  • Data: 2013-12-05 08:47:20
    Temat: Re: Kara za niezwracanie kosztow auta zastepczego z OC
    Od: Franc <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 4 Dec 2013 22:06:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Ale nie rozmawiamy o drobniakach, a poważnych pieniądzach za samochody
    > zastępcze...
    200 tys. złotych to drobniaki?
    Średnia cena za wypożyczenie auta kompaktowego na dobę to 140-150 złotych
    (w październiku ćwiczyłem auta zastępcze, Ford Focus Kombi - 150, C4 - 130,
    można taniej można drożej).
    Zrób sobie eksperyment - przelicz 200k / 150 = 1 333 dni, ponad 3,5 roku
    jeźdzenia samochodem zastępczym.

    Masz dane ile wynosi średni czas wzięcia auta zastępczego opłacanego z
    polisy OC? Można strzelić, że 30 dni. 1333 dni / 30 dni = 44 auta.

    Dalej mało?

    > Żeby nie było - jak najbardziej się te samochody należą poszkodowanemu,
    > natomiast niestety znowu trzeba z konkretnej kwoty pieniędzy wyskoczyć przy
    > zakupie obowiązkowej polisy OC.
    Jeżeli się należą, to się należą i tyle. Nie ma dwyagacji. Tutaj jest
    czarne-białe.

    > Tak akurat ostatnio kolega miał lekko przerysowany samochód - z ponad
    > 11000zł które kosztowała naprawa, ponad 2000zł kosztował samochód
    > zastępczy.
    I tutaj jest cała patologia systemu, która może doprowadzić do podwyżek
    stawek OC.
    Jeżeli byle pierdnięcie robi się za 9 tys. złotych, to sorry, ale to jest
    zawyżone z 4 razy do tego ile to powinno kosztować. Auto zastępcze to przy
    tym mały pikuś.

    > Spokojnie można liczyć że jeżeli samochody zastępcze staną się standardem w
    > likwidowaniu szkód OC, to o tą 1/5-1/4 stawki z OC wzrosną.
    IMHO nie, ale co nie znaczy, że TU tak zrobią mydląć oczy jak to źli
    krwiopijcy biorą auta na potęgę i oni, biedne misie, muszą podnieść stawki
    dla dobra narodu. Blebleble....

    > No chyba że ubezpieczyciele dadzą radę narzucić sporo niższe stawki za auto
    > zastępcze - tyle że wtedy nie będzie to pewnie nowe, fajne auto z
    > przebiegiem kilkunastu tysięcy (przy okazji reklamująca w oczach klienta
    > ten model), a jakaś zardzeiwała Panda.
    Na auta z OC nie będą mieli wpływu - to nie Assistance gdzie TU mają
    podpisane umowy o współpracę.

    --
    Franc