  • 11. Data: 2013-11-17 20:11:50
    Temat: Re: Kamera USB ---> powietrze ---> PC
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 17/11/13 13:17, Mr. Misio wrote:> Użytkownik Wojciech Waga napisał:

    > Moze TP-link MR3020?
    > Nie testowalem jeszcze, lezy na polce :)
    > Ale wlasnie kupilem, zeby poeksperymentowac - any usb device + ruterek
    > -> dostepne w sieci (czy to kamerka, czy to dysk jako nas)

    Kiedyś zrobiłem z takiego kamerkę IP. Ale nie działało to najlepiej,
    provek nie ma FPU i JPEGi składa bardzo powoli. Nie pamieta, ale miałem
    coś około 0.5FPS dla 960x720.

    Dużo lepiej działa jako radio internetowe. Nowy MPD gra prawie wszystkie
    stacje.

    pozdr.
    w.

  • 12. Data: 2013-11-17 23:28:47
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-17 18:50, Robert Wańkowski pisze:
    > Mam otwierane te "kręgosłupy". Ostatnio wymieniałem wężyki do chłodzenia
    > wrzeciona i miałem nadzieję, że robię to ostatni raz.
    Dlatego ja swoich kręgosłupów nie zamykam, póki nie mam wszystkiego
    skończonego i 10x sprawdzonego, choć niby na płaski śrubokręt otwierają
    się bardzo ładnie, to i tak wiem jaka to upierdliwa czynność...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2013-11-18 00:15:07
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Wojciech Waga napisał:

    > Dużo lepiej działa jako radio internetowe. Nowy MPD gra prawie wszystkie
    > stacje.

    how-to? :)

  • 14. Data: 2013-11-19 15:08:23
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Robert Wańkowski nabazgrał(a):

    > Kamery z Bluetooth nie znalazłem, aby miała w pionie 1000 pix (min 800)
    > Wi-Fi (nie szukałem) ale może być problem z wielkością. Płytka kamery
    > musi się zmieścić w rurze o fi max ~50.

    A może coś w tym stylu ?
    http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&
    pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

    Cena do 200 zł

  • 15. Data: 2013-11-19 21:29:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Chris"
    > A może coś w tym stylu ?
    > http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&
    pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

    Wygląda interesująco.
    Jedynie nie win (jeszcze) czy jest możliwość nałożenia obrazu na widok z
    kamery.

    Robert

  • 16. Data: 2013-11-19 21:32:05
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Chris"
    > A może coś w tym stylu ?
    > http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&
    pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

    Wygląda interesująco.
    Jedynie nie wiem (jeszcze) czy jest możliwość nałożenia obrazu na widok z
    kamery.

    Robert

  • 17. Data: 2013-11-19 21:58:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-19 21:32, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    >>

    > Wygląda interesująco.
    > Jedynie nie wiem (jeszcze) czy jest możliwość nałożenia obrazu na widok z
    Wszystko zależy od softu, w najgorszym przypadku z kamerki dostajesz jpg
    (pobierany przez http:// ), a co i czym zrobisz z niego - to juz twojego
    softu problem. W lepszym przypadku - dostajesz stream jakiś bardziej
    standardowy, typu RTSP - do tego też soft istnieje, ale czy akurat do
    twoich celów się nada i przypasuje?

    Zasadniczo bym ci radził najpierw obejrzeć co takie kamerki generują za
    obraz, a potem dopiero się napalać - w stosunku do twojego
    microsoftowego webkama hd z fokusem itd- to może być żenujące...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2013-11-19 22:23:09
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK" <s...@d...org>
> [...]
    > softu problem. W lepszym przypadku - dostajesz stream jakiś bardziej
    > standardowy, typu RTSP - do tego też soft istnieje, ale czy akurat do

    No tu jest problem. Za dużo niewiadomych. Na filmie widać, że na obraz z
    kamery są nałożone jakieś znaczniki (wykrywanie ruchu). Można by je
    wykorzystać. Ale to trochę kaszaniarstwo.

    1:25 http://www.youtube.com/watch?v=s23xmJc48rk

    > Zasadniczo bym ci radził najpierw obejrzeć co takie kamerki generują za
    > obraz, a potem dopiero się napalać - w stosunku do twojego microsoftowego
    > webkama hd z fokusem itd- to może być żenujące...

    Niby sensor ma 1.3 megapix.
    Obejrzeć to będzie trudno jak to działa. Na Allegro ktoś sprzedaje
    uszkodzoną (źle wgrał firmware) może podzieli się wrażeniami.
    No i wielkość płytki. Patrząc na obudowę i gniazda to może mieć ponad 50 mm.

    Robert

  • 19. Data: 2013-11-20 17:23:05
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-19 22:23, Robert Wańkowski pisze:

    > "BartekK" <s...@d...org>
    >
    > No tu jest problem. Za dużo niewiadomych.
    A powiedz szczerze - czy nie sądzisz, że już więcej czasu zużyłeś na
    poszukiwania nie wiadomo jakiego rozwiązania, niż by ci zajęło rozpięcie
    tych prowadników kablowych i zrobienie "po ludzku" znaczy puszczenie
    kabla USB?
    Weź poprawkę, że za chwilę zachce ci się tam wstawić głowicę skanującą
    3D, albo inne cudo...

    Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem, tzn
    oprócz standardu do napędów, wrzeciona itp - jakąś wiązkę 16x - część
    poszła na krańcówki, część poszła na bazowanie, część pewnie użyje do
    głowicy skanującej, oprócz tego lecą dwa przewody (przedłużacze) USB,
    dwa przewody koncentryczne np. do video), i coś zasilającego na zapas.
    Oraz węże - dwa silikony do chłodzenia wrzeciona, i dwa na zapas (np.
    chłodziwo oraz przedmuchiwanie). Osobno mam jeszcze rurę "odkurzaczową"
    ale to nie idzie już po kręgosłupach (tak wielkich to chyba nie ma, a i
    ciąg byłby bardzo marny przy takim zakręceniu rury odkurzacza), tylko
    zwisa luźno...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 20. Data: 2013-11-20 20:53:00
    Od: Wojciech Waga <n...@d...pl>

    On 18/11/13 00:15, Mr. Misio wrote:> Użytkownik Wojciech Waga napisał:

    > how-to? :)

    Openwrt + MPD + ALSA + Głośniczki z kartą dźwiękową np. Logitech Z10,
    ew. pendrive z muzyką.

    Są oczywiście pewnie problemy np. ARM na pokładzie nie ma FPU, a
    niektóre biblioteki liczą na float i dobrze chodzą tylko radia mp3 i
    ogg, jakieś inne np. BBC przycina. Nie udało mi się, też zrobić obsługi
    wyświetlacza w głośniczkach, ale za to przyciskami można zmieniać stacje.

    pozdr.
    w.