-
11. Data: 2010-10-01 13:37:52
Temat: Re: Kapie, jak zdiagnozować?
Od: VoyteG <V...@h...com>
On 1 Paź, 13:27, Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
wrote:
> W dniu 01.10.2010 12:34, VoyteG pisze:
>
> >> A jak kapie płyn z
> >> chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>
> > na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
> > zapachu :)
>
> A masz w ogóle wspomaganie hydrauliczne?
Nie mam wspomagania kierowniocy, wiec raczej standardowy plyn do
chlodnicy
> No i jeszcze kapki
> raczej będą bliżej kół niż środka.
Wlasnie tak kapie blizej kola, nie centralnie i jak wspomnialem,
podniesienie tego kola lewarkiem sprawia ze nie kapie
-
12. Data: 2010-10-01 15:11:40
Temat: Re: Kapie, jak zdiagnozować?
Od: "kamil" <k...@s...com>
"VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
news:17b7d667-fe94-480c-be42-c2a425dbcb8c@f6g2000yqa
.googlegroups.com...
> wszedlem pod samochod i kapie tak na wysokosci osi przedniego kola
> tylko tam jest wiele zakamarkow
> czy jest jakis pomysl, poza rozebraniem polowy silnika?
Warsztaty dolewaja jakiegos plynu swiecacego pod lampa UV czy czegos
podobnego.
Pozdrawiam
Kamil
-
13. Data: 2010-10-01 18:35:24
Temat: Re: Kapie, jak zdiagnozować?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-01 12:23, Stefan Szczygielski pisze:
> W dniu 01.10.2010 11:52, VoyteG pisze:
>> najciekawsze jest, ze kiedy podnioslem na lewarku samochod (pod
>> przednim lewym kolem) to przestalo ciec, jak opuscilem i postawilem na
>> ziemi - to kapie
>
> A może jednak płyn od wspomagania ucieka gdzieś spod magla (przekładni
> kierowniczej)? Z maglami to jest tak, że czasami kapią bardziej jak
> zostawisz skręcone koła w którąś ze stron. A jak kapie płyn z
> chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>
Z maglownicy jest tłusty, koloruje kałuże.
-
14. Data: 2010-10-01 18:37:50
Temat: Re: Kapie, jak zdiagnozować?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-01 13:37, VoyteG pisze:
> On 1 Paź, 13:27, Stefan Szczygielski<g...@s...eu.org>
> wrote:
>> W dniu 01.10.2010 12:34, VoyteG pisze:
>>
>>>> A jak kapie płyn z
>>>> chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>
>>> na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
>>> zapachu :)
>>
>> A masz w ogóle wspomaganie hydrauliczne?
>
> Nie mam wspomagania kierowniocy, wiec raczej standardowy plyn do
> chlodnicy
>
>> No i jeszcze kapki
>> raczej będą bliżej kół niż środka.
>
> Wlasnie tak kapie blizej kola, nie centralnie i jak wspomnialem,
> podniesienie tego kola lewarkiem sprawia ze nie kapie
W Pandzie w okolicach koła to masz do wyboru pompę wody cieknącą od
strony napędu, przerdzewiały brok silnika i jeżeli dobrze kojarzę
zbiornik z płynem.
-
15. Data: 2010-10-01 18:41:14
Temat: Re: Kapie, jak zdiagnozować?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2010-10-01 11:05, Agent pisze:
> Zagrzać dobrze tak aby się włączył wentylator. Wtedy jak jest
> nieszczelność to będzie leciało jak z kranu. Ja tak miałem że nie
> leciało dopóki sie wentylator nie włączył. Tuż przed włączeniem zaczęło
> sie lać.
W zasadzie na czas eksperymentu można by wentylator odłączyć tak żeby
silnik się podgrzał w okolice temperatury wrzenia płynu, a wentylator
nie zaburzał obserwacji (bo będzie dmuchał i przeszkadzał).
Tyle że trzeba uważać żeby silnika jednak nie przegrzać i żeby samemu
się nie poparzyć jak nieszczelność nagle się zrobi dużo większa.
Z miejsca nieszczelności powinna wydobywać się para którą w chłodne
wieczory będzie doskonale widać przy świetle np. latarki.
Natomiast są też nieszczelności takie że leci tylko na zimno.