  • 21. Data: 2013-11-20 22:16:21
    Temat: Re: Kamera USB ---> powietrze ---> PC
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "BartekK"
    > A powiedz szczerze - czy nie sądzisz, że już więcej czasu zużyłeś na
    > poszukiwania nie wiadomo jakiego rozwiązania

    To tak przy okazji szukam alternatywy. Kamera/celownik jest w fazie protypu.
    To i mam czas szukać.

    > Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem

    Mam doprowadzone sprężone powietrz, próżnię, siłę :-) itp, ale o USB nie
    pomyślałem.
    Zaglądałem dziś w te kręgosłupy i USB jeszcze upchnę. Może nawet dwa. Albo
    jeden USB i skrętkę (może się do czegoś przydać?)
    Sygnałowych kilkanaście mam.

    Robert

  • 22. Data: 2013-11-24 16:41:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-11-20 22:16, Robert Wańkowski pisze:
    > Mam doprowadzone sprężone powietrz, próżnię, siłę :-) itp, ale o USB nie
    > pomyślałem.
    No ja starałem się pomyśleć o wszystkim, a i tak o czymś zapewne nie
    pomyślałem. Np dzisiaj wyszło - o takiej pierdole jak stałe zasilanie np
    12/24v. Wymyśliłem fajne oświetlenie przy wrzecionie na powerledach (10x
    1W, światło stałe bezcieniowe lub stroboskop synchroniczny z obrotami,
    by widać jak obrabia), tak by miejsce pracy było jasne... i zonk,
    przecież z USB nie zasilę, a wszystkie sygnałowe za cienkie na >1A, i
    będę musiał albo użyć kilka równolegle (szkoda), albo dodać przewód,
    albo dodać jeszcze jedną przetworniczkę i puścić np 48V zamiast 12v.

    > Zaglądałem dziś w te kręgosłupy i USB jeszcze upchnę. Może nawet dwa.
    > Albo jeden USB i skrętkę (może się do czegoś przydać?)
    Nie wiem, ja na zapas wsadziłem jakiegoś patchcorda (ważne - linka, a
    nie drut, bo się połamie z czasem od zginania) na zapas. Są różne
    przystawki typ "głowica skanująca" po ethernecie zapinane, czasem
    wygodniej jest całość zakładać w miejsce wrzeciona, a nie ciągnąć od
    sensora do elektroniki długi przewód.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173