  • Data: 2011-06-12 22:35:22
    Temat: Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    news:2011060621354800@grush.one.pl...

    > Nie chodzi o słyszenie. Chodzi o możliwość rozróżnienia tonu
    > i stwierdzenia, który jest wyższy, a który niższy. Wiele osób
    > słyszy dźwięki do 20 kHz w sensie "jest albo nie ma", ale po-
    > dobno już mało kto rozróżnia bez problemu powyżej tych 14 kHz.
    > Szczególnie, że pasmo mowy ludzkiej jest mocno ograniczone i
    > nie ma tak naprawdę potrzeby, byśmy rozpoznawali dobrze po-
    > wyżej 6 kHz.

    OK, przetestuję syna przy najbliższej okazji!
    Jak to ma wyglądać? Jakąś melodię przetransponować
    w wyższe rejestry i zapytć czy poznaje?

    Bo ja mam wrażenie, że te wyższe częstotliwości dodają
    jedynie swoje alikwoty do brzmienia, a nie do samego słyszenia.
    Tej barwy dźwięku słyszanego nie da sie już przetestować mierzalnie.
    Stąd u audiofilów brzmienia ciepłe :))) ewentualnie pełne, bądź inne
    literacko określone.

    Feromon