  • 1. Data: 2012-12-26 06:13:19
    Temat: Karta dźwiękowa do gier
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    Witam,
    Mój syn jest miłośnikiem gier. W tej chwili jego platforma to Intel Quad
    (775). Standard jest nieco wiekowy, po kolei podmieniam zespoły na
    nowoczesne (w miarę potrzeb) i wygląda, że system pociągnie trochę. Jako
    karty dźwiękowej używa wbudowanego układu Realtek. Po kupnie bardzo
    dobrych słuchawek (zasługa rady grupy, STEELSERIES SIBERIA V2)
    chciałbym mu wymienić kartę dźwiękową. Zacznijmy od budżetu - ca 100
    PLZ, ale jestem elastyczny. Mogą być nowe, może być używka (jego
    platforma nie jest perspektywiczna, podobno nowoczesne karty dźwiękowe
    są wystarczająceZastanawiam się nad modelem USB (jakoś mi się podoba).
    Może być używka, mam bardzo pozytywne doświadczenia. Za niewielką cenę
    otrzymuje się coś, co rok lub 2 lata temu było highendem i ma jeszcze
    dużą trwałość.
    pozdr
    kb

  • 2. Data: 2012-12-26 10:59:46
    Temat: Re: Karta dźwiękowa do gier
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 26/12/2012 05:13, dcim24 wrote:
> [...]
    > Może być używka, mam bardzo pozytywne doświadczenia. Za niewielką cenę
    > otrzymuje się coś, co rok lub 2 lata temu było highendem i ma jeszcze

    Z innej beczki: to Ty chcesz lepszą kartę dźwiękową, czy syn? Pytam
    poważnie.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2012-12-26 12:32:48
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    > Z innej beczki: to Ty chcesz lepszą kartę dźwiękową, czy syn? Pytam
    > poważnie.
    Ja. On nie zna różnicy między zintegrowaną kartą a kartą trochę lepszą.
    Słuchałem wczoraj muzyki przez słuchawki i muzyka była płaska. Chyba nie
    było szumów,
    natomiast jest fajny dźwięk przestrzenny i efekty. Mówiąc szczerze nie
    należę do miłośników strzelanek,
    ale znam przyjemność używania dobrej karty graficznej, dźwiękowej czy
    szybkiego systemu. To jak jazda limuzyną.
    kb

  • 4. Data: 2012-12-26 13:00:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "dcim24" napisał w wiadomości grup
    > Ja. On nie zna różnicy między zintegrowaną kartą a kartą trochę lepszą.
    > Słuchałem wczoraj muzyki przez słuchawki i muzyka była płaska.

    A muzyka to było mp3 128 Kbps? ;)
    Jeszcze proponowanie muzycznej na USB...

  • 5. Data: 2012-12-26 14:02:45
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    > A muzyka to było mp3 128 Kbps? ;)
    > Jeszcze proponowanie muzycznej na USB...
    Nie wiem, jakiej jakości było nagranie. Natomiast za swojego żywota
    przerabiałem różne rodzaju odtwarzaczy dźwięku - od Thompsona (była
    polska wersja), przez szklane głowice magnetofonowe (konia z rzędem, kto
    zgadnie co to jest), różne walk- i cd-many.
    Dla mnie karta ma nie mieć słyszalnych szumów własnych, ze względu na
    gry zapewniać słyszenie przestrzenne i w miarę przyzwoite brzmienie. USB
    czy PCI to kwestia drugorzędna. Wydaje mi się, że jeśli renomowany
    producent oferuje coś na USB, to można spodziewać się spełnienia
    podstawowych wymogów.
    Najbardziej opisowo: odtwórzcie sobie utwór na integrze sprzed paru lat
    i SB Live sprzed kilku. Nie trzeba być melomanem, by słyszeć różnicę
    kb

  • 6. Data: 2012-12-26 15:54:26
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > przerabiałem różne rodzaju odtwarzaczy dźwięku - od Thompsona (była
    > polska wersja), przez szklane głowice magnetofonowe (konia z rzędem, kto

    Głowice ferrytowe z zabezpieczającą warstwą szkła - typ GX produkcji
    Akai. Do tego piękny napis GLASS & X'TAL FERRITE HEAD na obudowie
    magnetofonu. Później były głowice Super GX. Nie wiem, czy ktoś poza Akai
    produkował głowice w tej technologii.

    Jak tam koń z rzędem? ))))

    Piotr

  • 7. Data: 2012-12-26 16:02:03
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    > Jak tam koń z rzędem? ))))
    Zamiast tego uścisk ręki prezesa ;) (to chyba bareja)

  • 8. Data: 2012-12-27 12:01:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-12-26 14:02, dcim24 pisze:

    > Najbardziej opisowo: odtwórzcie sobie utwór na integrze sprzed paru lat
    > i SB Live sprzed kilku. Nie trzeba być melomanem, by słyszeć różnicę

    Karta przy odtwarzaniu muzyki powinna po prostu wysłać czysty dźwięk
    przez przetworniki D/A i koniec. Nie ma mowy o płaskości, czy innych
    określeniach.

    Myślisz, że karta dodatkowa będzie miała lepsze przetworniki D/A? Skoro
    Twoja nie szumi - to jest ok i tyle. Nie stwarzaj sobie sztucznych
    problemów.

    --
    MN

  • 9. Data: 2012-12-27 12:14:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-12-27 12:01, Użytkownik Marcin N napisał:

    > Myślisz, że karta dodatkowa będzie miała lepsze przetworniki D/A? Skoro
    > Twoja nie szumi - to jest ok i tyle. Nie stwarzaj sobie sztucznych
    > problemów.

    Do gier (a wynika to z tytułu) w zupełności wystarczy zintegrowana
    karta z płyty. Główny użytkownik tego zestawu do gier też nie odczuwa
    potrzeby polepszenia dźwięku. Pytający po prostu ma ochotę i środki
    na dokupienie gadżetu do komputera. Radził bym wejście na allegro i
    wybranie czegoś w cenie 200-300zł. Bo na gadżetach nie powinno się
    oszczędzać.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2012-12-27 19:25:53
    Od: Szymon von Ulezalka <s...@g...com>

    mam x-fi xtramegamer od creativa, polecam.