  • 1. Data: 2011-09-07 11:18:33
    Temat: Karta graf. na AGP x8
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Witam

    Mam na oku grafikę Asus Radeon HD3450 512MB DDR2/64b AGP LowProfile.

    http://www.sonigate.com/uploads/product_images/10002
    76_Placa-Grafica-AGP-Asus-AH3450-512MB_2..jpg

    Jednakże wygląda dość duża - jest długa i będzie wystawać z tyłu śledziem
    (mam obudowe midi tower)
    Ponadto nie wiem do końca co oznacza "LowProfile" - googlarka wypluła że to
    karty nisko-wydajnościowe (prawda to ? ) i na innych forach piszą żeby jej
    nie kupować bo jest nie warta nawet tych ok. 170 zł

    Jaką byście polecili inną grafikę pod ASUSa P4P800 ?

    Może Sapphire Radeon HD3450 512MB DDR2 64bit AGP
    albo
    Powercolor Radeon HD3650 512MB DDR2 64bit AGP
    ?

    HD3650 wydajnieszy od HD3450 ?

    Obecnie mam Radka 9700 i chce zmienić z powodu artefaktów.

    Komp wykorzystywany głównie pod CAD/CAE.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 2. Data: 2011-09-07 15:11:53
    Temat: Re: Karta graf. na AGP x8
    Od: "Artur" <n...@s...pls>

    "Bugatti" <s...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > karty nisko-wydajnościowe (prawda to ? ) i na innych forach piszą żeby jej
    > nie kupować bo jest nie warta nawet tych ok. 170 zł

    Moge sie mylic, ale low profile w tym kontekscie oznacza, ze karta montowana
    jest do krotkiego 'śledzia' (czy jak sie nazywa ta blacha montazowa).

  • 3. Data: 2011-09-07 19:43:32
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Low profile to znaczy ze karta jest nie wysoka - ok 0,5 wysokosci
    sledzia - ma to znaczenie w jakihs dziwnyh obudowah.

    Jesli hodzi o AGPx8 to ja rok temu kupilem Asus AH4650 1GB i ogolnie
    jestem zadowolony, hoc ze sterami cienko - o linuhu zapomnij, pod winde
    7 sa ale o aktualizacji zapomnij. Poza tym jak masz procka szybszego niz
    1,9GHz i nie masz SSE2 (Athlon XP) to trzeba stosowac pacz na stery.

  • 4. Data: 2011-09-07 20:19:15
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Bugatti wrote:
> [...]
    76_Placa-Grafica-AGP-Asus-AH3450-512MB_2..jpg
    > Jednakże wygląda dość duża - jest długa i będzie wystawać z tyłu śledziem

    ykhm, ze co?

    > Ponadto nie wiem do końca co oznacza "LowProfile" - googlarka wypluła że to
    > karty nisko-wydajnościowe (prawda to ? )

    low profile - niski profil, karta o polowie szerokosci

    > i na innych forach piszą żeby jej
    > nie kupować bo jest nie warta nawet tych ok. 170 zł

    a to swoja droga
    http://www.videocardbenchmark.net/mid_range_gpus.htm

    porownaj sobie radeona hd 3450 z grafika zintegrowana w i3 540

    > Jaką byście polecili inną grafikę pod ASUSa P4P800 ?

    raczej zmiane plyty

    > Może Sapphire Radeon HD3450 512MB DDR2 64bit AGP
    > albo
    > Powercolor Radeon HD3650 512MB DDR2 64bit AGP

    raczej sapphire niz powercolor, z racji firmy

    > HD3650 wydajnieszy od HD3450 ?

    tak

    > Obecnie mam Radka 9700 i chce zmienić z powodu artefaktów.
    >
    > Komp wykorzystywany głównie pod CAD/CAE.

    zastanow sie nad zmiana platformy zamiast kupowac czesci na wymarciu

  • 5. Data: 2011-09-10 11:47:24
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Obczaj ta tabelke na środku strony:
    http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-geforce-g
    raphics,2086-7.html

  • 6. Data: 2011-09-17 10:26:00
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości:

    > ykhm, ze co?

    Nie rozumiem pytania ? ;-)

    > low profile - niski profil, karta o polowie szerokosci

    Ok.

    > raczej sapphire niz powercolor, z racji firmy

    Bo ? Marka sobie swoje czy może "bo tak" ?

    > tak

    > zastanow sie nad zmiana platformy zamiast kupowac czesci na wymarciu

    Nie chce zmieniać na nową platformę gdyż:
    a. komp wykorzystuje do projektowania w cad/cae
    b. nie gram
    c. najważniejsze: Z tego co czytam to im nowsza platforma tym bardziej
    awaryjna: w szególności dyski twarde (choć te nie zawsze były trwałe) i
    mostki południowe na MB. Ponadto nowe platformy są prądożerne. Obecny komp
    mam od 1Q 04r i od tamtego czasu zmieniłem w nim tylko (a dla niektórych
    może być "aż") 1 raz HDD i 2 razy zasilacz, a od kilku miechów jest problem
    z grafiką. W nowych ww. podzespoły by tyle nie wytrzymały z tego co czytam
    m.in na tej grupie.
    d. jest laptop

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 7. Data: 2011-09-18 14:16:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Bugatti wrote:

    > Bo ? Marka sobie swoje czy może "bo tak" ?

    bez wnikania w konkretne modele kupujac sapphire masz szanse na
    nieco lepszy sprzet niz powercolor (ktory akurat w radeonach 3000
    koszty cial na maksa) sapphire o reputacje dba i konstrukcje ma
    przemyslane, powercolor produkowany de facto przez foxconna w
    wiekszosci tez, ale to raczej sprzet obliczony na mniejsza trwalosc
    a nieco wieksza wydajnosc (fabrycznie podkrecony ale tansze
    podzespoly)

> [...]
    > z grafiką. W nowych ww. podzespoły by tyle nie wytrzymały z tego co czytam

    obawiam sie ze to tak jak z awaryjnoacia ssd w innym watku

    serwisuje sporo komputerow i na oko te ze sredniego segmentu jakos nie wydaja
    sie 'padac jak muchy'

    tu nie pisze nikt wychwalajac dzialajacy sprzet, bo sprzet domyslnie dziala
    przez ostatnie dwa lata chyba nie padlo mi nic, przez ostatnie 4 mialem problemy
    z kilkoma samsungami f1 - wymienione na nowe, wymienilem sobie mikrostyki w
    myszce i to by bylo chyba wszystko

    aczkolwiek przyznaje ze zalew tandety jest coraz bardziej widoczny, tyle ze to
    glownie w kategorii akcesoriow, pendrive, ramki cyfrowe itd. itp

    co do pradozernosci to oczywista bzdura, "wydajnosc z wata" stale sie poprawia,
    problem z tym ze sporo ludzi bierze sprzet z ogromnym zapasem mocy i uzywa systemow
    zasyfionych niepotrzebnymi bajerami ktore nie sluza niczemu poza
    wyswietlaniem polprzezroczystych okienek i miniaturek zdjec z wakacji

    nie namawiam do zmiany platformy, ale czesto warto sie poprostu zastanowic
    czy nie warto tego zrobic juz teraz zamiast ladowac kase w sprzet bez
    przyszlosci *gdyby* przestawal wystarczac

  • 8. Data: 2011-09-29 12:22:46
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    > ze sterami cienko - o linuhu zapomnij, pod winde
    > 7 sa ale o aktualizacji zapomnij.

    Trochę tu poleciałem w temacie. Jak się zainteresowałem tematem okazało
    się, że można jednak zaktualizować stery dla Windows 7 używając tego ich
    zestawu "hotfix". Oto procedura jaką trzeba zrealizować by zaktualizować
    sterowniki dla kart ATI na AGP:

    1. Śćągnąć aktualny sterovńk
    2. Jeśli procesor to AMD Athlon XP szybszy ńż 1,9GHz to:
    2.1 Rozpakovać sterovńk do katalogu
    2.2 Spaczovać programem csapatch
    3. Uruhomić windows v trybie safe mode i uruhomić DriverSweeper, vybrać
    AMD na liśće, uruhomić Analyze i kliknąć Clean
    4. Uruhomić windows normalnie i zainstalovać normalnie sterovńk

    [[[trochę nie po polskiemu ale to moje prywatne notaki]]]

    Jeśli chodzi o Linuxa

  • 9. Data: 2011-09-29 18:26:37
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Szyk <s...@o...pl> w wiadomości
    news:4e846315$0$3507$65785112@news.neostrada.pl napisał(a):
> [...]
    > używając tego ich zestawu "hotfix". Oto procedura jaką trzeba
    > zrealizować by zaktualizować sterowniki dla kart ATI na AGP:
    [ciach]
    A po co tak się męczyć?
    Wystarczy pobrać sterowniki z tej strony:
    http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystA
    GPHotfix.aspx
    i normalnie je zainstalować.

    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 10. Data: 2011-09-29 18:37:31
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup
    > A po co tak się męczyć?
    > Wystarczy pobrać sterowniki z tej strony:
    > http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/CatalystA
    GPHotfix.aspx
    > i normalnie je zainstalować.

    Niektórzy odkrywają koło na nowo.