  • Data: 2011-06-03 09:24:48
    Temat: Re: Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jun 3, 10:04 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A usb moze dorzucic swoje.
    > Summa summarum - to nie musi byc wina karty.
    > I sie ne bardzo potrafie doczytac czy powyzszy intel to rozwiazuje.

    Na USB trzeba szukać urządzeń pracujących w trybie asynchronicznym,
    tzn. własny zegar, nie wyciągany PLL-em z ramek. Chociaż ten ostatni
    to nie aż takie wielkie zło, sprawdzałem na kilku kontrolerach i
    wygląda to tak, że w okolicy 1 kHz są śmieci na poziomie ~-100 dBFS,
    prążki oddalone o 100 Hz, albo 150 z największym przy 1 kHz. Na
    niektórych kontrolerach USB tego w ogóle nie ma, albo jest jeszcze
    mniejsze. Sprawdzane na PCM2906.
    Poza tym innych śmieci z USB nie widziałem na oczy. Robiłem próby z
    transmisją synchroniczną i asynchroniczną (z własnym urządzeniem) i
    przez wiele godzin nie trafiła się ani jedna błędna ramka, na różnych
    kombinacjach przewodów (w tym 2+5 metrów), bez uziemienia, w warunkach
    domowych.

    PCM-ów raczej nie polecam, są jakoś wybitnie wrażliwe na zakłócenia,
    lubią się zawiesić (przynajmniej 2702 i 2906, nie wiem jak inne). Na
    analizatorze widma nie oglądałem, więc nie wiem co jest powyżej 400
    MHz, mogę jedynie polecić głośniki: http://www.machinadynamica.com/machina28.htm

    24bit/192kHz na USB wymaga już użycia standardu High-Speed (maksimum
    dla audio to 1 MB/s w Full-Speed). Chyba mało tego na rynku i raczej
    sprzęt z górnej półki, chociaż jakaś firma na X coś tam pokazała, co
    wyglądało w miarę tanio, ale zestawy ewaluacyjne w cenie raczej
    nieprzyzwoitej.