  • Data: 2013-12-06 20:12:16
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-06 20:00, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ja sie nie czepiam, chociaż kojarze je ze znacznie niższa wydajnościa niz
    > odpowiedniki (być moze niepotrzebnie, bo pewnie róznica przy podobnym
    > taktowaniu to było 20-30%).

    To generalnie źle kojarzysz, ponieważ to zależało mocno od profilu
    zastosowań itd. Owszem, były mniej wydajne w arytmetyce
    zmiennoprzecinkowej.

    > Ja tylko zwracam uwagę, że nawet ten najtanszy,
    > najbardziej budzetowy komputer kosztowal grubo ponad 2000zł.
    > Wiec nawet on nie udowadnia tezy o komputerze za 1000zł.

    Z konikowymi teoriami to ja dyskutować nawet nie zamierzam,
    natomiast budżetówki (ale nie w Polsce) można było kupić jednak
    taniej. W Niemczech tego było naprawdę mnóstwo - właśnie na
    Cyrix-ach. Czasem sam się dziwiłem, jak po latach człowiek
    w bebechy patrzał, a tam Cyrix znienawidzony w Polsce ;)

    > Dodatkowo komputery są o wiele bardziej długowieczne ze względu na mniejszy
    > przyrost aptetytu aplikacji na moc procesora.

    To zależy od profilu zastosowań, niemniej sporo racji w tym
    jest.

    > No i cały czas porównujemy 1000zł za roku 9X z 1000zł z dzisiaj.
    >
    > Wszystko to pokazuje ze komputery staniały przez ostatnie 20lat conajmniej
    > kilkukrotnie.

    Relatywnie tak - a tam nie było jakiegoś przelicznika dolarowego?