    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <529e4e04$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    <529ed7ef$0$2184$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f6f80$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f8435$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f89ef$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f9457$0$2137$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f96f4$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
    <529f9d9c$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>
    <l7podq$5hi$1@node1.news.atman.pl>
    <52a0c375$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>
    <52a0de79$0$2160$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <l7s5n5$157$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Date: Fri, 6 Dec 2013 19:11:03 +0100

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-12-06 08:07, J.F. pisze:

    >Trafne spostrzeżenie :)

    >A co to ma do rzeczy? Na VAT wchodzący w 1993 to się szykowało nowe
    >wersje oprogramowania.

    VAT komplikowal i wystawienie faktury, i ksiegowosc, wiec program byl
    mile widziany.
    A ze komputery relatywnie potanialy, to i problemu nie bylo.
    I kupowalo sie do firmy ... nie, nie najtansze AT, tylko 486, bo w
    miedzyczasie windows obnazal kazde waskie gardlo :-)

    >No i co by z tego miało wynikać? Myślisz, że to programiści te
    >komputery sami kupowali? Znaczy mogli, ale to inna para kaloszy.
    >Teraz programiści sobie komputery sami kupują? Oczywiście mogą,
    >ale będąc zatrudniani w firmie to sprzęt im zapewnia pracodawca.

    A w 89 to strasznie duzo firm bylo, ktore zatrudnialy programistow i
    tworzyly oprogramowanie ...
    bo bylo tez sporo firm startujacych od jednej czy dwoch osob.

    >W 1990 to już było tego dużo - pomijając różne Wordstar-y, Lotus-y
    >123,
    >ChiWriter-y czy DBase, to było już całkiem sporo polskich programów
    >wspomagających zarządzanie - różne magazynówki/sprzedaż, finansowo-
    >księgowe, kadry-płace, środki trwałe itd. Jedna z bardziej znanych
    >firm
    >tamtego okresu - " MACROSOFT" Sp. z o.o. działała od 1986 roku.
    >Pewnie
    >znajdziesz co nieco na jej temat, a tego typu firm trochę było.

    Macrosoft, macrosoft ... google cos nie zna, a i ja niezbyt kojarze.
    Nie zajmowali sie dystrybucja zachodniego oprogramowania ?

    CDN FPP nie potrafie znalezc daty, Subjekt ... Insert powstal w 1990,
    Yuma w 1989 - to byl czas rozwoju.

    >Mam nadzieję, że teraz już wiesz po co kupowano PC do firm i co na
    >nich realizowano. Myślę też, że zakupu PC do firm programistycznych
    >tłumaczyć nie trzeba.

    Tylko takie jedno brzydkie slowo - kapital.

    J.