiego ?
    Od: AA <...@...pl>

    Witam

    Po ilus tam latach doswiadczen z uzytkowania roznych obudow, poszukuje
    czegos takiego:

    1) Jednostka centralna (zasilacz, plyta, cpu, mem, dyski) do
    umieszczenia pod biurkiem, ale daleko, gleboko - bedzie ciszej. Nie jest
    mi potrzebna cala skrzynia pod noga czy tez w zasiegu reki.

    2) Gniazda (zasilanie, video, siec) w takiej jednostce powinny byc na
    jednej sciance. Umieszczenie na dwoch powoduje, ze przy kazdej musi byc
    odpowiedni odstep. Dodatkowe odstepy na sciankach jedynie z uwagi na
    chlodzenie.

    3) Peryferia takie jak DVD, porty USB, FW, audio, itd. oraz
    wyswietlacz/LED, przycisk ON/OFF, reset powinny znajdowac sie w
    dodatkowej obudowie, nazwijmy to w "module wyniesionym". Ten juz
    powinien byc zamontowany w zasiegu reki.

    Nie widze takich rozwiazan, ale to nie znaczy ze nie ma - czy mozna cos
    takiego kupic ? Myslalem aby zrobic samodzielnie, ale nie mam za wiele
    czasu i warunkow.

    Przeznaczenie komputera w takiej obudowie - stacja robocza, 3 dyski,
    przecietna grafika.

    pozdrawiam

    AA

  • 2. Data: 2010-03-28 02:46:49
    Od: zen3x <z...@o...pl>

    On 28 Mar, 01:41, AA <a...@...pl> wrote:
> [...]
    > czasu i warunkow.
    >
    > Przeznaczenie komputera w takiej obudowie - stacja robocza, 3 dyski,

    Trzeba było by się zastanowić w jakiej formie "moduł wyniesiony"
    połaczony byłby z jednostką centralną. Samodzielna inwencja twórcza
    nie jest trudna by to uzyskać. Jakkolwiek najlepiej podejść do tego w
    inny sposób. Kupić komputer w obudowie barebone i dyski zamontować do
    NAS-a. Wtedy ma to jakiś sens.

  • 3. Data: 2010-03-31 12:06:43
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    W dniu 2010-03-28 00:41, AA pisze:
> [...]
    > umieszczenia pod biurkiem, ale daleko, gleboko - bedzie ciszej. Nie jest
    > mi potrzebna cala skrzynia pod noga czy tez w zasiegu reki.

    Standard.

> [...]
    > jednej sciance. Umieszczenie na dwoch powoduje, ze przy kazdej musi byc
    > odpowiedni odstep. Dodatkowe odstepy na sciankach jedynie z uwagi na

    To też raczej typowe, w końcu wszystkie potrzebne rzeczy są z tyłu płyty
    ew. na śledziu z tej samej strony.

> [...]
    > dodatkowej obudowie, nazwijmy to w "module wyniesionym". Ten juz
    > powinien byc zamontowany w zasiegu reki.

    Audio i hub USB powinieś znaleźć w którymś z ahem multimedialnych
    monitorów, przycisk on/off w niektórych klawiaturach a DVD można sobie
    włożyć do skrzynki podpinanej przez USB. Może dlatego nie produkują
    takich modułów.

    Tylko z FW może być problem.

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo