  • 21. Data: 2011-06-03 12:02:38
    Temat: Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-03 12:52, gomader pisze:

    > ja nie potrzebuje drogich audiofilskich kart ...

    Rozumiem.

    > Intel HD Audio mam zintegrowane z plyta glowna, natomiast z pewnych
    > przyczyn szukam karty dzwiekowej na USB o jakosci podobnej do Intel HD ...

    Ok. Tu nie pomogę, bo po prostu nie znam urządzeń audio USB

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 22. Data: 2011-06-03 12:15:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w
    > Hello Mariusz,
    > [...]
    loz-ten-apostrof!

    > Apostrof, apostrofem. Skoro już się poucza w sprawach językowych,
    > [...]
    > Gdyby rzeczywiście chodziło o bezdźwięczne, to "linuxa"
    > należałoby
    > pisać jako "linux'a" a na stronie jak wój mamy jednak "linuxa"
    > lub
    > "linuksa".

    A tak pomijajac podrecznikowe zasady, ustalane nierzadko przez
    wieki i nie zawsze pasujace do codziennych realiow - nie nalezaloby
    przyjac zasady ze odmieniajac wyraz obcojezyczny zawsze go piszemy
    oryginalnie i z apostrofem ?

    Czyli linux'a lub linuksa. I w sumie na potrzeby googli - popieramy
    linux'a.

    J.

  • 23. Data: 2011-06-03 12:16:54
    Od: gomader <g...@g...com>

    On 06/03/2011 09:19 AM, Mariusz Kruk wrote:
    > Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.

    http://www.agito.pl/karty-dzwiekowe/creative-sound-b
    laster-play.0.345605.html?attr=234-41731

    "Karta jest beznadziejna. Wysokie tony gryzą po uszach są chropowate jak
    kiepska mp3-ka. Na dowód tego sprawdziłem przebieg sinusoidalny na
    oscyloskopie od kilkuset Herców zaczyna schodkować. Po tej firmie
    takiego śmiecia się nie spodziewałem. Jeżeli ktoś będzie jej używał
    niech się nie zdziwi jak będzie palił głośniki wysokotonowe.
    Wyrzucone pieniądze.
    Na dowód zrobiłem porównanie i zamieściłem je tu"

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=853
    4015#8534015

  • 24. Data: 2011-06-03 12:23:50
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    ["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]
    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "J.F."
> [...]
    >wieki i nie zawsze pasujace do codziennych realiow - nie nalezaloby
    >przyjac zasady ze odmieniajac wyraz obcojezyczny zawsze go piszemy

    A fuj. Nie przesadz'aj.

    >Czyli linux'a lub linuksa. I w sumie na potrzeby googli - popieramy
    >linux'a.

    Nie. Jesteśmy bardzo dalecy od popierania. Przecież aż zęby bolą jak
    się na to patrzy.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 25. Data: 2011-06-03 12:29:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Friday, June 3, 2011, 2:15:06 PM, you wrote:

    [...]

    > Czyli linux'a lub linuksa. I w sumie na potrzeby googli - popieramy
    > linux'a.

    Ale kto to są ci "my"?

    Google od dawna radzi sobie z polską odmianą.
    http://www.google.com/search?q=linuxa&hl=pl
    i apostrof potrzebny nie jest.

    Pisanie "linuxa" jest dopuszczone na równi z "linuksa". Puryści
    popierają "linuksa", ja popieram "linuxa".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 26. Data: 2011-06-03 12:45:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 12:40:12 +0200, gomader napisał(a):

    > 24bit/192Khz to nie ma byc format pliku, tylko probkowanie DAC, szukam
    > prostej i w miare taniej karty dzwiekowej na USB (o jakosci podobnej do
    > Intel HD), ktora przy odtwarzaniu pliku 44kHz dokunuje automatycznego
    > upresamplingu do 192kHz i przy tym dziala na systemowych sterownikach,
    > nie po to zeby dzwiek byl lepszy (bo to sie nie da), tylko zeby schodki
    > byly mniej zauwazalne ...

    Słuchasz uszami, czy oscyloskopem?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "I felt vaguely uneasy, though I couldn't say why. It did not seem

  • 27. Data: 2011-06-03 12:48:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 12:43:24 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "shg" <s...@g...com> napisał w
    >
    > Zaraz .. to na USB jest jakas stala czestotliwosc zegarowa ?
    > No nie, przeciez nie moze, nawet jakby zadbali o synchronizm miedzy
    > ramkami, to jest jeszcze ruch powrotny.

    > Mialem raczej na mysli zaciecia w transmiji, moze rozprowadzanie
    > zaklocen po masie ..

    > Zaraz - a co to ma byc ? Kolejny wynalazek dla bogatych audiofilow
    > ?
    > "Aktywacja powietrza za pomoca czestotliwosci 1GHz" ?
    > To sie podlacza jak glosnik, sadzac po zaciskach ?

    No przecież. 400$ od sztuki i interes się kręci. Kawałek drewna 5$, para
    zacisków 1$, satysfakcja audiofili bezcenna ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 28. Data: 2011-06-03 13:23:55
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jun 3, 2:45 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Słuchasz uszami, czy oscyloskopem?
    Jak są schodki, to jest aliasing, jak jest aliasing, to słychać,
    niestety bardzo nieprzyjemne.
    Pojawiają się prążki symetryczne względem 1/2 fs, czyli też w zakresie
    akustycznym.

  • 29. Data: 2011-06-03 13:37:03
    Od: shg <s...@g...com>

    On Jun 3, 12:43 pm, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Zaraz .. to na USB jest jakas stala czestotliwosc zegarowa ?
    > No nie, przeciez nie moze, nawet jakby zadbali o synchronizm miedzy
    > ramkami, to jest jeszcze ruch powrotny.
    Zadbali o jedno i drugie.
    Ramki lecą co 1 ms (w High-Speed co 1/8 ms), są też podane wymagania
    dla jittera.
    Ruch powrotny jest inicjowany wyłącznie przez hosta.
    Urządzenia alokują sobie pasmo i nie mogą transmitować kiedy im się
    podoba.
    Normalnie to wygląda tak, że co 1 ms jest garstka ramek, a potem do
    końca milisekundy cisza.

    > Mialem raczej na mysli zaciecia w transmiji, moze rozprowadzanie
    > zaklocen po masie ..
    Zrobiłem sobie tam takie diodki, które pokazywały, czy wystąpiła ramka
    z błędnymi danymi, albo zacięcie (przerwa w transmisji), ale to akurat
    pośrednio - diodka pokazująca czy był overflow i underflow bufora
    próbek. Chyba śmieci na masie właśnie powodowały zwisy tych PCM-ów,
    mój dynks był na to samo niewrażliwy.

    > To sie podlacza jak glosnik, sadzac po zaciskach ?
    Może to są miniaturowe porty do falowodów ;]

  • 30. Data: 2011-06-03 13:47:07
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 3 Jun 2011 06:23:55 -0700 (PDT), shg napisał(a):

    > Jak są schodki, to jest aliasing, jak jest aliasing, to słychać,
    > niestety bardzo nieprzyjemne.

    Od usuwania aliasingu jest filtr obecny w każdym DAC, a nie podbijanie
    próbkowania do 192kHz.

    > Pojawiają się prążki symetryczne względem 1/2 fs, czyli też w zakresie
    > akustycznym.

    Ależ oczywiście. Doskonały powód do zakupu za 400 baksów kawałka drewna z
    zaciskami ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy"